Citat:
Ursprungligen postat av
BlueGypsy
Inte konstigt om han inte reagerade på att hon inte kom hem ifall hon skulle sova hemma hos sig själv, vilket jag personligen tyckt varit mer troligt från hela början då hennes hem ligger väldigt nära JJ, så kan varit därför hon tyckte det var lönt att hänga med så sent till JJ för att prata och även därför pojkvännen inte uppfattade att hon var borta förens på morgonen där efter när hennes anhöriga (pappan som hon bor med) kanske började ringa runt.
Nej, men men det aktualiserar ju helt andra frågor isf.
1. Varför blir det ens ett röstmeddelande då om han nu var vaken vid den tiden, missade han att svara?
2. Om han då ändå lyssnade innan han la sig, då innebär det isf att spekulationerna här i tråden om att det framkommer något i röstmeddelandet som gör polisen alert på en gång är helt fel.
3. Varför har vi inte hört något alls om att pappan reagerat på att T inte var hemma när han vaknade på morgonen då? Det vore ju det naturliga i så fall. Såvitt jag har läst i media och på sociala medier så finns det ingenstans något som antyder att T skulle hem till sin pappa för att sova där, det finns inget heller som antyder att pappan undrade vart hon var på morgonen, det finns inte heller något som antyder att A sökte T hos pappan på morgonen heller, snarare låter det ju som att han sökt MGM först.
4. Om nu A var vaken vid den tiden, vore inte det naturliga att T eller A runt 03:00 hör av sig igen och frågar "kom du hem tryggt och säkert?"/"jag kom hem tryggt och säkert" eller liknande som par normalt gör om man inte ska sova tillsammans den natten?
5. Osv...