2022-11-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Är det inte lite konstigt då att pojkvännen inte kontaktade polisen mycket tidigare?

Om jag hade hört något i samtalet som lät misstänkt hade jag inte väntat många timmar om flickvännen sa att hon var på väg.

Han var vaken länge men sen sov han till 11-tiden dagen efter, sa hans mamma (i en tidningsintervju bara ett par dagar efter försvinnandet). Det var då han blev väldigt orolig och började ringa runt. Då ringde han också polisen.
Citera
2022-11-13, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Japp antagligen därför tiden för människorrovet sattes till 02:30, någonting hördes antagligen i det samtalet från tover till pojkvännens röstbrevlåda som gjorde att det sattes igång en utredning så snabbt och dom kunde sätta en brottsrubricering så snabbt också det tror jag.

Undrar så om JJ och MH planerat mordet på TT sedan en lång tid tillbaka eller om de besämde sig på nattklubben/på "eftersitsen" hos JJ?
Citera
2022-11-13, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det blev en brottsutredning först på måndagen. Om det var ett röstmeddelande som innehöll något som pekade på människorov eller annan brottsmisstanke hade polisen sannolikt plockat in J och M redan på söndagen. Jag tror det var grannarnas vittnesmål samt platsundersökningen i J s lägenhet som gjorde att tjejerna plockades in på mån förmiddag.

En fråga..

Promenerade JJ, MH och TT gemensamt hem till JJ?
Citera
2022-11-13, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han var vaken länge men sen sov han till 11-tiden dagen efter, sa hans mamma (i en tidningsintervju bara ett par dagar efter försvinnandet). Det var då han blev väldigt orolig och började ringa runt. Då ringde han också polisen.

Ok, det här var ny info för min del. Hur länge var han vaken då?
Om han var vaken till över 03:00 så torde han ju redan då ha begripit att något var fel om nu T blott hade någon kvarts resa hem och hon skulle ha begett sig hemåt runt 02:30? Då har han ju isf hört röstinspelningen också och om han inte då har reagerat på det så är det inte det som har gjort att polisen reagerat så snabbt iaf (detta har ju varit en flitig spekulation i tråden att det framkommer något i röstmeddelandet som ska ha varskott A/polisen om att något inte stod rätt till).
Citera
2022-11-13, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
En fråga..

Promenerade JJ, MH och TT gemensamt hem till JJ?

Ja och enligt P4 som pratat med flera personen ska även alla tre befunnit sig i lägenheten.
Citera
2022-11-13, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Undrar så om JJ och MH planerat mordet på TT sedan en lång tid tillbaka eller om de besämde sig på nattklubben/på "eftersitsen" hos JJ?

Dom kanske planerat att skrämma eller skada henne men inte att döda tror jag, tror det bara blev så i stridenshetta, tappade kontrollen över något, svartsjuka eller något liknande. Jag tror vi inte kommer få reda på det om polisen lägger fram tillräckligt med bevis kommer dom kanske erkänna ja men det va en olycka men tror dom aldrig erkänner att dom dödade TT med flit speciellt att det skulle va planerat. Men vem vet egentligen? jag är så nyfiken väntar så på fupen men den lär ju dröja också tydligen.
Citera
2022-11-13, 13:06
Medlem
Citat:
Det blev en brottsutredning först på måndagen. Om det var ett röstmeddelande som innehöll något som pekade på människorov eller annan brottsmisstanke hade polisen sannolikt plockat in J och M redan på söndagen. Jag tror det var grannarnas vittnesmål samt platsundersökningen i J s lägenhet som gjorde att tjejerna plockades in på mån förmiddag.

Ja men det är väl inte så fruktansvärt många poliser som jobbar på söndagar där i vetlanda kanske? dom kanske inte hade resurserna på söndagen? vilken dag pratade polisen med grannarna? och när gjordes platsundersökningen?
Citera
2022-11-13, 13:11
Medlem
Citat:
Ja men det är väl inte så fruktansvärt många poliser som jobbar på söndagar där i vetlanda kanske? dom kanske inte hade resurserna på söndagen? vilken dag pratade polisen med grannarna? och när gjordes platsundersökningen?

När en ung skötsam tjej försvinner under oklara omständigheter sparas det nog inte på resurserna. Polisen pratade med grannarna under söndagen och platsundersökningen gjordes sön kväll/natt.

På måndag runt lunchtid åkte dom hem till M s föräldrahem med hundpatrull och sökte, samt höll ett kort förhör. Nån timme efter det åkte dom till J s arbete och höll ett lika kort förhör och dom båda anhölls direkt när förhören avslutades.
Citera
2022-11-13, 13:16
Medlem
Citat:
När en ung skötsam tjej försvinner under oklara omständigheter sparas det nog inte på resurserna. Polisen pratade med grannarna under söndagen och platsundersökningen gjordes sön kväll/natt.

På måndag runt lunchtid åkte dom hem till M s föräldrahem med hundpatrull och sökte, samt höll ett kort förhör. Nån timme efter det åkte dom till J s arbete och höll ett lika kort förhör och dom båda anhölls direkt när förhören avslutades.

Rätt snabbt ändå att hinna med allt det där ändå, sen kanske dom inte fick tag på JJ hon sov väl inte ens hemma på söndagen?
Citera
2022-11-13, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ok, det här var ny info för min del. Hur länge var han vaken då?
Om han var vaken till över 03:00 så torde han ju redan då ha begripit att något var fel om nu T blott hade någon kvarts resa hem och hon skulle ha begett sig hemåt runt 02:30? Då har han ju isf hört röstinspelningen också och om han inte då har reagerat på det så är det inte det som har gjort att polisen reagerat så snabbt iaf (detta har ju varit en flitig spekulation i tråden att det framkommer något i röstmeddelandet som ska ha varskott A/polisen om att något inte stod rätt till).

Inte konstigt om han inte reagerade på att hon inte kom hem ifall hon skulle sova hemma hos sig själv, vilket jag personligen tyckt varit mer troligt från hela början då hennes hem ligger väldigt nära JJ, så kan varit därför hon tyckte det var lönt att hänga med så sent till JJ för att prata(motsatt håll än till pojkvännen) och även därför pojkvännen inte uppfattade att hon var borta förens på morgonen där efter när hennes anhöriga (pappan som hon bor med) kanske började ringa runt.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-11-13 kl. 13:21.
Citera
2022-11-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Inte konstigt om han inte reagerade på att hon inte kom hem ifall hon skulle sova hemma hos sig själv, vilket jag personligen tyckt varit mer troligt från hela början då hennes hem ligger väldigt nära JJ, så kan varit därför hon tyckte det var lönt att hänga med så sent till JJ för att prata och även därför pojkvännen inte uppfattade att hon var borta förens på morgonen där efter när hennes anhöriga (pappan som hon bor med) kanske började ringa runt.

Nej, men men det aktualiserar ju helt andra frågor isf.
1. Varför blir det ens ett röstmeddelande då om han nu var vaken vid den tiden, missade han att svara?

2. Om han då ändå lyssnade innan han la sig, då innebär det isf att spekulationerna här i tråden om att det framkommer något i röstmeddelandet som gör polisen alert på en gång är helt fel.

3. Varför har vi inte hört något alls om att pappan reagerat på att T inte var hemma när han vaknade på morgonen då? Det vore ju det naturliga i så fall. Såvitt jag har läst i media och på sociala medier så finns det ingenstans något som antyder att T skulle hem till sin pappa för att sova där, det finns inget heller som antyder att pappan undrade vart hon var på morgonen, det finns inte heller något som antyder att A sökte T hos pappan på morgonen heller, snarare låter det ju som att han sökt MGM först.

4. Om nu A var vaken vid den tiden, vore inte det naturliga att T eller A runt 03:00 hör av sig igen och frågar "kom du hem tryggt och säkert?"/"jag kom hem tryggt och säkert" eller liknande som par normalt gör om man inte ska sova tillsammans den natten?

5. Osv...
Senast redigerad av linakova 2022-11-13 kl. 13:29.
Citera
2022-11-13, 13:25
Medlem
Citat:
Rätt snabbt ändå att hinna med allt det där ändå, sen kanske dom inte fick tag på JJ hon sov väl inte ens hemma på söndagen?

Ja det får man väl säga. Men jag vidhåller att det ev röstmeddelandet inte innehöll något som pekade mot ett brott. Då borde polisen åkt raka vägen till J s lägenhet för att säkra spår innan dom röjs.

Vet inte vart J sov, om ens gjorde det. Hon verkar haft fullt upp med att plantera villospår och dumpa kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in