Citat:
Ursprungligen postat av
noselake
I podden säger han flera gånger ”vem är personerna i den lilla röda bilen, två män i 20 årsåldern”
Personerna i den svarta kombin hörde av sig direkt när videon kom ut i tidningen och avskrevs , varpå videon togs bort.
Jag undrar bara när du skriver att dem avskrivits och haft förhör hos polisen var du kan hitta källa på det? För vad har hört och läst så har det inte framkommit vilka dessa män var som Johanna pratade med i 1- 1,5 min?
Och jag tror att dessa män är viktiga i situationen.
Så greven du kan gärna ta fram tydliga källor som du uppenbarligen har att dem är avskrivna och förhörda. För att inte gå på mig som ifrågasätter om dom vet vilka det var.
Du har säkert redan fått svar, men inflikar ändå efter att just precis lyssnat på pdden avsnitt 2 igen, då angående vad grannen säger om cykeln.
Det du tar upp, att personen som pratar i podden, Alessandro Nilsson, ”
vem är personerna i den lilla röda bilen, två män i 20 årsåldern”, det är ju något som är hans egen reflektion, och dessutom naturligtvis allra viktigast; något han upprepar för att öka spänningen i programmet.
Han som reporter vet ju naturligtvis inget om vilka de är. Det är ju förundersöknngssekretess. Om journalisten velat, kunde han nog fått veta vilka de är. Det finns säkert folk som snackar, folk som vet.
I podden nämner ju grannen ett namn som JJ säger till honom (lämnas som pip) och att det är en liten röd bil på parkeringen vid McD.
Rent logiskt förstår vi alla att bilen är av stort intresse i utredningen av flera skäl för polisen.
- vilka är personerna
- har JJ haft kontakt med personerna innan McD eller träffas de av en slump
- vad säger JJ till dom
- finns det någon koppling mellan dom och mordet
- mobiluppkopplingar
- tidslinjen
- hur uppträdde JJ
- hur känner JJ dessa killar
- vad såg dom? Hur kommJJ dit?
osv, osv
McD har övervakningskameror på platsen, kanske syns bilen där? Har killarna köpt något, finns kvitton? Har de pratat, träffat någon annan där, finns bilder från drivin, entré? Uppkopplingar mot WiFi?
Kanhända att killarna inte initialt visste något om försvinnandet och just kopplingen till JJ. Men sedan borde de antingen själva ha tagit kontakt eller polisen som efter förhör med grannen eller andra vittnen fått höra om JJ:s besök på McD.
Rent logiskt finns det inga som helst tvivel, att dessa två killar inte ska kunna ha hittats i lilla Vetlanda. Deras vittnesmål är ju jätteviktigt, förutom att de måste avföras från misstankar om något.
Vi har ju även hört åklagaren nämna att ingen annan är i nuläget misstänkt för någon av brotten, vilket alltså inkludera de här killarna.
För min del, tror jag inte att det finns något som helst skäl att misstänka dom.
Om inte JJ har tagit kontakt med dom, så är det ju en helt osannnolikt sammanträffande att hon träffar några av en ren slump, just den tiden, och att de sedan skulle ha något med mordet eller annat att göra.
Jag förmodar att du tänker att de skulle ha flyttat kroppen, eller likande?