2022-11-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Båda såg ju väldigt mörka ut om jag inte missminner mig?

Hon är väl inte jättemörk?

https://www.facebook.com/johanna.jansson.737
Citera
2022-11-13, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tydligen inte hemma, hon var väl hos pappsen och red runt och kollade om kroppen syntes från vägen....

Jag har funderat på detsamma om hur polisen tog sig in, eller under vilket lagrum de tog sig in, snarare.

Förr i tiden kunde polis ta sig in i misstänkts bostad utifrån att misstänkt var anhållen, även i sin utevaro, nu med en massa nya lagar vet jag inte, men jag tvivlar på att det inte skulle gå på något sätt.

En uppgiftslämnare i tråden påstod även att JJ skulle ha fått text om att det var "en massa poliser" vid hennes hus. Märkligt att hon inte tog sig dit då, det hade väl en normal oskyldig gjort direkt.

Vad man längtar till fupen alltså kommer va mycket spännande läsning tror jag.
Citera
2022-11-13, 14:01
Medlem
Citat:
Tydligen inte hemma, hon var väl hos pappsen och red runt och kollade om kroppen syntes från vägen....

Jag har funderat på detsamma om hur polisen tog sig in, eller under vilket lagrum de tog sig in, snarare.

Förr i tiden kunde polis ta sig in i misstänkts bostad utifrån att misstänkt var anhållen, även i sin utevaro, nu med en massa nya lagar vet jag inte, men jag tvivlar på att det inte skulle gå på något sätt.

En uppgiftslämnare i tråden påstod även att JJ skulle ha fått text om att det var "en massa poliser" vid hennes hus. Märkligt att hon inte tog sig dit då, det hade väl en normal oskyldig gjort direkt.

finns det skäl för husrannsakan går de in, punkt.
Citera
2022-11-13, 14:03
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Du har rätt, men varför skulle JJ gå över och prata med dessa? Var det kanske bara för att försöka skapa något slags "alibi"?

Hon kanske känner dem och ville säga dem något ??
Citera
2022-11-13, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det här med MH vet jag inte om det stämmer, men JJ förhördes och lägenheten undersöktes. Även grannen som körde henne till McDonalds förhördes.

https://archive.ph/Ixlil#selection-2501.0-2513.132

Tack. Men detta var på eftermiddagen. Hade det påstådda röstmeddelandet innehållit någon form av brottsmisstanke hade tjejerna anhållits redan på söndagen. Nu fick dom ett dygn på sig att prata ihop sig, städa, röja spår osv.

Att polisen åker till sista kända platsen hon befunnit sig är naturligt. Även om brott inte misstänks.
Citera
2022-11-13, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tack. Men detta var på eftermiddagen. Hade det påstådda röstmeddelandet innehållit någon form av brottsmisstanke hade tjejerna anhållits redan på söndagen. Nu fick dom ett dygn på sig att prata ihop sig, städa, röja spår osv.

Att polisen åker till sista kända platsen hon befunnit sig är naturligt. Även om brott inte misstänks.

Eftermiddagen, till långt in på natten. Det tycker jag låter som åtminstone halvvägs till brottsmisstanke. Och på förmiddagen dagen efter blev båda anhållna efter några minuters förhör.
Citera
2022-11-13, 14:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Det var nya uppgifter för mig. Vet du vilken tid dom anlände och sökte igenom J s lägenhet? Var det en platsundersökning eller var det en patrull som åkte dit för att visuellt leta efter T?

Enligt p4 så inkom anmälan runt lunchtid.

Nej, vet ingen tid förutom att det var redan på söndagen enligt artikel i Aftonbladet/Expressen.

Men då letade polisen efter en levande TT, utifrån människorov/kidnappning, och jag vet inte vilka polisiära lagrum som de kan använda sig av för att göra husrannsakan.

Det jag tycker är märkligt är att polisen inte verkar anhålla MH direkt då på söndagen, men det känns som att media i detta fall har varit väldigt oprecisa med datum och tider, det är därför det blir så rörigt.

Kanske meningen att media är otydliga för att locka fram vittnen......min gissning
Citera
2022-11-13, 14:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det blev en brottsutredning först på måndagen. Om det var ett röstmeddelande som innehöll något som pekade på människorov eller annan brottsmisstanke hade polisen sannolikt plockat in J och M redan på söndagen. Jag tror det var grannarnas vittnesmål samt platsundersökningen i J s lägenhet som gjorde att tjejerna plockades in på mån förmiddag.
Tror du att det skulle räcka med ett skumt samtal/meddelande för en anhållan?
Citera
2022-11-13, 14:09
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Att folk har problem att höra vad han säger stundtals är för dig tydligt, tack då vet vi.
Nja, uppenbarligen är det fler än jag som tycker att vittnesmålet är klart och tydligt. Om vi ska vara petiga. Ett par sidor bakåt i tråden.
Citera
2022-11-13, 14:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraputin
Jag är en av dem som nämnt att det var T som lämnat ett röstbrevlådemeddelande till A. Ett meddelande där det inte lät som henne. Och det fick A syn på dagen efter. Det är därför han inte ringde polis med en gång. Sen verkar det tydligen som någon annan haft hennes telefon och använt den då man sett aktivitet på hennes snap bland annat en lång stund efteråt. Det är vad som sägs på stan iaf.

Jaa, och det är väl snapkartan som ger sista mobilplatsen till den där rondellen.

Klart att 2 hatiska tonårstjejer inte kan lämna BOs mobil ifred, det är säkerligen JJ och MH som kollat igenom den, vänlista, bilder m.m. och gapskrattat........
Citera
2022-11-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Hon kanske känner dem och ville säga dem något ??
Det låter lite konstigt att man efter att ha dödat en vän plötsligt vill ha en pratstund med någon man känner litegrann.
Citera
2022-11-13, 14:14
Medlem
Citat:
Nej, vet ingen tid förutom att det var redan på söndagen enligt artikel i Aftonbladet/Expressen.

Men då letade polisen efter en levande TT, utifrån människorov/kidnappning, och jag vet inte vilka polisiära lagrum som de kan använda sig av för att göra husrannsakan.

Det jag tycker är märkligt är att polisen inte verkar anhålla MH direkt då på söndagen, men det känns som att media i detta fall har varit väldigt oprecisa med datum och tider, det är därför det blir så rörigt.

Kanske meningen att media är otydliga för att locka fram vittnen......min gissning

På söndagen fanns inga brottsmisstankar. Det var först på måndagen dom jobbade utefter brottsrubriceringen människorov. Därför tror jag inte det påstådda röstmeddelandet var det avgörande. Utan det var grannarnas vittnesmål och platsundersökningen i J s lägenhet som fick dom att reagera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in