2022-11-12, 23:56
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Varför skulle jag dela med mig av deras uppdiktade historier till en elak och ond människa som bara vill leta fel precis som socialtjänsten.

Därför att det inte finns någon som helst anledning för oss att tro på ett ord av vad du säger så länge du inte backar upp dina påståenden med fakta.
Senast redigerad av Pruttgrotta 2022-11-13 kl. 00:04.
2022-11-13, 00:13
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Såg i en live att Fritjof dök upp med sin filmkamera. Han togs emot av Fia och Hassan som om han vore en frälsare som skulle hjälpa dom. Han fick prata länge i deras live.
Fia upprepade flera gånger att han skulle gått på universitetet. Som om det skulle ge honom extra trovärdighet i vad han säger..
Lite om Fritjof:
[...]
Family United uppfattas som aggressiva och som foliehattar av andra människor som ser deras live eller ser dom IRL. Där de sprider olika diverse konspirationsteorier..
Family united får samla ihop sig och tänka om. För deras strategi fungerar inte alls.
Tvärtom gör de allt bara mycket värre för sina barn.

På temat "Lite om Fritjof".

Om jag förstått rätt är Palm bara ute efter teknik (mikrofon, högtalare, kamera och kanaler ut), men risken finns så klart att folk i gemen avfärdar alltihop som fullskalig galenskap.

Jag tittade Perssons video med Palm-klippet och scrollade bland hans övriga grejer. Nog för att jag har svårt att både förstå mig på och ta Palm och Family United på allvar, men jag uppfattar dem inte så knasiga, kufiska eller knäppa att de som Persson argumenterar för förhudskontroller i Sverige så att sionistiska förrädare kan avslöjas. Jag kan så klart ha fel.

Här pratar Persson om förhudskontroller: https://www.bitchute.com/video/D00jiQju2hhe/
2022-11-13, 00:56
Medlem
Themokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullmoster
Det förvånar mig att ingen ännu gjort en tråd om tiktokaren Sofia Palm, unitedfamilypalmafia4 på TikTok. Hon har videos och live konstant där hon berättar om hur hennes två barn tagits ifrån henne utan några som helst skäl. Detta kan förstås inte vara sant, men någon som vet något om henne?

Frågor vi borde ställa är:

1.varför vill du komma åt sekretess belagda uppgifter om henne barn??😳.

2. Varför skapar du fejka konto för att se en mammas webbkamera?

Att du tror myndigheterna är felfria utan brister eller tjänstefel är lika långsökt som att 5G skulle "döda oss" med "microvågar"😂. Ta av dig din foliehatt och sätt på nyheterna FÖR GUDSKULL!!
2022-11-13, 01:50
Medlem
Themokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Därför att det inte finns någon som helst anledning för oss att tro på ett ord av vad du säger så länge du inte backar upp dina påståenden med fakta.

Varför ska Sofia ge dig sekretess belagd information om hennes barn?.
Ska du lura barnen till din pepparkakshus?. Du vet dina handlingar
skriker *pedofil*😳.

barnens och kvinnans uppgifter är inte din ensak.
Gillar du inte "LÄGET" BLÄDDRA VIDARE (svep uppåt för nästa video)...

Att du bitchar som en liten envis pedofil är läbbigt🤮.
.
2022-11-13, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Är inte någon socialarbetare utan hade för 10 år sedan ett konto på Lex Nova där kan man läsa domar i alla möjliga mål även gällande vårdnad, umgänge ,lvu osv.
När jag hade kontot kollade jag upp diverse ärende just för att jag inte trodde att det kunde vara möjligt att barn kunde omhändertas på de skäl föräldrarna uppgav på nätet som att de haft hål i kläderna en gång eller omaka strumpor en gång , visade sig i alla ärenden jag kollade att det föräldrarna sa inte stämde .

Jaha du. Pratade du med parterna eller läste du alla lögner i journaler och utredningar?
2022-11-13, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiffTheSpaceman
På temat "Lite om Fritjof".

Om jag förstått rätt är Palm bara ute efter teknik (mikrofon, högtalare, kamera och kanaler ut), men risken finns så klart att folk i gemen avfärdar alltihop som fullskalig galenskap.

Jag tittade Perssons video med Palm-klippet och scrollade bland hans övriga grejer. Nog för att jag har svårt att både förstå mig på och ta Palm och Family United på allvar, men jag uppfattar dem inte så knasiga, kufiska eller knäppa att de som Persson argumenterar för förhudskontroller i Sverige så att sionistiska förrädare kan avslöjas. Jag kan så klart ha fel.

Här pratar Persson om förhudskontroller: https://www.bitchute.com/video/D00jiQju2hhe/

Det är alltså fel enligt dig att ropa efter hjälp för att få rädda mina två söner som vanvårdas och psykisk misshandlas av Enskede-Årsta-Vantörs tjänstemän och socialnämnd?

Du tänker antagligen gilla läget. Låt de fortsätta göra illa er. Glöm att du ens har barn för nu äger staten barnen och staten är bäst.

Staten kan sen flytta runt mina barn hur de vill. Inte lyssna på mina barn. Inte värna om mina barns välbefinnande. Tillåta att mina barn blir kriminella, inte klarar skolan, inte får kärlek, uppmärksamhet eller trygghet.

Vilken moraliskt och etiskt kompass du har.

Summering enligt dig är staten bäst och ska ta vilka barn de vill utan att följa de lagar som staten själv skipat. Vi slänger mänskliga rättigheter och Barnkonventionen i soptunnan. Vi slänger rättssäkerhet och rätt till en objektiv bedömning i soptunnan för här ska inget granskas.
Senast redigerad av Familyunited 2022-11-13 kl. 08:56.
2022-11-13, 09:31
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Citat:
Det är alltså fel enligt dig att ropa efter hjälp för att få rädda mina två söner som vanvårdas och psykisk misshandlas av Enskede-Årsta-Vantörs tjänstemän och socialnämnd?

Du tänker antagligen gilla läget. Låt de fortsätta göra illa er. Glöm att du ens har barn för nu äger staten barnen och staten är bäst.

Staten kan sen flytta runt mina barn hur de vill. Inte lyssna på mina barn. Inte värna om mina barns välbefinnande. Tillåta att mina barn blir kriminella, inte klarar skolan, inte får kärlek, uppmärksamhet eller trygghet.

Vilken moraliskt och etiskt kompass du har.

Summering enligt dig är staten bäst och ska ta vilka barn de vill utan att följa de lagar som staten själv skipat. Vi slänger mänskliga rättigheter och Barnkonventionen i soptunnan. Vi slänger rättssäkerhet och rätt till en objektiv bedömning i soptunnan för här ska inget granskas.

Nej.
2022-11-13, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Så socialtjänsten frågade dig om du litade på dem och när du sa nej så blev du av med vårdnaden?
Det låter väldigt långsökt.

Utredare anser att jag inte samarbetar eftersom jag inte delar deras bedömningar. Bedömningar som att barnen inte fått bo med varandra eller ha kontakt på 2 år.

Att Elias är frånvarande 40% från skolan. Att inget av barnen blir beviljade traumavård.

Att barnen blir isolerade utan möjlighet att ringa eller kontakta någon.

Att socialsekreterare endast träffar barnen när de vid fyra olika tillfällen flyttat barnen från ena dagen till den andra mellan olika fosterhem.

Att det inte är okej att misshandla min son framför mina ögon.

Att det inte är okej att låta en 5 och 6 åring vara ensamma hemma och fostermamman ligger och sover till 13 varje dag.

Att det inte är okej att införa umgängesbegränsning för jag kramat min son efter 6 månader utan någon kontakt.

Att det inte är okej att vägra hjälpa utan bara leta efter fel.

Att det inte är okej att aldrig svara på en enda fråga.

Att det inte är okej att barnen berättat om och om i journaler och till mig att de blir slagna utan att socialtjänsten åker ut för de ringer bara fostermamman som är den anklagade.

Att det inte är okej att rektorn om och om ifrågasätter att min son inte får traumavård.

Att det inte är okej att stjäla min sons sparpengar (1500kr) i ett övervakat umgänge.

Att det inte är okej att rakt ut ljuga om något eftersom jag har allt inspelat.

Att det inte är okej att ta mina barn om det inte finns en påtaglig risk för fara i min föräldraförmåga.
2022-11-13, 10:51
Medlem
Citat:
Jaha du. Pratade du med parterna eller läste du alla lögner i journaler och utredningar?
Läste självfallet bara de handlingar som fanns hos LexNova dvs domar , där yttrande från parterna finns med , inga journaler eller utredningar
2022-11-13, 11:52
Medlem
Citat:
Självfallet kan inte privatpersoner få tillgång till journaler och utredningar, privatpersoner har inte tystnadsplikt och skulle kunna sprida uppgifterna
2022-11-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Självfallet kan inte privatpersoner få tillgång till journaler och utredningar, privatpersoner har inte tystnadsplikt och skulle kunna sprida uppgifterna

Jag hoppas du förstår poängen. I ett yttrande får man oftast inte med huvudpoängen för ombuden rekommenderar sina klienter att inte säga sanningen och beskriva på vilket sätt tjänstemännen ljuger.

Ombuden vet om att om man som enskild säger att allt är lögn kommer domstol precis som ni attackerare i denna tråd vara emot en.

I vårt land är det inte sanningen som råder utan enbart subjektiva åsikter från enskilda anställda för det allmänna. Det är helt godtyckligt och totalt rättsosäkert.
2022-11-13, 12:15
Medlem
Det jag kan säga om barnens och mitt ärende är att det är sjukare än sjukt. Jag vill skydda barnen och alla runt barnen därför berättar jag inte allt.

Det jag kan säga dock är varje professionell person har blivit chockad av hanteringen från socialtjänsten Enskede-Årsta-Vantör som helt styr förvalningsdomstolarna och tydligen Södertörns tingsrätt.

Dessvärre har jag kontakt med otaliga med exakt samma historia. Det är ett systemfel, Punkt slut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in