Citat:
Ursprungligen postat av
Pruttgrotta
Så socialtjänsten frågade dig om du litade på dem och när du sa nej så blev du av med vårdnaden?
Det låter väldigt långsökt.
Utredare anser att jag inte samarbetar eftersom jag inte delar deras bedömningar. Bedömningar som att barnen inte fått bo med varandra eller ha kontakt på 2 år.
Att Elias är frånvarande 40% från skolan. Att inget av barnen blir beviljade traumavård.
Att barnen blir isolerade utan möjlighet att ringa eller kontakta någon.
Att socialsekreterare endast träffar barnen när de vid fyra olika tillfällen flyttat barnen från ena dagen till den andra mellan olika fosterhem.
Att det inte är okej att misshandla min son framför mina ögon.
Att det inte är okej att låta en 5 och 6 åring vara ensamma hemma och fostermamman ligger och sover till 13 varje dag.
Att det inte är okej att införa umgängesbegränsning för jag kramat min son efter 6 månader utan någon kontakt.
Att det inte är okej att vägra hjälpa utan bara leta efter fel.
Att det inte är okej att aldrig svara på en enda fråga.
Att det inte är okej att barnen berättat om och om i journaler och till mig att de blir slagna utan att socialtjänsten åker ut för de ringer bara fostermamman som är den anklagade.
Att det inte är okej att rektorn om och om ifrågasätter att min son inte får traumavård.
Att det inte är okej att stjäla min sons sparpengar (1500kr) i ett övervakat umgänge.
Att det inte är okej att rakt ut ljuga om något eftersom jag har allt inspelat.
Att det inte är okej att ta mina barn om det inte finns en påtaglig risk för fara i min föräldraförmåga.