2022-11-12, 21:13
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Detta hade varit till stor hjälp och undanröjt många t.ex. missförstånd och vantolkningar:

Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Dela med dig av socialtjänstens beslut då så vi får se att allt handlar om att du saknar tillit till myndigheten?
2022-11-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Fast det stämmer ju inte. Och pdf:en du länkar till beskriver ju det i inledningen:

”Med insats avses en öppenvårdsinsats och/eller en heldygninsats. Obser- vera att en individ kan få flera insatser under ett år, både som heldygns- och öppenvårdsinsatser.”

Fan du är ju helt ute och cyklar. Är du ens läskunnig?

Okej du har rätt.
27 300 barn fick heldygnsinsats.
Det kan vara 35 300 barn som fick heldygn eller bara öppenvårdsinsats. Av informationen framgår det inte helt säkert vad resterande barn fick för typ av insats.

Nu börjar socionomen i dig verkligen visa sig när angreppen om jag är läskunnig eller inte kommer. Hoppas du mår bättre av att attackera mig.
2022-11-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiffTheSpaceman
Nu börjar det bli klart och tydligt att Palm inte riktigt fungerar: Palm kan t.ex. vare sig förklara besluten om omhändertagande eller Socialtjänstens statistik.

Att Lutmark håller på att förlora greppet om tillvaron är tydligt och tragiskt. Att norrlänningen Persson redan är bortom räddning är tydligt och tragiskt. Lutmarks kommentarsfält på Facebook är ett fyrverkeri av gnistrande foliehattar, folk som är eljest och haverister. Nu börjar det bli tydligt att Palm inte heller är tillräknelig och trovärdig — tragiskt nog för bredvid Lutmark så framstod ju Palm som försiktigt rimlig. Men ju mer Palm skriver och ju mer jag sett av Palms olika framträdanden desto värre. Det är tragiskt. Alltihop. Liv och familjer som går sönder.

Klart att det finns makt som missbrukas och beslut som är felaktiga. Men den konspiratoriska häxbrygd som Family United och Bondeupproret kokar ihop blir bara knäpp. Palm och Lutmark gör sig själva en otjänst, ger tokstollar stöd och förstör för dem som faktiskt behöver hjälp.

Du är elak bara det är allt jag har att säga om dig. Du borde skämmas.
2022-11-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiffTheSpaceman
Detta hade varit till stor hjälp och undanröjt många t.ex. missförstånd och vantolkningar:

Varför skulle jag dela med mig av deras uppdiktade historier till en elak och ond människa som bara vill leta fel precis som socialtjänsten. Jag antar att du sparkar på sådana som redan ligger eller skrattar när någon ramlar också. Mår du bra av att skada folk har du allvarliga problem sök hjälp snälla för allas skull
2022-11-12, 21:26
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Fy hit och dit, skämmes hit och dit. Och socionom är en anklagelse?

Den där Fia får man tydligen inte ifrågasätta ens lite grann.

100 spänn på att Fia och Tompalompa nuppar, och att förhudsmätaren filmar kalaset och lägger på speakerröst. Najs!
2022-11-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nej så står det inte i texten för du menar väl inte att personer har öppenvårdsinsats som kontaktperson under heldygn , dygn efter dygn månad efter månad , eller vistas hos kontaktfamilj månad efter månad

Jag svarade den andra attackerararen ovanför dig.
2022-11-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Fy hit och dit, skämmes hit och dit. Och socionom är en anklagelse?

Den där Fia får man tydligen inte ifrågasätta ens lite grann.

100 spänn på att Fia och Tompalompa nuppar, och att förhudsmätaren filmar kalaset och lägger på speakerröst. Najs!

Du är inte frisk. Sök hjälp för allas bästa.
2022-11-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Jag svarade den andra attackerararen ovanför dig.
Bra att du tittade lite närmare på hur det egentligen ligger till, trovärdigheten blir bättre om uppgifterna man använder stämmer.
Det kan vara bra att även titta närmare på heldygnsinsatser och se närmare på ålder och orsak till insatserna och skilja på frivilliga insatser och tvång . Det syns i statistiken att hälften av insatser utanför hemmet gäller de mellan 15-20 år och då är det oftast den ungas beteende som lätt till insatserna och inte för att det finns brister hos föräldrar
2022-11-12, 22:10
Medlem
Citat:
Bra att du tittade lite närmare på hur det egentligen ligger till, trovärdigheten blir bättre om uppgifterna man använder stämmer.
Det kan vara bra att även titta närmare på heldygnsinsatser och se närmare på ålder och orsak till insatserna och skilja på frivilliga insatser och tvång . Det syns i statistiken att hälften av insatser utanför hemmet gäller de mellan 15-20 år och då är det oftast den ungas beteende som lätt till insatserna och inte för att det finns brister hos föräldrar

Jag vet hur det ligger till tro mig. Du kanske ska fundera på samma sak. Du kanske ska lyssna på de utsatta och inte bara titta på statistik. Våra barn och vi far allvarligt illa oavsett vad du än påstår. Du vet ingenting om någon av oss eller hur våra barn mår så din subjektiva åsikt om någonting är inget värt.
2022-11-12, 22:32
Medlem
Citat:
Jag vet hur det ligger till tro mig. Du kanske ska fundera på samma sak. Du kanske ska lyssna på de utsatta och inte bara titta på statistik. Våra barn och vi far allvarligt illa oavsett vad du än påstår. Du vet ingenting om någon av oss eller hur våra barn mår så din subjektiva åsikt om någonting är inget värt.
Har lyssnat på föräldrar som varit aktiva och berättat sin historia , i många fall stämmer det inte alls med sanningen . Somliga för dessutom fram att föräldrar som inte har föräldraförmåga pga kognitiva brister ändå ska ha sina barn i hemmet med stöd av assistenter dygnet runt vilket skulle innebära att den som uppfostrar och sköter barnets utveckling inte är föräldern
2022-11-12, 23:08
Medlem
Citat:
Har lyssnat på föräldrar som varit aktiva och berättat sin historia , i många fall stämmer det inte alls med sanningen . Somliga för dessutom fram att föräldrar som inte har föräldraförmåga pga kognitiva brister ändå ska ha sina barn i hemmet med stöd av assistenter dygnet runt vilket skulle innebära att den som uppfostrar och sköter barnets utveckling inte är föräldern

Nu har du verifierat att du är socialarbetare. Hur många barn har du förstört livet för genom att beröva de sina föräldrar?
2022-11-12, 23:53
Medlem
Citat:
Nu har du verifierat att du är socialarbetare. Hur många barn har du förstört livet för genom att beröva de sina föräldrar?
Är inte någon socialarbetare utan hade för 10 år sedan ett konto på Lex Nova där kan man läsa domar i alla möjliga mål även gällande vårdnad, umgänge ,lvu osv.
När jag hade kontot kollade jag upp diverse ärende just för att jag inte trodde att det kunde vara möjligt att barn kunde omhändertas på de skäl föräldrarna uppgav på nätet som att de haft hål i kläderna en gång eller omaka strumpor en gång , visade sig i alla ärenden jag kollade att det föräldrarna sa inte stämde .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in