2022-11-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izza66
Emhela
Verkar som du var där för du skriver det så konkret att.
Denna helgen va det narkotika hos J.J
Då va Tove redan död
Det var inte Toves röst som ringde A. W
Verkar lite skumt uttalande.
Va du där ??????

Nej, det är inte jag som sagt detta. Jag frågade dock om det här var en personlig teori.
Citera
2022-11-12, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Personen/bilen är redan avskriven.

Svar: Behöver detta vara sant? Kan vara falskt intygande.

Personen hörde av sig själv till polisen.

Svar: Behöver detta också vara sant.
Kan ytterligare vara ett falskt intygande.

Dvs
Man ska inte utge sig för att vara en annan person.

VAR VET VI ATT PERSONEN SJÄLV HÖRDE AV SIG TILL POLISEN FÖR DET STÅR INGENSTANS I NÅGONTING SOM POLISEN UTTALAT SIG I. Var det inte mannen i den svarta bilen som ringde in själv när han såg videon på bilen och den , dem först gick ut med var Tove???
Däremot mannen i den röda bilen som var JJs bästa vän har inte ringt in . De söker fortfarande efter honom / dem
Citera
2022-11-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Grannen mitt emot JJ, WN, som här är med i podden nämnde aldrig några dunsar

"Grannen Wilhelm om natten när Tove försvann: ”Hörde tre dunsar”"

"– Jag pratade med min tjej som bor i USA och vid typ halv tre så kom det ljud. Tre stycken smällar eller dunsar. Som att någon lyfte en soffa någon halvmeter upp i luften och sedan ställa ned den oförsiktigt eller som att någon spikade i väggen med några sekunders mellanrum, säger han."

https://www.vetlandaposten.se/2022-1...rde-tre-dunsar
Citera
2022-11-12, 22:09
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Håller med! Jag själv hade gjort precis som honom, varit med i samlingarna men inte i söken.
Kollar man AWs mammas fb så kan man tyda genom hennes inlägg om söken att Han mår riktigt jävla skit.

Låt grabben vara och låt han sörja ifred!

Jag håller med till 110%.

Det är högt på tiden att folk här i tråden släpper AW nu i sina teorier.

AW är oskyldig i detta.

OM han nu hade varit intressant i utredningen så skulle polisen redan ha häktat även honom vid detta laget efter de förhör som har hållits med honom (man kan anta att han har hörts mer än en gång eftersom han har stått TT nära).
Citera
2022-11-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
VAR VET VI ATT PERSONEN SJÄLV HÖRDE AV SIG TILL POLISEN FÖR DET STÅR INGENSTANS I NÅGONTING SOM POLISEN UTTALAT SIG I. Var det inte mannen i den svarta bilen som ringde in själv när han såg videon på bilen och den , dem först gick ut med var Tove???
Däremot mannen i den röda bilen som var JJs bästa vän har inte ringt in . De söker fortfarande efter honom / dem

Ursäkta men det var väl den "mannen" utanför McD som JJ kallade för bästa vän som hörde av sig med att säga att dom absolut inte var bästa vänner och han hade sagt att JJ hade konstig verklighetsuppfattning?
hittar inte vart han sa det just nu och orkar inte söka just nu. kan göra det senare om tid finnes.
Citera
2022-11-12, 22:14
Medlem
Citat:
Påminner dig om att ALLT står på första sidan om du läser igenom sammanfattningen, där finns uppgifter om T och vilka som finns på adressen. har du fler frågor så kolla sammanfattningen igen. det finns där.

Peter är Toves pappa som hon bodde hos.
Skulle flytta in precis på onsdagen, sen den helgen blev hon försvunnen då först.!!
Citera
2022-11-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ledsen men jag hittar tyvärr inte inlägget
Men det skrevs igår tror jag?
Det var en person som hade en vön som också könde TT mamma
Och det var till denna personen mamman hade sagt det till
Sen vad som är sant i allt som skrivs här vet vi tyvärr inte
Jag bara hänvisade det som stog i tråden

Det Som skrevs igår var att tt S föräldrar sagt till en bekant till mig att JJ har varit ihop med en kille innan TT blev ihop med honom . Vilket vi i tråden är det ex som JJ försökte bränna ner en dörr hos .
Har inte sett att AW mamma skulle ha gjort ett sånt uttalande?
Citera
2022-11-12, 22:16
Medlem
Citat:
JJ kan ju ha haft en hållhake på MH.
Sånt är inte ovanligt. Speciellt inte om det skulle handla om droger. MH har gjort något som hon inte skulle göra hennes pingstfamilj stolt över & detta använder JJ emot henne.
Och det medför att MH går med på allt JJ säger för att saker hon skäms över och skulle svärta ner hela pingstalliansen med?

Jag tycker att din teori är fascinerande. Utgick du från din förståelse av MH eller JJ när du tänkte ut den?
Jag tycker mig kunna leva mig in i och förstå JJs handlande eftersom jag känner personer med personlighetsproblematik som skulle kunna vara i linje med JJs, och jag tror inte att den personlighetsproblematiken är speciellt ovanlig bland kvinnor internationellt sett. Den där Hamp*s som du skrev om har nog fått smaka på både det ena och det andra, men det är inte händelser som män är stolta över att prata om. Dörrbranden var med all säkerhet bara toppen av ett isberg.
Antidepressiva mediciner kan förändra personligheter men jag tror fortfarande att MH bara varit ett vittne till ett brott och inget annat. Rimligtvis var hon i passivt chocktillstånd så fort TT avlidit. Angående din hållhake-teori ovan, har du erfarenhet att liknande saker har gjorts gentemot andra personer förut?

.
Citera
Medlem
Citat:
Källa på att man fortfarande söker efter mannen i röda bilen vid McDonalds?
Har du ingen trovärdig källa på det så sluta sprida desinformation!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Och det skulle lösas genom att TT gick med på att följa med dem till bostaden? så dum kan väl inte TT vara.
AW är konstig en riktig mes.

Varför detta onödiga påhopp, du vet inte att AW är "konstig en riktig mes"?
Citera
Medlem
Citat:
Dom är verkar alltså vara så pass aggressiva av sig att dom bråkar öppet för allmänheten?
Och du har sett dom bråka flera gånger då du skriver "tillfälligheter"?
Nej - med tillfälligheter menar jag att jag råkar vara på plats, samtidigt som mgm, att jag ser bråket och inte är i iväg och beställer en öl, att jag råkar ha mobil och spela in det etc - inte att det inträffat vid flera tillfällen om det var det du menade.
Citera
2022-11-12, 22:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Första inlägget i sammanfattningen FAQ
” Vem var den ”mystiska mannen” JJ ska ha träffat på McDonalds under natten?
Den "mystiska mannen" i en röd bil ska enligt tidigare uppgifter i tråden själv ha hört av sig till polisen och bidragit med vittnesuppgifter, och är inte aktuell i utredningen vad vi vet. Till sin granne, som körde JJ till MCDonalds under natten, ska JJ ha sagt att mannen i bilen var hennes bästa vän.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in