Citat:
Ursprungligen postat av
noselake
JJ kan ju ha haft en hållhake på MH.
Sånt är inte ovanligt. Speciellt inte om det skulle handla om droger. MH har gjort något som hon inte skulle göra hennes pingstfamilj stolt över & detta använder JJ emot henne.
Och det medför att MH går med på allt JJ säger för att saker hon skäms över och skulle svärta ner hela pingstalliansen med?
Jag tycker att din teori är fascinerande. Utgick du från din förståelse av MH eller JJ när du tänkte ut den?
Jag tycker mig kunna leva mig in i och förstå JJs handlande eftersom jag känner personer med personlighetsproblematik som skulle kunna vara i linje med JJs, och jag tror inte att den personlighetsproblematiken är speciellt ovanlig bland kvinnor internationellt sett. Den där Hamp*s som du skrev om har nog fått smaka på både det ena och det andra, men det är inte händelser som män är stolta över att prata om. Dörrbranden var med all säkerhet bara toppen av ett isberg.
Antidepressiva mediciner kan förändra personligheter men jag tror fortfarande att MH bara varit ett vittne till ett brott och inget annat. Rimligtvis var hon i passivt chocktillstånd så fort TT avlidit. Angående din hållhake-teori ovan, har du erfarenhet att liknande saker har gjorts gentemot andra personer förut?
.