2022-11-23, 18:41
Medlem
Bara en fråga angående angående förseningen av resultat ifrån en obducering ? Kan det vara p.g.a.
fastställande att Tove var död före hon lämnade lägenheten?
Ett fastställt besked att Tove var död redan hon bortfördes ifrån lgh, förhöjer både straffskalan som
att det är ett mord som begåtts.
Vilket betyder felaktiga åtalspunkter som impulsiva våldshandlingar och olaga frihetsberövande
( motsats till griftefrid ) resulterade i att Tove avled på platsen hon blev funnen.

En stor skillnad mellan att vara vid liv och transporteras ifrån lägenheten som sedermera till platsen där den avlidne blir hittad. Liksom styrkt att personen var bevisligen död genom yttre våld och bortfördes ifrån lägenheten.
En straffskala skiljer sig markant från vållande till ens död till att begå mord.

Oavsett kopplingar till Tove och eller de misstänkta, så bör SANNINGEN komma fram utan smutskastande av både offret och de misstänkta. Vilket även gäller anhörigas koppling till detta
tragiska öde.
Det finns mer uppgifter som är sekretessbelagda som jag skulle kunna avlämna. Fast då blir det bara
meningslösa konsekvenser.
Mina redogörelser orsakar stress ifrån berörda kring denna tragedi att släppa på sekretessen.
Kommer imorgon eftermiddag med ny klargörande information ?
Citera
2022-11-23, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Om båda nekar, och ingen av dom kan bindas till brottet?
Hur döms man då?
Går man fri?
Japp, det är vad rättsprocessen finns till för. Oskyldig tills motsatsen bevisats.
Citera
2022-11-23, 18:47
Medlem
Liberty75s avatar
Om man leker med tanken att MH är oskyldig till mordet - jag tror nämligen inte hon skulle klara att sitta inspärrad dessa veckor utan att bryta ihop - så kan hon faktiskt däckat i lägenheten och sovit så där stenhårt som man kan göra när man är riktigt berusad.

I så fall har JJ fått ut kroppen själv innan MH vaknar (tveksamt) eller så är kroppen kvar och JJ lurar i en sömndrucken och berusad tjej att TT fallit eller dylikt. Och att de måste gömma henne för att inte bli misstänkta.
Citera
2022-11-23, 18:49
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Det finns mer uppgifter som är sekretessbelagda som jag skulle kunna avlämna. Fast då blir det bara
meningslösa konsekvenser.
Mina redogörelser orsakar stress ifrån berörda kring denna tragedi att släppa på sekretessen.
Kommer imorgon eftermiddag med ny klargörande information ?
Nu förstår jag inte riktigt. Vad är det som säger att de uppgifter kring offrets död - som du spred som fakta hämtade från obduktion och förundersökning (bl.a förhör) i tråden, mellan 13-17/11 - inte skulle vara sekretessbelagda eller inte orsaka stress hos anhöriga?
Din 'omsorg' om dem ger jag inte mycket för.
Citera
2022-11-23, 18:53
Medlem
Citat:
Hur döms man då?
Går man fri?

Osannolikt scenario. De kan neka bäst de vill, det finns ingenting just nu som pekar på att de inte kan bindas till brottet.
Citera
2022-11-23, 18:56
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Om man leker med tanken att MH är oskyldig till mordet - jag tror nämligen inte hon skulle klara att sitta inspärrad dessa veckor utan att bryta ihop - så kan hon faktiskt däckat i lägenheten och sovit så där stenhårt som man kan göra när man är riktigt berusad.

I så fall har JJ fått ut kroppen själv innan MH vaknar (tveksamt) eller så är kroppen kvar och JJ lurar i en sömndrucken och berusad tjej att TT fallit eller dylikt. Och att de måste gömma henne för att inte bli misstänkta.

Hon kan mycket väl typ däckat ???

Sen får vi se om det är JJ bil som fastnat på kamerorna ? Kanske går att se vilka som sitter i bilen?

Kan vara att de/hon gömt kroppen i källaren ?

Polisen kanske har flera resor hon/de gjort med någon bil ???

TT har ju iaf hamnat i skogen det vet vi !

??? är det vanligt att utredningar tar en helt annan väg än den man tror ???
Någon som har bra koll ???
Citera
2022-11-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75

Om man försöker rentvå MH i den mån det går ser jag två alternativ. Hon sover som hon säger och är inte delaktig i mordet, men hjälper till att flytta kroppen. Hon kanske t.o.m hjälpte polisen att hitta kroppen. Eller en mer långsökt teori är att hon sover igenom hela spektaklet, J dumpar kroppen själv på morgonkvisten och tar då med sig MH s telefon på resan.
Citera
2022-11-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Du är skarp.
Att dölja sin problematik och göra det bra.. och gissningsvis gjort det en längre tid.
När började häst problemen för JJ kan vara relevant.
Elda dörr hos ex-pojkvännen.. tyder på som jag tror sexuella bekymmer.
Vilka häst problem?
Citera
2022-11-23, 18:59
Medlem
Citat:
Hur döms man då?
Går man fri?

Man kan väl säga att "bundna till brottet" är dem redan.
Skulle bli väldigt förvånad om båda skulle frias.

Tror mer på fler erkännande/info och eventuella sista pusselbitarna för en indiciekedja som till slut faller "utom rimligt tvivel" för minst 1 av dem.
Citera
2022-11-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du tar upp några viktiga bitar här. Det om allt stämmer vill säga.

Lite osäkert hur JJ lagt upp sitt svar och vad läkaren frågat. Nu handlade det kanske om sömnen osv. Då svarar hon att hon sörjer sin vän. Och hon oroar sig för sitt liv. Kanske det som gör sömnen dålig…

Men man tänker sig att man som en kännande människa och som helt oskyldig även skulle uttrycka lite mer målande runt detta hemska att Tove hittats död och att det är ett med.

Nu är det här inte ett förhör. Och JJ har redan ställts inför det här faktumet. Men jag skulle också tänka mig att jag också skulle uttrycka något om ( oskyldig alltså) att det är fruktansvärt att de tror att jag har gjort det!!!

DET skulle verkligen göra mig nervös! Efter så här lång tid. Kommer de hitta den verklige mördaren? Förmodligen, men riktigt läskigt.

Så något känns lite konstigt med det sagda.

Ja det är ett märkligt fall
Och även väldigt tyst fr polis/media
Kanske är så att polisen fastnat och inte kommer vidare?

Har någon hört något nytt fr polis/media?
Citera
2022-11-23, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filthyrich
Vilka häst problem?
Med tanke på utförlig fråga.
Så uppsökande verksamhet med hästar kanske vad tror du?
Citera
2022-11-23, 19:14
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Tror inte en sekund att det är en olycka heller.

Jag tror inte heller att det var en olycka. Inte nödvändigtvis planerat, men att det i stunden fanns en intention att döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in