Om de gått eller åkt bil till Kvarndammen kan man följa det på deras mobiler?
Detta stora intresse för kvarndammen och tidigare dammar måste betyda något.
Det finns ju en kyrkogård rätt över gatan från JJ måste vara enkelt att gömma något där.
Fast människan har väl alltid trott att kasta saker i vatten så är det borta för alltid, dum som de är
Finns även vatten på kyrkogården om kartan stämmer ?
Jag var nog den första som skrev strypning och hur det gick till?
Det har varit massor med spekulationer om hur det gått till och det är inget som säger att dina spekulationer skulle vara mer trovärdiga (särskilt inte om du dessutom kombinerar dina spekulationer med direkta felaktigheter).
Ja Jag tror MH släpade ner tove när jj var på mc, Tove var 160 och vägde 60 kilo och MH 180 jag tror(har ej testat) att hon la kroppen i ett täcke eller filt på en säng sen tog tag i ändarna på filten täcket så att hon fick upp henne på ryggen sen bar hon ner kroppen.
Tror absolut inte att det är en omöjlighet för en stark handbollstjej som dessutom är större än offret.
JJ sprang tillbaka till lägenheten precis innan hon blev erbjuden skjuts till mc då sa hon nog till MH att hon var tvungen att fixa ner kroppen så fort de åkt iväg.
Senast redigerad av Dalamamma 2022-11-15 kl. 12:21.
Kanske kan det vara så att dunsarna beror på att de under kamp band fast TT till händer och mun, därav inga skrik. Sedan fick hon under hot själv gå ut till bilen, därav inga ljud i trappuppgången. Sedan har de helt enkelt lämnat henne bunden i skogen där hon har frusit/törstat ihjäl. MGM erkänner inte mord därför att det inte riktigt känns så för dem om de "bara" har lämnat henne där. Sedan har de misstänkta synts morgonen efter när de gjort sig av med tillhörigheter.
Jag har också skrivit (vill jag minnas) något liknande tidigare så jag tror som du. Skulle ju oxå kunna stämma med att de hopades hitta henne vid liv under första sökdagarna, om även polisen arbetat utifrån den hypotesen
Ja Jag tror MH släpade ner tove när jj var på mc, Tove var 160 och vägde 60 kilo och MH 180 jag tror(har ej testat) att hon la kroppen i ett täcke eller filt på en säng sen tog tag i ändarna på filten täcket så att hon fick upp henne på ryggen sen bar hon ner kroppen.
Tror absolut inte att det är en omöjlighet för en stark handbollstjej som dessutom är större än offret.
Det är JJ som är 180. MH är 170. Men ändå inte omöjligt det du tror.
Jag tror ena mgm har tagit tag i Tove pga den här konflikten. Tove har sagt fel sak till JJ.
Det har blivit handgemäng. Mgm har dunkat Tove mot väggen, två gånger så hon faller till golvet, tuppar av, blir chockad (Tre dunsar).
Då kommer grannen och knackar på när Tove ligger där.
Då får mgm panik och hindrar Tove från att skrika.
Hur ska de förklara det där liksom?
Då kväver hon henne.
Men hon har svårt att hindra Tove från att sparka i detta läge.
Tror att MH kanske bara står och tittar på, förstelnad eller också försöker hålla fast hennes överkropp.
JJ säger till grannen att det är lugnt med kompisen nu, det kommer inte låta mer. Det säger hon ju för att hon vet att Tove inte kommer göra mer väsen av sig, eftersom hon är död. Inte för att hon ligger och sover.
Jag har också skrivit (vill jag minnas) något liknande tidigare så jag tror som du. Skulle ju oxå kunna stämma med att de hopades hitta henne vid liv under första sökdagarna, om även polisen arbetat utifrån den hypotesen
Ja det kan mycket väl vara så som du säger därför har kanske inte någon hund hittat liklukt
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!