2022-11-12, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Förstår fortfarande inte hur dom kan neka om dom är skyldiga. Har ju gått så lång tid. Måste ju vara någon mer som tycker som jag? Kanske polisen har helt fel. Är ju så tyst om det. Hoppas att det reds ut snarast så Toves familj får reda på det. Så det inte blir som i Helena fallet.

Vi får tro att de har så mycket på de att de vet vad de gör.
De gick ju ut med att misstankarna stärkts nu, så de är nog helt rätt ute. Med alla de indicier som skett kring JJ med under natten och morgonen efter så känns det väldigt märkligt om det inre vore så.
Citera
2022-11-12, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Förstår fortfarande inte hur dom kan neka om dom är skyldiga. Har ju gått så lång tid. Måste ju vara någon mer som tycker som jag? Kanske polisen har helt fel. Är ju så tyst om det. Hoppas att det reds ut snarast så Toves familj får reda på det. Så det inte blir som i Helena fallet.

Det suger att bli dömd för mord. Att neka är det enda alternativ man har.
Citera
2022-11-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Det är det vi skrivit . Att JJs ex ska ha blivit tillsammans med tt Efter . Och det kan va orsak till hatet . Jag var den som skrev ut att en bekant till mig känner TTs föräldrar och dem har sagt att tt ska ha varit ihop med JJs kille innan

Motivbilden blir alltmer tydlig....
Citera
2022-11-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Man jiddrar alltså om cykeln fortfarande i den här tråden? Det framgick för längesen att den låg slängd på backen och en grannkärring ställde upp den, därav kanske lite random placering.

Kommer nog jiddras lite om den i fup också. Random placering blir ju lite intressant när TT inte har koppling till adressen, cykeln är låst och hon väldigt död samma natt.
Citera
2022-11-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Det suger att bli dömd för mord. Att neka är det enda alternativ man har.
Ja exakt, är ju rent av idiotiskt att erkänna då det kan resultera i det hårdaste straffet man kan få.

Men märkligt att båda är helt tysta.
Jag tror båda begått detta mordet i samförstånd, därför dom är helt tysta, annars hade en av dom snackat vid detta laget.
Citera
2022-11-12, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kommer nog jiddras lite om den i fup också. Random placering blir ju lite intressant när TT inte har koppling till adressen, cykeln är låst och hon väldigt död samma natt.

MGM har skyfflat dit och slängt den. Därefter har grannkärring sett den och ställt upp den, då den antagligen låg i vägen. Enkelt.
Citera
2022-11-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Tack, så för att kalla något för "beslag" så krävs det att åklagaren godkänner det som "beslag", att det är något som sticker ut från vanligheten och behöver därför tas i beslag från de MGM för att på laglig väg kunna utreda det?
är jag ute och cyklar om man kan jämföra det med typ "husrannsakan" av mobil eller för att få göra DNA prov på material som man tagit i "beslag" från de MGM?

Det är åklagaren som beslutar om beslag, om den misstänkte är missnöjd så kan frågan prövas i domstol. Men ja i princip allt som kan bidra till FU kan tas i beslag, tex även bokföring i ekobrottmål.
Angående kläder och tillhörigheter som INTE har någon betydelse låses bara in i ett skåp, övrigt skickas på analys.
Vet dock inte om du fick svar på dina frågor? 😊
Citera
2022-11-12, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Ja exakt, är ju rent av idiotiskt att erkänna då det kan resultera i det hårdaste straffet man kan få.

Jag tror båda begått detta mordet i samförstånd, därför dom är helt tysta, annars hade en av dom snackat vid detta laget.
Fast det vet ju ingen säkert igentligen. Om någon har börjat prata
Citera
2022-11-12, 15:11
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Topp när du ändå är igång med AI där så får du gärna göra en på cykelkorg och handtaget också om du vill ochhar tid.

Okay, jag har gjort det bästa nu med original bilderna.
Jag försökte med ljus, skuggor, högdagrar, kontrast, storlek osv. osv plus då förstärkning.
Det blir i alla fall inte som på CSI på videos.

De är väldigt svår att få ordning på, men här kommer de i alla fall:

Handtag och Korg:

https://imgur.com/a/GfIIKNw
Citera
2022-11-12, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle

Tror deras låga ålder spelar in en del med. Deras liv har precis börjat. Att då bli dömd för mord skulle sätta en del käppar i hjulen minst sagt. Man kommer att neka in i graven. Vore de 50+ och allmänt less på tillvaron hade nog ett erkännande varit aktuellt för längesen.
Citera
2022-11-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassanmebyssan
Enligt SR är hon försvunnen sedan 11.30 i söndags.
Det var då hon anmäldes försvunnen Ja
Citera
2022-11-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Det är åklagaren som beslutar om beslag, om den misstänkte är missnöjd så kan frågan prövas i domstol. Men ja i princip allt som kan bidra till FU kan tas i beslag, tex även bokföring i ekobrottmål.
Angående kläder och tillhörigheter som INTE har någon betydelse låses bara in i ett skåp, övrigt skickas på analys.
Vet dock inte om du fick svar på dina frågor? 😊

Jodå lite mer kött på benen, då är det alltså för polisen och utredningen intressanta föremål som tagits i beslag och inte bara vanliga kläder osv när dom skrevs in.
Min fråga från början var ju om "beslag" i häktningspremorian var vanliga struntsaker som var ointressanta eller om rutan kryssades i för mer intressanta föremål för utredningen, och där känner jag att jag har fått dom svaren jag var ute efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in