2022-11-12, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag misstänker att detta gäller övervakningsfilmen som spreds i media och sen avfärdades efter några timmar. En man som hämtade två kvinnor bakom/vid Coop/netto/taxi parkeringen.

Tack, det låter rimligt.
Citera
2022-11-12, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filthyrich
Enligt AB har det gjorts en husis hos en av de mg under söndagen, då den mg greps. Den andra mg greps på måndagen på sin arbetsplats, då måste det ju vara hos MH som de var först och hen blev gripen före JJ.
Det var väl JJ som greps .på jobbet? Om nu inte AB har blandat ihop uppgifterna.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQPeqE/fem-punkter-om-forsvunna-kvinnan-i-vetlanda
JJ greps på jobbet på måndag fm och hennes bil blev beslagtagen direkt. Bärgades därifrån.
Citera
2022-11-12, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
I intervjun i podden säger grannen under att han såg cykeln parkerad konstigt på väg ut (till bil, McD) och sedan att han påminner JJ om att det ligger en påse på cykeln.

Ja, men var det samma person som också hade sett cykeln utanför klockan 4 på morgonen? Den personen eller personerna har bara kallats för "vittnen" tidigare.
Citera
2022-11-12, 09:44
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Ja, men var det samma person som också hade sett cykeln utanför klockan 4 på morgonen? Den personen eller personerna har bara kallats för "vittnen" tidigare.
Förmodligen ja. I FUP kommer det stå vittne också då han inte är misstänkt eller målsägande.
Citera
2022-11-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Förmodligen ja. I FUP kommer det stå vittne också då han inte är misstänkt eller målsägande.

Förmodligen, baserat på vad? Har grannen sagt att han gick upp mitt i natten? DN har en artikel idag, det framkommer inget direkt nytt vad jag kan se utan den återberättar vad som hänt, men grannen säger även där att han gick och lade sig efter återkomsten från McDonalds. Och samtidigt skulle han sett cykeln utanför vid 4?

https://www.dn.se/sverige/fragan-alla-staller-sig-vad-hande-i-vetlanda/
Citera
2022-11-12, 09:57
Medlem
Tack Greven för strålande sammanfattning!!
Har två funderingar runt händelserna på Nöjet. J och M och ytterligare en tjej kommer dit ihop. Vem kom T med? Gick hon ut ensam? Såklart vet hon att hon träffar många kända Vetlandakompisar på Nöjets oktoberfest, men ändå. Pojkvännen är hemma.
Och vet vi något om vem hon frågar krogvakten efter? Den personen kan väl vara betydelsefull.
Citera
2022-11-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Senare kom det fram att det var hans son som avsågs, en 18-åring med initialerna BG. Men var det hela kommer ifrån är högst oklart (och jag fick vibbar från en annan användare som slängde ur sig namn med osäker koppling).
Nä. Känner dom som det handlade om. Nån tok på taxi ville ha uppmärksamhet och visade övervakningsfilmen. Tjejen dom påstod var Tova var en helt vanlig tjej som blev upplockad av sin kille efter Nöjet. Inte någon BG. Hon och han är helt avfärdade efter polisförhör
Citera
2022-11-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Om cykeln stod kvar utanför vid 04 enligt grannen, då var dom alltså vakna och observanta när TT släpades ut?
Rättar mig själv: Åtminstone ett vittne (grannen som körde J till McDonalds) såg cykeln när de kom tillbaka. På morgonen var den borta.
Citera
2022-11-12, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
Nä. Känner dom som det handlade om. Nån tok på taxi ville ha uppmärksamhet och visade övervakningsfilmen. Tjejen dom påstod var Tova var en helt vanlig tjej som blev upplockad av sin kille efter Nöjet. Inte någon BG. Hon och han är helt avfärdade efter polisförhör

men det var jag som drog in den filmen och tog för givet att det var den det skrev om innan jag läst tråden igen. Det Bellaq skriver om är något annat. ”Taxifilmen” är avfärdad precis som du skriver. Det är mitt fel att den kom på tal igen nu här.
Citera
2022-11-12, 10:01
Medlem
Förstår fortfarande inte hur dom kan neka om dom är skyldiga. Har ju gått så lång tid. Måste ju vara någon mer som tycker som jag? Kanske polisen har helt fel. Är ju så tyst om det. Hoppas att det reds ut snarast så Toves familj får reda på det. Så det inte blir som i Helena fallet.
Citera
2022-11-12, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy

Det är jag med på, jag blandade ihop två påståenden från igår om bilägare från Sjunnen (mina gamla hoods). Möjligtvis är 50-åringen den från Taxi-filmen (?), men 18-åringen som en annan användare sedan nämnde skulle vara den från McDonalds.
Citera
2022-11-12, 10:03
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E
Enligt rykten ska JJ ha sagt något i stil med ”nu jävlar ska hon få, den jäveln” på nöjet. Om det nu stämmer känns det som att det var hat som drev henne.

Jag blir inte alls förvånad ifall det skulle vara sant. Jag tror oavsett VAD de bråkat om, att JJ känt sig kränkt /förnedrad av TT som offentligt inför alla skällt på henne. Hennes personlighet tål nog inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in