2022-11-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Tove gått hårt åt den med bokstavskombination och en väldigt nära anhörig fick nog. Men vilken av dem menas? Och vilken är den anhörige?

Eller var Tove lärare åt JJs lillebror? Som hade bokstavskombination och JJ fick nog. Spekulation...
Citera
2022-11-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Kanske de slet med sig Tove in i källaren när de anlände och det var därför cykeln stog så slarvigt placerad. Antar att det är mer ljudisolerat där nere? Kanske de bara hade tänkt ge henne en omgång, klå upp henne lite men det gick överstyr och hon dog där nere. JJ stoppade på sig hennes mobil.

Efteråt gick de upp till lägenheten för att diskutera vad de skulle göra. Dunsarna och sparkarna var bråk mellan de två. Skulle inte förvåna mig om JJ beskyllde MH för att det blev som det blev. JJ gick ner för att köra bilen närmare källardörren men överraskades av grannen.

Obs - bara spekulation!

Fast om JJ och MH bråkade tror ni inte man hade hört några röster då?
Senast redigerad av Laternan 2022-11-10 kl. 21:04.
Citera
2022-11-10, 20:34
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Är det bara jag som tycker det är konstigt att de släpps på restriktioner ang media mm? Då kan ju MGM läsa och se att den andre också sitter och nekar?

Jag tycker också att det är väldigt märkligt. Kan ju ev. försvåra utredningen.
Citera
2022-11-10, 20:34
Medlem
Citat:
Är det bara jag som tycker det är konstigt att de släpps på restriktioner ang media mm? Då kan ju MGM läsa och se att den andre också sitter och nekar?

Nej det är märkligt och dessutom jävligt onödigt.
Citera
2022-11-10, 20:36
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jag tycker också att det är väldigt märkligt. Kan ju ev. försvåra utredningen.
Så skönt att det inte bara är jag som tycker detta är märkligt. Och som du säger försvårande
Senast redigerad av Kellywoman 2022-11-10 kl. 20:38.
Citera
2022-11-10, 20:37
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Det sades väl i samband med fyndet av kroppen att fler gripanden inte kunde uteslutas har jag för mig, så därför blir man lite fundersam.

Tycker det är ett lite kryptiskt uttalande minst sagt...

Jag håller med, det är kryptiskt och lite hotfullt sagt.

Är också rätt inne på att det är ngn mer inblandad, på ngt sätt. Som antingen hjälpt till rent praktiskt eller som någon som ändå vet. Som de i panik ringt när det gick åt helvete. Det som talar emot är ju att de rimligtvis borde ha vetat vem vid det här laget.
Citera
2022-11-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Förvånad att du lyckades smygfota dörren utan att nån nervös granne upptäckte dig och slog larm. Hade den nyheten nått flashback hade du blivit prime suspect!

Bra jobbat!

Förklädd till Foodora-bud rör man sig diskret i Vetlanda. Sen att Foodora kanske inte finns där är en annan femma…

Skämt åsido så är det nu bra att de kikar igenom källaren igen. Vissa bevis har de kanske i princip snubblat över (vanlig husrannsakan och krimtekniker som letar i garderober) och andra kräver mer finess.

Det var intressant idag att höra i radion att polisen varit på två platser och pratat kamerabevakning. Hos företag och VERKSAMHET. Ridverksamhet? Kommunal verksamhet? Hobbyverksamhet? Olaglig verksamhet?

Nu är ju företag och verksamhet i princip samma sak men jag brukar haka upp mig på detaljer. Så finns det nåt som inte är ren företagsverksamhet längs vägen i stan från JJ till vägen ut mot fyndplatsen som kan ha kamerabevakning?
Tekniska kontoret?
Senast redigerad av Avel 2022-11-10 kl. 20:44.
Citera
2022-11-10, 20:38
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Otymplig eller inte så klarar man av en kropp den lilla biten det rör sig om i detta fallet på två pers - oavsett kön.

Dessutom hästtjejer va? (Har inte jättekoll men fått för mig det)
...jobbat med många unga hästtjejer och dom är vältränade så två stycken borde kunna hantera detta utan problem oas kön.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Kanske de slet med sig Tove in i källaren när de anlände och det var därför cykeln stog så slarvigt placerad. Antar att det är mer ljudisolerat där nere? Kanske de bara hade tänkt ge henne en omgång, klå upp henne lite men det gick överstyr och hon dog där nere. JJ stoppade på sig hennes mobil.

Efteråt gick de upp till lägenheten för att diskutera vad de skulle göra. Dunsarna och sparkarna var bråk mellan de två. Skulle inte förvåna mig om JJ beskyllde MH för att det blev som det blev. JJ gick ner för att köra bilen närmare källardörren men överraskades av grannen.

Obs - bara spekulation!
Jag tror att om J och M slogs med varandra hade det väl lämnat spår på J som grannen borde ha sett när han såg henne och körde henne till McDonalds?

Mycket möjligt något har hänt som har gjort T bara ställt ifrån sig sin cykel snabbt mitt i gatan, besöket upp till J:s lägenhet känns inte planerat. Men om det är som du spekulerar om, vad var det då för meddelande T:s pojkvän fick runt 02.30 som gjorde att polisen direkt misstänkte något allvarligt hade hänt?
Citera
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att de fann fyndplatsen tror jag helt är NOAs förtjänst, där de räknat, donat och lagt pussel. Men insatsen i dag är jag fundersam över, antingen har någon av MGM yppat något eller har dödsorsaken fastställts så polisen vet vad de ska leta efter.

Eller så är det bara ett naturligt led i utredningsarbetet. Flera användare som kommit med bra tankar om anledningar att göra nytt sök/beslag i huset/källaren tycker jag. Om det inte är kopplat till det du nämner tycker jag det ligger närmast tillhands att det handlar om att de vill hitta "källan" till fynd man gjort på fyndplatsen/kroppen (t ex tejp, emballage), eller att man fått indikationer på att TT mellanförvarats i källaren/annat utrymme.
Citera
2022-11-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
Ja förmodligen. Skurebo Koltorpet 1 heter det. Det ligger mittemot vägen som är fyndplats. Det finns tror jag mer som vi kallar det sommarstugor. Men Koltorpet ska va närmst om jag inte vimsat till det. Känner till det ganska väl. Koltorpet ligger på en väg som slutar vid Flagesjön. I det vägskälet går det en liten väg mot skurebo. Liten väg.
Skurebo-koltorpet 1 ligger i närheten av Flagesjön har googlat upp detta och fick träff inne på eniro på deras karta. och det stämmer att Koltorpet ligger i närheten av Flagesjön , och från Koltorpet löper en liten väg österut mot Skurebo där det enligt enirokartan finns flera hus knappt några kilometer söder om Koltorpet har vi Flage och Jonsbo där det finns jordbruksfastigheter och några kilometer norr om Koltorpet ligger Ödshult med flera lantbruksfastigheter precis i närheten av Ödshultasjön
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-11-10 kl. 20:50. Anledning: Redigering
Citera
2022-11-10, 20:43
Medlem
Citat:
Så skönt att det inte bara är jag som tycker detta är märkligt. Och som du säger försvårande
Förhoppningsvis finns det en tanke bakom beslutet, jag hoppas åtminstone det är medvetet de låter dem få tillgång till media för att de försöker få fram någonting utav det. Dock svårt att se vad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in