2022-11-12, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Du verkar ha grundläggande brister i din förståelse av hur människors överlevnadsinstinkt påverkar deras beteende.

De grundläggande bristerna har du din stackare. Det är glasklart att du inte har en aning om vad du pratar om.

Har inget med överlevnadsinstinkt att göra lillen. Hade dom älskat ryssarna så hade dom firat vilt när rysarna intog städerna. Men det gjorde dom inte.
Gå och plugga på lite istället. Så kanske någon kan ta dig som seriös.
Citera
2022-11-12, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag tänker att någon som är frivillig arbetar gratis. Alla som uppbär lön ser jag som inhyrda.

Om du kommer till mig och gör rent i morgon för 800 spänn, så ser jag dig som en städare, även om du kom frivilligt.

Hur ser du på det?
Fast i det här fallet blir ju ditt exempel fel.
Om du kommer hem till mig och vill städa gratis men jag menar att det känns kymigt så därför vill jag ge dig samma lön som min vanliga städare har, vore en bättre jämförelse.

Definition uppfylls då en arbetsgivare (Ukraina) sätter in en annons i tidningen. ”Knekt sökes - bra betalt”. Inte att frivilliga för avtalsenlig lön för den insats de sökt sig till av ideologiska skäl.

Vi kan även ta dig som exempel, fast denna gång utifrån verkligheten. När du nu propagerar för ryska intressen och medvetet följer din agenda bakom en fasad av inlindade lögner som denna, så kan du vara antingen frivillig för Ryssland eller inhyrd av Ryssland. Det sorgliga här är att du förmodligen är frivillig och gör detta av egen vilja, och ryska staten skiter i det och i vem du är så de bryr sig inte ens om att betala dig.

Ibland pratar man om Win/win-situationer. Du är per definition alltså involverad i en Lose/lose-situation. Du vet att det är så. Du grämer dig över att det är så men din stolthet förhindrar dig från att erkänna det. Det som kommer hända är att ditt konto plötsligt bara upphör att loggas in på och att du tar ett annat alias i nästa politiska debatt som uppstår i framtiden.
Citera
2022-11-12, 11:32
Avslutad
Det blir svårt att förstå verkligheten när man är förblindad av propaganda och förutfattade meningar. Låter man gammalt rysshat förblinda en då är man inte i position att förstå vad som händer.

Visst är Ryssland en diktatur men det är absolut inte Nordkorea. Det finns graderingar. Ukraina är också en diktatur mer eller mindre där man fängslar oppositionen.

Precis som vi officiellt är en demokrati men mer liknar en demokratur. Det finns många länder som är långt mer demokratiska än Sverige.
Citera
2022-11-12, 11:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Har ryssarna haft sönder dammen? Ser ut så här, det forsar vatten där de har sprängt bron. https://twitter.com/TpyxaNews/status/1591349875069026305
Citera
2022-11-12, 11:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ja, det är ett politiskt misslyckande, men en militär framgång. Ryska förstärkningar anländer ju nu och offensiver är utlovade av general flintskalle. Vänta och se...
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det hela är enkelt: poltiskt kan det tolkas som svaghet att Ryssland drog sig ut Kherson. Från en militärstrategisk synvinkel så är allt välmotiverat.

Att ryssarnas tvingades lämna Kherson är ett stort bakslag för ryssarna även ur en militär synvinkel.

Ryssarnas plan med sin "specialoperation" var ju att ta även Mykolaiv och Odessa, och Kherson var en viktig pusselbit här. Men nu har man tappat denna viktig pusselbit, och vägen till Mykolaiv och Odessa är stängd.

Ryssarna hade bara två val att välja mellan när det gäller Kherson: antingen så gör de en reträtt eller så blir det förintade. Så de hade bara två dåliga val att välja mellan: ett väldigt dåligt alternativ eller ett ännu sämre alternativ. De valde det minst dåliga alternativet.
Citera
2022-11-12, 11:34
Medlem
Citat:
Du verkar ha grundläggande brister i din förståelse av hur människors överlevnadsinstinkt påverkar deras beteende.

Jag bedömer det tvärtom.
Citera
2022-11-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kramkalas i Kherson.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1591350728433729537

Men ryssarna har systematiskt förstört all el så det blir tufft för människorna.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/ysg8t0/no_electricity_but_people_are_dancing_and_singing/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3
"No electricity, but people are dancing and singing, celebrating liberation of Kherson. They are singing traditional song "Chervona Kalina" (Red Viburnum)"
Citera
2022-11-12, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Jag bedömer det tvärtom.

Utveckla gärna...
Citera
2022-11-12, 11:35
Medlem
Citat:
Tvärtom verkar det vara någon som lurat dig. Läs på vad som hände INNAN 2022-02-24.
Du kan börja vid 2014 eller ännu bättre längre tillbaka i tiden.

Du vet det är bra att förstå bakgrunden. Bara för att du vaknade 2022-02-24 betyder det inte att resten av Världen vaknade just då.

Alla ser vad ni gör i Ukraina , alla hatar det , du kan aldrig få acceptans för ryssens beteende i Ukraina !

Hela ditt land har gjort bort sig , gjort sig omöjliga i alla internationella sammanhang .

Såg idag att det inte blev gruppfoto på G 20,,,ingen ville fotograferas med Lavrov , hur känns det att vara så utstött ?
Citera
2022-11-12, 11:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det styrs inte av en jude. Han är nazisternas marionett. Han har inte slutat som skådespelare och blivit president. Han fortsätter med sitt gamla yrke.

Det är ju intressant att vissa anser att Ukraina styrs av nazister som använder judar som verktyg för att nå sina syften - samtidigt som det finns andra som anser att Ukraina styrs av judar som använder nazister som verktyg för att nå sina syften.
Citera
2022-11-12, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Alla ser vad ni gör i Ukraina , alla hatar det , du kan aldrig få acceptans för ryssens beteende i Ukraina !

Hela ditt land har gjort bort sig , gjort sig omöjliga i alla internationella sammanhang .

Såg idag att det inte blev gruppfoto på G 20,,,ingen ville fotograferas med Lavrov , hur känns det att vara så utstött ?

Du är inte "Alla". Väst är inte "Alla".

Länder köar få att gå med i Brics. Så var det inte för 10-20 år sedan. De har förstått att USA har inga spärrar och vill inte ha något samarbete utan bara länder som låter sig kuvas.
Citera
2022-11-12, 11:39
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Det långsiktiga målet är förstås Odessa men Putin är lite för moderat i min mening. Det kanske blir hans efterträdares mål att återta staden. Det är svårt att veta exakt vad som pågår. Putin står mellan dilemmat att vinna kriget och att förlora så få män som möjligt. Den ryska opinionen accepterar inte stora förluster i människoliv samtidigt som den kräver vinst i kriget.
Citat:
Precis som man tvångs-mobiliserar i Ukraina. Mobilisering innebär per definition tvång.

Börjar bli tröttsamt förklara basic koncept för er.
Nu var ett av Ukrainas problem redan i krigets inledning man hade fler frivilliga än det fanns förband och vapen till. T.om. en megafon åt Kreml borde fatta att de 10 000-tals som utbildats i Storbrittanien är frivilliga. Frågan är varför ditt ryska folk inte anmäler sig till korståget mot väst.

Men nog om det, berätta mer om hur Ryssland skall ”återta” Odessa. Du kan väl börja med att förklara det märkliga ordvalet ”återta”, och sedan förklara hur denna fantasi skall realiseras när Ryssland just retirerat S om Dnepr och sprängt broarna.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-11-12 kl. 11:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in