Citat:
Ursprungligen postat av
Stalin Jr.
Det långsiktiga målet är Odessa. Det kortsiktiga är att stoppa ukraina ta sig över floden.
Det är uppenbart att bunkerdvärgens "specialoperation" har misslyckats. Målet var ju att ta Kherson, Mykolaiv och Odessa i ett ganska tidigt skede. Men det har misslyckats totalt.
Och nu över 8 månader senare tvingas man retirera från Kherson. Detta efter att ett par månader tidigare ha tvingats retirera från Kharkiv i full panik.
Uppenbart så går allt åt fel håll för bunkerdvärgen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stalin Jr.
För din del skulle det löna sig att inte vara ett sådant propagandaoffer.
Säger någon som sväljer all rysk lögnpropaganda som den ryska staten släpper ut... Jag dör av skratt...
Citat:
Ursprungligen postat av
Stalin Jr.
Evakuering skedde verkligen inte i panik. Man tom tömde staden på rysk konst och monument då man vet vad de är för orcher som kommer...Allt snack om döda ryssar på gatorna är bara västpropaganda som du sväljer med hull och hår.
Evakueringen skedde i full panik. Men framförallt. Ryssarna fick rejält med stryk av Ukraina i Kharkiv. Det medger ju till och med en hög rysk militär - Andrey Gurulyov, fd vice befälhavare för Rysslands södra militärdistrikt - i rysk TV (som jag citerade i mitt förra inlägg).
Och kom ihåg vad han sa. Det är systemet med
lögner - från toppen till botten - som ligger bakom förlusten. Lär ni er aldrig?