Citat:
Hjördis sa aldrig att hon trodde han var gärningsman. Jag har inte hört något vittne som sagt att bulvanen är skyldig.Det där stämmer inte. Dom som kände honom bäst och levde med honom under den aktuella tidsperioden (nej, din pappa är inte en av dom, han var ju betydligt yngre, flyttade från ön tidigt och hade därefter bara sporadisk kontakt med honom) är ju helt övertygade om att han är skyldig.
Men jag köper ditt argument att han inte nödvändigtvis behöver vara skyldig bara för att dom tror det. Precis som att han inte behöver vara oskyldig bara för att din farsa mfl tror det. Eller oskyldig och oskyldig förresten. Dom tror ju vad jag förstått att han lejde någon för mordet vilket i min bok är lika illa.
Den gemensamma nämnaren är ju att alla tror att han var inblandad upp över öronen i försvinnandet. Sen vem som beslutade att sjögren skulle bort, vem stod för själva mordet och vem gjorde sig av med kroppen är ju höljt i dunkel.
Kanske gjorde stod bulvanen för alla dessa moment. Kanske bara ett eller två.
Sluta med personangreppen. Det är bara tråkigt och ovärdigt.
Men jag köper ditt argument att han inte nödvändigtvis behöver vara skyldig bara för att dom tror det. Precis som att han inte behöver vara oskyldig bara för att din farsa mfl tror det. Eller oskyldig och oskyldig förresten. Dom tror ju vad jag förstått att han lejde någon för mordet vilket i min bok är lika illa.
Den gemensamma nämnaren är ju att alla tror att han var inblandad upp över öronen i försvinnandet. Sen vem som beslutade att sjögren skulle bort, vem stod för själva mordet och vem gjorde sig av med kroppen är ju höljt i dunkel.
Kanske gjorde stod bulvanen för alla dessa moment. Kanske bara ett eller två.
Sluta med personangreppen. Det är bara tråkigt och ovärdigt.
Är inte det märkligt. Ni lägger ju ord i mun på dom.
Konstigt att du vet så mycket om vem som verkligen kände honom.
Du är bara löjlig och du är långt ifrån att veta och uttala dig om detta.
Du tar ju bara Ujbans ord och förmedlar och vem säger att Ujban vet det.
Varför söker han upp min far för att snoka då.
Jo för han vet inte ett skit.
Jag har pratat med flera kompisar från byn och jaktlaget mm.
Det har inte Ujban gjort
Dom är mina vänner och så sent som i måndags satt dom i mitt vardagsrum i Stockholm och vi diskuterade saken över en middag och då framkom information som ytterliggare styrker det vi vet men behåller för oss själva.
Så nära kommer aldrig Ujban.
Sen får du tro vad du vill men som jag sa . Who cares.