2022-11-11, 15:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Utan att ha källa på det nu men om inte jag minns fel så hade Johannas mamma en liknande bil, och skulle väl då få antas vara på besök hos pappan, vilket känns logiskt med tanke på situationen. Jag kom inte ihåg var i tråden jag läste det tyvärr, någon som kan fylla i?

Jag har läst exakt det samma som dig. JJs mamma har en liknande bli, samma märke tror jag, men lite större.
Citera
2022-11-11, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Om båda blir dömda för brottet så placeras dom i olika anstalter.
Så då lär det dröja tills ”bästisarna” återser varandra igen.
Då tror jag att om de kan se vem som har utsatt T för mest våld om det är så, så åker nog den GM till Ystad där familjeflickorna sitter, sen tror jag att den andra GM hamnar på Hinseberg troligen. Säger bara vad jag så det inte blir missförstånd att jag har sagt att det blir så.
Fröken M... R hamnade först på Hinseberg, men det kom kriminalvården på rätt fort på att hon skulle ner till Ystad så fort som möjligt...
Finns massor av källot på detta o hur synd det är om na
Är bara söka på henne så har de flesta tror jag lite läsning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Men det är ju fint. Att man umgås över åldersgränserna naturligt.

Försökte läsa ikapp vad du skrivit tidigare men det var så mycket. Jag undrar bara över beskrivning av JJ som manipulativ osv. Upplever du att det stämmer?

CS och LS hängde dom enskilt med JJ med eller bara när dom var i grupp?

Ja, jag har faktiskt alltid uppskattat det.

Ja, iallafall av det jag hört av de som känner henne, känner henne inte personligen.

Jag vet faktiskt inte helt 100, men jag känner både CS och LS (dock umgås vi inte längre direkt pga olika liv) och har aldrig sett eller uppfattat att de skulle ha umgåtts med någon av de misstänkta, så om jag ska gissa utifrån det så skulle jag tro att de umgås/umgåtts i samma umgänge.
Citera
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcbaby
Det var jag som hade snurrat till det. Hade inte klart för mig att JJ´s mamma även hade en röd Suzuki.
"Torpet" blir alltså JJ´s mammans bostad, inte pappans. Suzukin som reportern pratar om är då mammans, inte JJ´s.

Inget konstigt mao.

Edit, det fetade. Reportern säger inte "Röd Alto", han säger "liten röd Suzuki".
Reporten säger att det är avspärrat vid torpet. Den dagen, den tiden så var det väl pappans torp som var avspärrat? Om mamman är där är väl inte så konstigt, även om hon bor i stan. De har ju en gemensam häktad dotter.
Citera
2022-11-11, 15:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Min tanke är att det var slag med något hårt i huvudet på offret efter att hon fått första slaget som gjorde att hon föll till golvet.
Ok. Min fråga riktade sig till en annan skribent som trodde T blivit slängd in i kyrkogårdsmuren..
Citera
2022-11-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag följer den här mycket aktiva tråden så gott jag kan.

Har kanske framkommit tidigare men jag undrar om dessa båda kvinnor CS och LS också bor i Vetlanda? Går det att se några foton då JJ och LH gjorde roadtrippen med dessa båda?

Ja de bor i Vetlanda.
Finns en bild från deras resa till Göteborg och det är första bilden på MHs Instagram.
Citera
2022-11-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
En av de misstänkta kvinnorna ska ha lämnat digitala spår efter sig, som gör att polisen kan knyta henne till platsen där Tove hittades död.
Enligt uppgifter till P4 Jönköping har kvinnan skrivit på sociala medier att hon befann sig i området under natten då åklagaren menar att Tove blev mördad.
https://sverigesradio.se/artikel/sa-kan-polisen-knyta-misstankta-kvinnan-till-omradet-dar-tove-hittades
Jag är mycket intresserad av att veta hur MGM "skrivit" att hon varit där, för det låter alldeles för urbota hjärndött för att vara sant. Det skulle kunna röra sig om snapchat-kartan möjligen, men hur får man det då till att det skrevs något?

Eller kan det helt enkelt vara så, att många i den yngre generationen verkligen inte kan ge fan i att pilla på sina sociala medier även fast de forslar lik? Lusten att skärskåda FUP:en växer sig starkare för varje dag som går.
Citera
2022-11-11, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Men JJs Mamma bor ju inte på landet utan mitt i stan?
Varför skulle hon ha ett torp i närheten av JJs pappa? Förklara gärna

Fel av mig igen då, ska tänka mig för innan jag skriver mer. Då är det mammans röda Suzuki som står vid torpet (bör då vara pappans bostad) och som Matamata skriver så är det inget konstigt att den står där just då.
Citera
2022-11-11, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Jenny Yourstone som är expert och forskar om just kvinnliga förövare finns det flera utmärkande aspekter med just det här fallet.

I bifogad länk tar hon upp och diskuterar fallet med Tove.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/fallet-ar-avvikande-liknar-manligt-dodligt-vald/
Bra inlägg det där.
Jag tror hon var lite kryptisk där efter en stund, med att säga att så grovt våld brukar bara män göra?
Vad kan ha menat med det, jag blev lite konfunderad just om det så jag fick lyssna igen. Vet om kanske försade sig, det är vad jag tror. Men jag hoppas att vi snart får lite mer information o Tove. Så jag undrar om fler uppfatta detsamma som jag tror.
Citera
2022-11-11, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Danner.
Såg precis Jacksons film Heavenly Creatures, baserad på det verkliga fallet Parker–Hulme i Nya Zeeland 1954.

Likheterna med det här fallet är inte jättestora men det är också ett helt unikt fall som handlar om två unga tjejer (15 och 16 år) som gemensamt genomför ett mord på den enas mamma efter att under lång tid byggt upp en mycket nära gemenskap och egen alternativ verklighet.

Kanske är likheterna fler med mordet på Mikael i Karlskrona.

Fallet Parker–Hulme, och filmen, kan förmodligen vara av intresse för flera i den här tråden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Parker%E2%80%93Hulme_murder_case

https://www.imdb.com/title/tt0110005/?ref_=fn_al_tt_0

Det finns en del exempel där unga syskon haft ihjäl föräldrar, eller ungdomar som har ihjäl någon närstående. Det gemensamma då är en nära relationen till offret. Det krävs i regel väldigt starka känslor för att en kvinna ska ha ihjäl någon. Det märkliga här, är att dom inte ens umgåtts på ett år.

Den alternativa verkligen du nämner är också viktig. Vore intressant att veta om dessa två isolerat sig senaste tiden. Har dom pratat skit om T inför andra? Har dom stött ut eller dragit sig undan från kompisar som varit på T s sida? En skitgrej kan ha förstorats om dessa två tjejer snackat ihop sig utan att bli ifrågasatt av omgivningen.
Citera
2022-11-11, 15:42
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det finns en del exempel där unga syskon haft ihjäl föräldrar, eller ungdomar som har ihjäl någon närstående. Det gemensamma då är en nära relationen till offret. Det krävs i regel väldigt starka känslor för att en kvinna ska ha ihjäl någon. Det märkliga här, är att dom inte ens umgåtts på ett år.

Den alternativa verkligen du nämner är också viktig. Vore intressant att veta om dessa två isolerat sig senaste tiden. Har dom pratat skit om T inför andra? Har dom stött ut eller dragit sig undan från kompisar som varit på T s sida? En skitgrej kan ha förstorats om dessa två tjejer snackat ihop sig utan att bli ifrågasatt av omgivningen.
Tycker jag verkar konstigt.. anser att svartsjuka som är iofs en väldigt stark känsla.
Eller "Jag ingen annan" typ av personlighet. MH är svartsjuk och Lb-ba ?
Citera
2022-11-11, 15:42
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcbaby
Fel av mig igen då, ska tänka mig för innan jag skriver mer. Då är det mammans röda Suzuki som står vid torpet (bör då vara pappans bostad) och som Matamata skriver så är det inget konstigt att den står där just då.
Pappan bor ju inte på torpet utan hästgården...
Vems är det där jäkla torpet då.
Massa felaktiga uppgifter som inte leder någonstans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in