Citat:
Ursprungligen postat av
urgentmessage
Är jag den enda som lägger upp en möjlighet att Tove kanske blivit mördad av någon helt annan person när hon var på väg hem från MGM,s lägenhet? Lite misstänkt är det ju att Toves telefon följde med den ena tjejen när hon åkte fram och tillbaks till mcdonalds. Men kan ju finnas mängder av förklaringar till detta.
Men blir det inte väldigt konstigt då att man från polisens uppgifter tar upp information om att den sista uppkopplingen är från en mast vid Biltema.
Om det skulle finnas en logiskt förklaring att Toves mobil följde med bilen som JJ och grannen åkte i och sedan inte hittades?
För som jag tänker, att om den hade hittats, då had det funnits en förklaring till denna uppkoppling eftersom då JJ/grannen kunde förklara varför mobilen åkt med bilen?
Om grannen hade varit skyldig, och bara hittat på om dunsarna, eller skylt dunsarna på att de komm från JJ, då finns det ju fler i den lägenheten som skulle vara skyldiga? Och hur snabba skulle de ha varit?
Varför titta ut och erbjuda skjuts till Donken mitt i allt?
För att sedan råka lämna kroppen precis på ett ställe som polisen sedan kunnat lokalisera genom tjejernas rörelser?
Som jag ser det, är just det sista ett väldigt starkt inicium mot tjejerna. Det är inte en slump att hon hittas. Och inte heller att hon hittas där. Raka spåret från pappans gård.