2022-11-11, 13:12
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Tror de har rätt till TV med tv-spel som även kan spela dvd filmer. Men inte någon antenn som kan användas till tv sändningar. Tror även ett par hörlurar för att lyssna på musik.
Men efter domstol o en dom, så släpps alla restriktioner förum en har för mig, o det är att man inte får umgås med de som väntar på rättegångar. Tror jag... Alltså i väntan på kriminalvårdens transport till riktiga kåken.
Om mordet är synnerligen rått, så tror jag att de hamnar hos de finaste flickorna i Ystad....
Om båda blir dömda för brottet så placeras dom i olika anstalter.
Så då lär det dröja tills ”bästisarna” återser varandra igen.
Citera
2022-11-11, 13:14
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Tror de har rätt till TV med tv-spel som även kan spela dvd filmer. Men inte någon antenn som kan användas till tv sändningar. Tror även ett par hörlurar för att lyssna på musik.
Men efter domstol o en dom, så släpps alla restriktioner förum en har för mig, o det är att man inte får umgås med de som väntar på rättegångar. Tror jag... Alltså i väntan på kriminalvårdens transport till riktiga kåken.
Om mordet är synnerligen rått, så tror jag att de hamnar hos de finaste flickorna i Ystad....

Eller Hinseberg.

Restriktionerna på häktet beslutas av åklagaren.
https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/hakte/restriktioner/
Senast redigerad av Zicksack 2022-11-11 kl. 13:17.
Citera
2022-11-11, 13:15
Medlem
Jenny Yourstone som är expert och forskar om just kvinnliga förövare finns det flera utmärkande aspekter med just det här fallet.

I bifogad länk tar hon upp och diskuterar fallet med Tove.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/fallet-ar-avvikande-liknar-manligt-dodligt-vald/
Citera
2022-11-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Skulle vi inte få svar från obduktionen idag?

Lär ju dröja tror jag, lär inte komma idag i alla fall.
Citera
2022-11-11, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Jag menade direkt utanför lägenhetshuset där JJ bor. Dunsar och konstiga ca ljud från lägenheten kan ha varit M och J som har panik/bråkar el dyl. Tycker det är helskumt att det inte (iaf som vi känner till) vittnas om röster/skrik.

Angående skrik när man ramlar med en cykel så går det så fort att man på sin höjd hinner dra efter andan. Jag har sett många vurpa illa med cykel, och gjort det själv också, men det har aldrig ropats något i själva fallet. Man hinner inte.

Som alla andra här inne spekulerar jag givetvis.

Jag tror många har vurpat på tramphojen något gång, o det låter lite rassel o ringklocka gör sitt.
Tyvärr så vet jag inte hur det ser ut mellan Nöjet o JJs lägenhetshus.
Tur kanske det, för då kanske jag lagt upp en teori till, jag menar som hur jag tror.
Citera
2022-11-11, 13:16
Medlem
Citat:

Vid senaste häktningen så släpptes restriktionerna på bl.a media (tv/tidningar) så de har dom tillgång till vilket jag iaf blev förvånad över, i efterlyst igår trodde dom tjejerna såg på programmet och advokat Hanna spekulerade i att dom mycket troligt börjar skylla på varandra då en väl börjar prata. Jag gillar inte alls dessa lättnader.
Citera
2022-11-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
Har inte lagt så mkt fokus på grepen utan tänkt att annonsen mest är en anledning att åka till Nye.

Men om man nu hittat en grep på botten i sjön fick jag plötsligt en annan teori.

Vet inte hur grepen egentligen kommer in i sammanhanget (eftersom mordet troligen skedde i lgh) men säg att den har använts på något sett (kanske för att täcka över kroppen med löv m.m.) och de behöver göra sig av med den. (Kanske råkade den komma i kontakt med kroppen och fick blod på sig)

Då kanske hon lagt ut den till försäljning för att sedan kunna säga att hon sålt den om t.ex. pappa frågar efter den. Fast dem har kastat den i sjön

Långsökt jag vet och kanske är grepen bara ett villospår egentligen.

Men såklart man undrar.
Det är inte varje dag gemene man hanterar en grep
Citera
2022-11-11, 13:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Är jag den enda som lägger upp en möjlighet att Tove kanske blivit mördad av någon helt annan person när hon var på väg hem från MGM,s lägenhet? Lite misstänkt är det ju att Toves telefon följde med den ena tjejen när hon åkte fram och tillbaks till mcdonalds. Men kan ju finnas mängder av förklaringar till detta.

Men blir det inte väldigt konstigt då att man från polisens uppgifter tar upp information om att den sista uppkopplingen är från en mast vid Biltema.

Om det skulle finnas en logiskt förklaring att Toves mobil följde med bilen som JJ och grannen åkte i och sedan inte hittades?

För som jag tänker, att om den hade hittats, då had det funnits en förklaring till denna uppkoppling eftersom då JJ/grannen kunde förklara varför mobilen åkt med bilen?

Om grannen hade varit skyldig, och bara hittat på om dunsarna, eller skylt dunsarna på att de komm från JJ, då finns det ju fler i den lägenheten som skulle vara skyldiga? Och hur snabba skulle de ha varit?

Varför titta ut och erbjuda skjuts till Donken mitt i allt?

För att sedan råka lämna kroppen precis på ett ställe som polisen sedan kunnat lokalisera genom tjejernas rörelser?

Som jag ser det, är just det sista ett väldigt starkt inicium mot tjejerna. Det är inte en slump att hon hittas. Och inte heller att hon hittas där. Raka spåret från pappans gård.
Citera
2022-11-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Nja. Här i Vetlanda är det absolut inget ovanligt att man umgås i alla åldrar, snarare regel än undantag faktiskt.

CS och LS avskyr droger & de har absolut inget att göra med pingstkyrkan.
De jobbar inte heller på samma ställen.

Men det är ju fint. Att man umgås över åldersgränserna naturligt.

Försökte läsa ikapp vad du skrivit tidigare men det var så mycket. Jag undrar bara över beskrivning av JJ som manipulativ osv. Upplever du att det stämmer?

CS och LS hängde dom enskilt med JJ med eller bara när dom var i grupp?
Citera
2022-11-11, 13:22
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men de öppnar inte. Ingar röster, ingen musik.
Och det är inte så JJ förklarar ljuden.
Har också tänkte på det med musik. Men att vem som nu sagt detta om dunsar, inte nämnt musik behöver inte betyda att det inte fanns musik. JJ ska vi nog inte lita på.
Vi vet att något hänt men det inte vad. Det kan mycket väl vara ljud från ett övergrepp. Min granne ovanpå dunsar mest varje dag. Så man reagerar. Men jag har ingen aning vad som sker. Kan lika gärna vara styckmord som någon med städmani? Hur många borrhål behöver man för en bokhylla?
Citera
2022-11-11, 13:24
Medlem
Hört ett rykte om att föraren av bilen som setts på övervakningskameror tillhör en 50-årig man som ska bo i Sjunnen? Nån mer som hört detta?
Citera
2022-11-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Har dagens ungdom inte sett The Wire? "Is you taking notes on a criminal fucking conspiracy?"

Men ändå, även om inslaget säger att det skrivits så måste väl handla om någon automatiskt uppdatering? Snapchatkarta eller liknande, och inte "hej, är i skogen och gömmer Tove".

”Skönt att börja morgonen med rattfylla och en frisk skogspromenad kl 04 efter att ha krökat hela natten LOL”.

Ja lär ju vara ”vuxenspråk” för sånt som kidsen håller på med. Nån platsdelning typ Snap ja. Intressant uppgift oavsett vad det är för typ av app.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in