2022-11-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Har väl stått i tidning att resultatet skulle vara klart i slutet av denna vecka. Om det var åklagaren eller tidningen själv som sagt det kommer jag inte ihåg

GW har nämnt det, men vad han fått det i från vet jag ej.
Citera
2022-11-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Utan att ha källa på det nu men om inte jag minns fel så hade Johannas mamma en liknande bil, och skulle väl då få antas vara på besök hos pappan, vilket känns logiskt med tanke på situationen. Jag kom inte ihåg var i tråden jag läste det tyvärr, någon som kan fylla i?

Men reportern i podden nämner ”torpet” som ett annat ställe gentemot där JJs pappa bor.
Kan förstå av personen som skrev detta ifrågasatt ”torpet” i podden . Sågs JJs röda bil vid ett torp som inte är JJs pappa är det mäkta konstigt .
Citera
2022-11-11, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vilka tankar har du då om dunsarna I lgh?

Min tanke är att det var slag med något hårt i huvudet på offret efter att hon fått första slaget som gjorde att hon föll till golvet.
Senast redigerad av 404filenotfound 2022-11-11 kl. 14:55. Anledning: Felstavning
Citera
2022-11-11, 14:55
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Förklarade just det i ett inlägg alldeles nyss att det finns två röda Suzuki, JJ mor och JJ far har en varsin fast inte exakt lika.
JJ skrev över bilen på sin far när hon flyttade hemifrån. Allt pekar på att det fortfarande var hon som brukade bilen.
Citera
2022-11-11, 14:59
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
JJ skrev över bilen på sin far när hon flyttade hemifrån. Allt pekar på att det fortfarande var hon som brukade bilen.

Men just den kvällen vet varken du eller jag vilken bil hon använde mer än att den var röd o liten. Hennes bror vill väl också ut o köra på lördagskvällen och vilken bil var det han då använde? Om han nu var ute på stan i bil det vet man ju inte heller
Citera
2022-11-11, 15:00
Medlem
lindblomsgröns avatar
Från Aftonbladet står:
Men än så länge är det oklart hur Tove har dött.
Enligt Leif GW Persson kommer man också snart få svar på vad som kan ha hänt Tove då.
– Vi kommer få facit i det här ärendet inom en vecka. Det är jag övertygad om, säger han i TV4 ”Nyhetsmorgon” söndagen den 6 oktober
Citera
2022-11-11, 15:03
Medlem
Citat:
Men just den kvällen vet varken du eller jag vilken bil hon använde mer än att den var röd o liten. Hennes bror vill väl också ut o köra på lördagskvällen och vilken bil var det han då använde? Om han nu var ute på stan i bil det vet man ju inte heller

Fast ändå vesäntligt var och vem som hade bilen den kvällen?
Om den nu stod hos JJ hela kvällen eller om den sågs åka runt. Bilen i sammanhanget är ju viktigt . Och varför nu JJs mamma skulle vara vid ”torpet” är ju konstigt. Jag får känslan av att reportern i podden inte talar om JJs pappas ges när han nämner ”torpet” så varför sågs en röd alto stå vid torpet han var vid?
Citera
2022-11-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogslugnet
I teorin så är det givetvis möjligt att JJ och MH har haft en extrem otur i att precis allt har slumpat sig på ett sådant sätt att de framstår som skyldiga och att GM i själva verket är någon helt annan. Är det värt att spekulera om ett sådant scenario? Tveksamt (givet det vi vet).

Ur rent juridisk synvinkel så är det klart att det är intressant att för en stund anta rollen som "djävulens advokat". Om vi gör antagandet att de faktiskt *ÄR* oskyldiga, finns det då något rimligt scenario som skulle kunna förklara händelseförloppet? Vilka saker är väldigt svåra eller omöjliga att förklara bort? Åklagaren ska kunna visa att den tilltalade har handlat i enlighet med den beskrivning av brottet som åklagaren gör gällande. För att den tilltalade ska kunna dömas behöver bevisningen innebära att det är ställt utom rimligt tvivel att den tilltalade gjort sig skyldig till det beskrivna brottet.

Sedan kan vi kanske här i tråden konstatera att det rimligen är de som är skyldiga. Men det är inte riktigt samma sak.
Citera
2022-11-11, 15:06
Medlem
Citat:
Nu har jag väntat hela veckan i tron om att dödsorsaken skulle presenteras senast idag 🙁🙁
Vi är många som väntar och obduktionen är nog klar. Men mgm har ju lättade restriktioner. Dom kan följa nyheterna. Så man är nog väldigt försiktig med vad som kommer ut.
Citera
2022-11-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Tror de har rätt till TV med tv-spel som även kan spela dvd filmer. Men inte någon antenn som kan användas till tv sändningar. Tror även ett par hörlurar för att lyssna på musik.
Men efter domstol o en dom, så släpps alla restriktioner förum en har för mig, o det är att man inte får umgås med de som väntar på rättegångar. Tror jag... Alltså i väntan på kriminalvårdens transport till riktiga kåken.
Om mordet är synnerligen rått, så tror jag att de hamnar hos de finaste flickorna i Ystad....

De har inga restriktioner när det gäller nyheter längre, så tidningar och tv-nyheter får de följa.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-11-11 kl. 15:36.
Citera
2022-11-11, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Fast ändå vesäntligt var och vem som hade bilen den kvällen?
Om den nu stod hos JJ hela kvällen eller om den sågs åka runt. Bilen i sammanhanget är ju viktigt . Och varför nu JJs mamma skulle vara vid ”torpet” är ju konstigt. Jag får känslan av att reportern i podden inte talar om JJs pappas ges när han nämner ”torpet” så varför sågs en röd alto stå vid torpet han var vid?

Det var jag som hade snurrat till det. Hade inte klart för mig att JJ´s mamma även hade en röd Suzuki.
"Torpet" blir alltså JJ´s mammans bostad, inte pappans. Suzukin som reportern pratar om är då mammans, inte JJ´s.

Inget konstigt mao.

Edit, det fetade. Reportern säger inte "Röd Alto", han säger "liten röd Suzuki".
Senast redigerad av bcbaby 2022-11-11 kl. 15:15. Anledning: Tillägg
Citera
2022-11-11, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcbaby
Det var jag som hade snurrat till det. Hade inte klart för mig att JJ´s mamma även hade en röd Suzuki.
"Torpet" blir alltså JJ´s mammans bostad, inte pappans. Suzukin som reportern pratar om är då mammans, inte JJ´s.

Inget konstigt mao.

Men JJs Mamma bor ju inte på landet utan mitt i stan?
Varför skulle hon ha ett torp i närheten av JJs pappa? Förklara gärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in