2022-11-10, 23:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
3 grader i luften. 4-6 i vattnet. Vädersida avråder från bad. 400 - 600 meter bred?

Det är mycket kallt, och kanske strömmande vatten som du måste kompensera för. De drunknar nog.
Citera
2022-11-10, 23:17
Medlem
Det går snabbt nu. Undra hur det kommer se ut efter helgen. Gissar att det kommer bli ganska många som blir lämnade åt sitt öde om man ska se hur den ryska taktiken har varit hitintills...

https://www.reuters.com/world/europe/us-urges-ukraine-be-open-talks-with-russia-washington-post-2022-11-06/

Det kommer bli många krigsfångar och många som inte blir så lyckligt lottade.
Citera
2022-11-10, 23:17
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Precis som man kunde misstänka kom beslutet om reträtt försent. Tusentals ryssar kommer att dö och tusentals tas till fånga. Vilket jävla fiasko!
Jag misstänker att de som skulle hålla tillbaka ukrainarna blev oroliga att bli lämnade och så började alla att rusa mot floden.
Dessutom är det natt nu. Ännu värre om man försöker simma.
Citera
2022-11-10, 23:20
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofRen
Det går snabbt nu. Undra hur det kommer se ut efter helgen. Gissar att det kommer bli ganska många som blir lämnade åt sitt öde om man ska se hur den ryska taktiken har varit hitintills...

https://www.reuters.com/world/europe/us-urges-ukraine-be-open-talks-with-russia-washington-post-2022-11-06/

Det kommer bli många krigsfångar och många som inte blir så lyckligt lottade.
Som på en ÅVC. Orcherna kommer efterlämna drivor tvättmaskiner, leksaker, kläder och sopor.
Citera
2022-11-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är mycket kallt, och kanske strömmande vatten som du måste kompensera för. De drunknar nog.

Jag gissar de går ut tills det når pungen. Tänker om. Går tillbaka och kastar vapnen, om det är ett alternativ.
Citera
2022-11-10, 23:21
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Hmmm. Var är alla ryssar? Var har de tagit vägen? Har de redan åkt över floden?
Många har nog åkt över till andra sidan...
Citat:
Precis inga länder kan acceptera den principen. Kazakstan blev ju skitförbannade för de har också en landsända med mycket etniska ryssar.
Citera
2022-11-10, 23:26
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Mitt "tjat" kommer sig av att många här hävdar att ryssar är jorden avskum, genomruttna, sadistiska monster som bara vill plåga andra. Eftersom det låter orimligt så har jag presenterat lite invändningar.
Ja, just nu är ryssen jordens avskum
vi hör ju rapporter hur de bär sig åt i Cherson
sprängt el vatten avlopp
plundrat hus och affärer
minerat överallt
stulit bussar ambulanser
osv osv
Frågor på det?
Citera
2022-11-10, 23:27
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dra inte för snabba slutsatser. Det kan vara en fälla.

Hur skulle den fällan se ut? Retirerar ryssarna över Dnepr, så är det för att rädda vad som räddas kan. De kommer aldrig ta sig över floden igen. De ryssar som finns kvar på norra flodstranden är förlorade. Det finns inget utrymme för för nån fälla. Vissa verkar inte förstå hur totalt det ryska nederlaget är i Ukraina.
Citera
2022-11-10, 23:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ja men så har jag tänkt länge, ryssarna är sega och fortsätter strida trots stora umbäranden.

Som jag ser det, så fortsätter den mentala eroderingen utav den ryska armen. Nu, denna gång vid Kherson. Dvs längst söderut.

De nya som kommer verkar ju sakna i flera fall adekvat utrustning och träning, så eroderingen bör gå snabbare hos de, tippar jag på. Lägg även med i detta att sommaren är förbi.
Citera
2022-11-10, 23:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Oj vad Solovyev är arg nu. https://twitter.com/i/status/1590827196079550464

Oj, jättearg. Jag tycker det är bra om ilskan riktas inåt. Kritik av ryssar, förräderi, etc. Det är det som kan skapa statskupper och inbördeskrig. Riktas vreden för mycket mot NATO kan det bli kärnvapenkrig.

Citat:
Ursprungligen postat av OlofRen
Det går snabbt nu. Undra hur det kommer se ut efter helgen. Gissar att det kommer bli ganska många som blir lämnade åt sitt öde om man ska se hur den ryska taktiken har varit hitintills...https://www.reuters.com/world/europe/us-urges-ukraine-be-open-talks-with-russia-washington-post-2022-11-06/Det kommer bli många krigsfångar och många som inte blir så lyckligt lottade.

Den nyheten är nog gammal, mycket händer i natt. Ukrainarna är redan i Kherson stad och nära övergången vid dammen. Håller ens ryssarna någon försvarslinje nu eller försöker alla bara ta sig över floden?
Citera
2022-11-10, 23:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag gissar de går ut tills det når pungen. Tänker om. Går tillbaka och kastar vapnen, om det är ett alternativ.

Ja kanske de inser att det är för kallt. Men om de har panik kanske de simmar ut och sedan inte klarar att simma tillbaka. Jag tror inte pungen är så känslig? Män brukar överleva fartygskatastrofer bättre än kvinnor.
Citera
2022-11-10, 23:33
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Oj vad Solovyev är arg nu.
https://twitter.com/i/status/1590827196079550464
Klassiker med Solovyov fast några veckor gammal. Tänk bara då hur arg han måste vara nu!!
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-11-10 kl. 23:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in