2022-11-10, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Precis som man kunde misstänka kom beslutet om reträtt försent. Tusentals ryssar kommer att dö och tusentals tas till fånga. Vilket jävla fiasko!

Dra inte för snabba slutsatser. Det kan vara en fälla.
Citera
2022-11-10, 23:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Artikeln verkar rätt fejk. Varför skulle dom simma? När dom kan ta båt eller bro över.

Ja vi får se. Om t.ex. det är flera tusen där och det inte finns så många båtar och Ukraina skjuter artilleri på dem; då kommer de kanske försöka simma?
Men det är mycket rykten nu. Men spännande!
Citera
2022-11-10, 23:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jag har en tro om att ukrainarna alls inte tänker ta sig över den stora floden i området runt Kherson. Jag tror mer på att de tänker sig komma norrifrån- via Zaporiziaområdet (ursäkta stavningen- jag får inte till den) och därifrån gå söderut och på det viset närma sig Krym. Kherson kan man nu låta vänta.

Edit; Ser nu att denna tanke redan framförts, sorry Sextioplus, du var före med detta- kanske andra också? Tvond ser jag nu... va' fan. Jag trodde jag kom med nå't insiktsfullt...

Det blir nog tvärtomspråket för dig. Men vi har alla olika åsikter om saker och ting.
Citera
2022-11-10, 23:12
Medlem
Hur jävla mycket jag än hatar våldtäktsryssarna så känns det riktigt obehagligt vilket öde tusentals människor/soldater nu går till mötes. Kapitulera förihelvete och vifta med vit flagg. Be fienden om nåd och försök sona dina brott.

Jag kan samtidigt förstå att UAF vill förinta varenda jävel som beträtt ukrainsk mark olovligen.

Död åt Putin och hans anhang som bär skulden för det här!!
Citera
2022-11-10, 23:12
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyZ
Nato i Serbien? Eller allt var bara ”misstag” när det gäller nato och jänkarna?

Citat:
Amnesty International released a report which stated that NATO forces had deliberately targeted a civilian object (NATO bombing of the Radio Television of Serbia headquarters), and had bombed targets at which civilians were certain to be killed.[

Man fick otroligt mycket kritik för att man bombade tv stationen. Men att man bombade ett civilt mål i Serbien är ingenting mot Rysslands terrorbombningar av civila och civil infrastruktur.
Citera
2022-11-10, 23:13
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Låter som en militär katastrof för Ryssland. Undrar hur kallt vattnet är? Höst och rinnande vatten; nog kallt. Man överlever inte länge i kallt vatten. Vilka "militärhistoriska" exempel finns det på detta med vild flykt över en flod?

Kanske Putin dör i natt.......

Var 6.6 grader tidigare idag
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Precis som man kunde misstänka kom beslutet om reträtt försent. Tusentals ryssar kommer att dö och tusentals tas till fånga. Vilket jävla fiasko!

jag tror man gjorde den för fort. Man skulle stannat vid olika försvarslinjer under flera dagar inte försöka ta sig hela vägen över floden på en enda dag. Men vi vet ju inte riktigt vad som händer.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Låter som en militär katastrof för Ryssland. Undrar hur kallt vattnet är? Höst och rinnande vatten; nog kallt. Man överlever inte länge i kallt vatten. Vilka "militärhistoriska" exempel finns det på detta med vild flykt över en flod?

De som klarar sig över.., bör även att bli mer bittra över denna "specialoperation". I ett par månader nu har man fått på pälsen vid Kherson och sett kamrater stupa. För vad ?
Citera
Medlem
Citat:

3 grader i luften. 4-6 i vattnet. Vädersida avråder från bad. 400 - 600 meter bred?
Citera
2022-11-10, 23:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Var 6.6 grader tidigare idag

Oj då kommer ingen att klara den simturen. De kommer drunkna och spolas ut i Svarta Havet.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
De som klarar sig över.., bör även att bli mer bittra över denna "specialoperation". I ett par månader nu har man fått på pälsen vid Kherson och sett kamrater stupa. För vad ?

Ja men så har jag tänkt länge, ryssarna är sega och fortsätter strida trots stora umbäranden.
Citera
Medlem
Oj vad Solovyev är arg nu.
https://twitter.com/i/status/1590827196079550464
Citera
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Isvestija
Bloomberg kallade taket för oljepriset från Ryssland för ett tecken på svaghet i väst
Bloomberg: Begränsning av ryska oljepriser visar västerländsk svaghet

https://iz.ru/1423826/2022-11-11/bloomberg-nazvalo-potolok-tcen-na-neft-iz-rf-priznakom-slabosti-zapada?main_click
Nassen är upp +7% hur går handeln i Soviet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in