2022-11-10, 23:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Som jag ser det, så fortsätter den mentala eroderingen utav den ryska armen. Nu, denna gång vid Kherson. Dvs längst söderut.
De nya som kommer verkar ju sakna i flera fall adekvat utrustning och träning, så eroderingen bör gå snabbare hos de, tippar jag på. Lägg även med i detta att sommaren är förbi.

Det finns väl alltid en tipping point. Som Ryssland i första världskriget.
Citera
2022-11-10, 23:34
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är mycket kallt, och kanske strömmande vatten som du måste kompensera för. De drunknar nog.

Är du duktig simmare och tillräckligt klipsk för att ta av dig alla paltor trots kylan kan du klara det. Har du kondis och kan hålla högt tempo så att du håller uppe temperaturen i kroppen så kommer du över. Stannar du och vilar är du död.

Men du måste få värme ganska omedelbart när du är över. Annars fryser du ihjäl på land.
Jag tror under 10% klarar det. Speciellt med tanke på alkohol- och tobaksvaror hos de ryska soldaterna.
Edit
Det här verkar ju vara en nästan osannolik framgång för Ukraina.
Citera
2022-11-10, 23:35
Medlem
Jeff.Becks avatar
https://twitter.com/calvinstreeting/status/1590819673884721152

Verkar som vissa ryssar är lite uppgivna.
Citera
2022-11-10, 23:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Klassiker med Solovyov fast några veckor gammal. Tämk bara då hur arg han måste vara nu!!

Jaha jag trodde den var ny. Han får väl hjärtattack om det är så illa nu i natt som rykten säger.
Citera
2022-11-10, 23:37
Medlem
Sgt.Blands avatar
Den ryska soldaten vid Kherson som kallas "13" har tydligen lyckats fly eftersom han lägger ut en massa filmer och meddelanden ikväll. Han säger att om det fortsätter som nu så kommer Nazi-Ryssland att förlora Krym också!!

https://twitter.com/wartranslated/status/1590833194655715328
Citera
2022-11-10, 23:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Är du duktig simmare och tillräckligt klipsk för att ta av dig alla paltor trots kylan kan du klara det. Har du kondis och kan hålla högt tempo så att du håller uppe temperaturen i kroppen så kommer du över. Stannar du och vilar är du död. Men du måste få värme ganska omedelbart när du är över. Annars fryser du ihjäl på land. Jag tror under 10% klarar det. Speciellt med tanke på alkohol- och tobaksvaror hos de ryska soldaterna. Edit

Vi får se, mycket rykten nu men ukrainarna är så nära övergångarna över floden så det verkar som ryssarna inte hållit någon frontlinje närmare Dniepr. kanske de som fick den uppgiften flydde för att de inte villa bli lämnade kvar?
Citera
2022-11-10, 23:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag bara tänkte hur långt jag brukar komma årets sista badförsök innan jag ger upp.

Jo men du kanske inte hade en massa granater sprängandes överallt.

Och inte ville att tjejerna skulle se att den såg hopkrympt ut?
Citera
2022-11-10, 23:42
Medlem
Kan bli blodigt inatt. UA:s artilleri är 20 km från färjorna nu.
Citera
2022-11-10, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Verkligheten är väl den att alla egentligen är ganska lika, oavsett om de råkar bo i Ryssland eller i Ukraina. Därför är det bara patetisk verklighetsförfalskning att utmåla ryssar som särskilt ondskefulla. Läs några inlägg av "OnceUponACreek " så förstår du vad jag menar.
Vad vill du påpeka med mig adresserad?? Menar du på att min ödmjuka beskrivning utav den retarderade ryssen i gemen skall tillträdas mig som orättfärdig? Använder du MIG som referens så skall du fan ta mig prata kalrspråk också. Vad i helvete menar du med att använda mig som referens till dina egna förlorade åsikters ändamål??? Bara för att du inte finner fler användbara åsikter för att stödja dina ding ding värld funderingar angående konflikten i Ukraina, så innebär det inte att du på något sätt har rätt till att använda mina kristallklara förklaringar till ditt syfte
Citera
2022-11-10, 23:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Är du duktig simmare och tillräckligt klipsk för att ta av dig alla paltor trots kylan kan du klara det. Har du kondis och kan hålla högt tempo så att du håller uppe temperaturen i kroppen så kommer du över. Stannar du och vilar är du död.

Men du måste få värme ganska omedelbart när du är över. Annars fryser du ihjäl på land.
Jag tror under 10% klarar det. Speciellt med tanke på alkohol- och tobaksvaror hos de ryska soldaterna.
Edit

Får se.., om ryssarna kommer i "panic-mode" så spränger de dammen. Det är jag övertygad om. Man tar förlusten utav vattentillförseln till Krim. Skyller det hela på Ukraina för det "faller på sin egen orimlighet att man skulle spränga den själv".
Citera
2022-11-10, 23:45
Medlem
Citat:
Den ryska soldaten vid Kherson som kallas "13" har tydligen lyckats fly eftersom han lägger ut en massa filmer och meddelanden ikväll. Han säger att om det fortsätter som nu så kommer Nazi-Ryssland att förlora Krym också!!

Ha ha han säger ju precis exakt tvärtom mot BehindRayban som är trådens strateg, expert på rysk krigsföring och materiel om deras amfibieförmåga. Visste det! Kör ner den i ETT vattenhinder så kommer den aldrig upp igen. Anade det.
Citera
2022-11-10, 23:45
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:

Han har missat Solbrillornas memo om att de ”3000-5000” ryska trupperna på N sidan av Dnepr utan problem kan evakueras med amfibiefordon.

Skämt åsido så är det svårt att få grepp på vad som händer. Mitt intryck är att den 100 km långa Kherson-fronten fortfarande är relativt glest bemannad. I så fall kanske ryssarna har kunnat lösgöra sig utan större problem (förmodligen redan innan det officiella beskedet om reträtt) och de flesta är kanske redan över floden. Om man lyckats evakuera närmare 20 000 man utan strid så är det hatten av för Ivan.

Edit:
2:a på den bakom YBB641! :-)
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-11-10 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in