2022-11-10, 22:28
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Precis, piece of cake. De kunde bära ned en Trabant med det adrenalinpåslaget,
Men troligtvis kommer minikriminalarna här fortfarande ha stora invändningar.

Det kan du ge dig fan på!

Är en packåsna av rang som säkert har släpat hundra gånger fler saker än en genomsnittlig person.

Men har aldrig burit en människa, annat än ett par fruntimmer några meter till sänghalmen.

Det var tufft. Får för mig att det är svårt att bära en människa en längre sträcka.

Visst, om man är två kanske, i varsin ände. Men ändå ... otympligt. Lättare att dra, i så fall.

En rottweiler väger 50-60 kg. Hur lätt tycker du att det är att bära en sådan hund nedför en trapp?
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Omtanke om deras hälsa, att inte bryta ner deras psyke helt. Det är tortyr att vara totalisolerad.
Ja kan ju vara så förstås i kombination med att de är så unga. Men konstigt att inte fler restriktioner hävs isåfall. Brev och besök är ju övervakade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
MH är ju adopterad av frireligiösa föräldrar där pappan fick hjärtinfarkt och mamman blev inlagd på psyk när hon blev anhållen. Många adopterade har i bakhuvudet att de blivit övergivna av de biologiska föräldrarna en gång och de är rädda för att göra adoptivföräldrarna besvikna.

Så jag tror att motivet för MH:s del är att Tove hotade att avslöja något känsligt för föräldrarna. Exempelvis att MH använder narkotika.

En dom för narkotikabrott skulle göra att JJ inte kan jobba kvar på skolan.

Förstår hur du tänker. Min erfarenhet är dock snarare tvärtom, att de hellre blir bortskämda och får göra lite hur de vill och föräldrarna har svårt att sätts gränser. Som sagt, det är min bild.
Citera
2022-11-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tycker intedet låter konstigt
Om de har haft sagsmål med T T i. Källaren som orsakat hennes död så det ju trots allt en sressad situation dom hamnat i
Som dom ska lösa och de förväntar sig nog inte att någon ska besöka källaren på naten
Sen kanske dom hade lyckats dölja kroppen på något sätt där i ikällaren för att sen hitta någon lösnigpå att få hjälp med att föra bort kroppen
Kanske var det de 2 män som ryckte i grannens dörrhantag som skulle forsa bort kroppen?

Det var inga två män som ryckte i några handtag, det var polisen ett dygn efter försvinnandet.

Resten av ditt inlägg begriper jag mig inte riktigt på, skulle MGM alltså ha mördat TT i källaren, sedan haft tillräckligt med sinnesnärvaro för att gömma kroppen men efter det gå upp till lägenheten och puckla på varann så till den milda grad att grannarna trycker det låter som en kropp som åker i golvet?
Citera
2022-11-10, 22:30
Medlem
OK70s avatar
Vet inte om det redan tagits upp, nu har polisen börjat intressera extra för en av de två häktade kvinnornas källarutrymme. Källaren ska enligt uppgifter från grannar ha en sidodörr som leder till familjehusets bilparkering.
Citera
2022-11-10, 22:36
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det kan du ge dig fan på!

Är en packåsna av rang som säkert har släpat hundra gånger fler saker än en genomsnittlig person.

Men har aldrig burit en människa, annat än ett par fruntimmer några meter till sänghalmen.

Det var tufft. Får för mig att det är svårt att bära en människa en längre sträcka.

Visst, om man är två kanske, i varsin ände. Men ändå ... otympligt. Lättare att dra, i så fall.

En rottweiler väger 50-60 kg. Hur lätt tycker du att det är att bära en sådan hund nedför en trapp?
Jag ser inte att du har någon invändning.
Två stora tjejer som bär/släpar/drar/lyfter, ja vad du vill en liten tjej på 1.60 en kort bit.

Och en rotweiler på 60 kg slänger jag lätt över axlarna och kan bära en bra bit.

Vi kan lämna det ämnet om att detta skulle vara ett problem.
Citera
2022-11-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Sen mitten av 2015 har MH insta och om man ska gå efter det som står där så kommer JJ in i hennes liv först i början av januari 2021 och jag får intrycket att de då direkt blir oskiljaktiga och inte bara halvvänner.

Det här tror jag kan ha stor vikt i varför MH skulle beblanda sig med något som inte i första hand berör henne (JJ+TT:s osämja). Nu är jag varken psykolog eller synsk, men MH ger sken av att vara en udda typ, någon som rimligtvis inte knyter vänskapskontakter så lätt. Om man sedan bollar med tanken att MH eventuellt har BPD eller en medberoende (co-dependent) personlighet så blir det lättare att begripa varför hon skulle vilja hjälpa JJ. Inte vill väl en sådan person ha sin bästis bakom lås och bom, för vad gör man sedan?

Om det nu dessutom stämmer att MH skulle varit gay av något slag (som visserligen bara tycks styrkas av en pride-pin i ett foto) så kanske det även finns romantiska dragningskrafter. Tjejvänner brukar vara mer intima sinsemellan, de delar med sig mer om djupa grejer och känslor och dyl. och det kanske fanns något sorts ensidig romans mellan MH och JJ?

Citat:
Ursprungligen postat av KukLuxLars
Hon har en image på sin insta som är MILT inspirerad av gangstarap, det säger inte jättemycket förutom vad hon lyssnar på för musik och vad för slags media hon konsumerar i övrigt, plus att hon är tonåring. Kan tänka mig att det skulle slå någon som en ofattbart rebellisk image ca 1987.

Det säger inte heller så jättemycket om någonting alls, sån musik och den kulturen är "inne" just nu. Jag känner flertalet helt reko (svenska, om det spelar roll) gossar som ändå av någon anledning klär sig "orten" och lyssnar på musiken, och så vidare. År 1987 kanske det skulle avslöja något mer, men i vår nutid är det nästintill totalt intetsägande enligt min åsikt.
Citera
2022-11-10, 22:40
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Antar att du och Scire menar det här inlägget från 31/10:

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Exakt! Det var det inlägget jag for efter. Väldigt intressant.
Citera
2022-11-10, 22:42
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
De har säkert burit ner saker i källaren och gömt dessa där efter det att de dumpat TT
En filt, pressening, kläder, sopsäckar … ja det kan vara vad som helst som de haft TT inlindad i.
kanske burit ner Tove i tex en tvättkorg med nått smutstvätt över, då har de även en "ursäkt" om någon granne tittar ut. Och sen lämnat det i källarförrådet efter att Tove låg i bilen.
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Jag ser inte att du har någon invändning.
Två stora tjejer som bär/släpar/drar/lyfter, ja vad du vill en liten tjej på 1.60 en kort bit.

Och en rotweiler på 60 kg slänger jag lätt över axlarna och kan bära en bra bit.

Vi kan lämna det ämnet om att detta skulle vara ett problem.

Konstigt att man aldrig ser dessa stål-människor bära något i vardagen då.

Men visst, om det kniper så flexar man kanske musklerna.

Ändå rätt kallt att klara detta ljudlöst nedför en trapp medan grannarna har uppmärksamhet ...

På natten hörs ju minsta steg i trapphuset. Hur många våningar var det här?
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Exakt! Det var det inlägget jag for efter. Väldigt intressant.
Det kom väl fram att det var poliserna?
Citera
2022-11-10, 22:43
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Vet inte om det redan tagits upp, nu har polisen börjat intressera extra för en av de två häktade kvinnornas källarutrymme. Källaren ska enligt uppgifter från grannar ha en sidodörr som leder till familjehusets bilparkering.

Läste du öht något inlägg innan din post??
Isf missade du ändå att ”källaren” är vad som diskuteras just nu (och på dom senaste sidorna).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in