Citat:
Ursprungligen postat av
OK70
Sen mitten av 2015 har MH insta och om man ska gå efter det som står där så kommer JJ in i hennes liv först i början av januari 2021 och jag får intrycket att de då direkt blir oskiljaktiga och inte bara halvvänner.
Det här tror jag kan ha stor vikt i varför MH skulle beblanda sig med något som inte i första hand berör henne (JJ+TT:s osämja). Nu är jag varken psykolog eller synsk, men MH ger sken av att vara en udda typ, någon som rimligtvis inte knyter vänskapskontakter så lätt. Om man sedan bollar med tanken att MH eventuellt har BPD eller en medberoende (co-dependent) personlighet så blir det lättare att begripa varför hon skulle vilja hjälpa JJ. Inte vill väl en sådan person ha sin bästis bakom lås och bom, för vad gör man sedan?
Om det nu dessutom stämmer att MH skulle varit gay av något slag (som visserligen bara tycks styrkas av en pride-pin i ett foto) så kanske det även finns romantiska dragningskrafter. Tjejvänner brukar vara mer intima sinsemellan, de delar med sig mer om djupa grejer och känslor och dyl. och det kanske fanns något sorts ensidig romans mellan MH och JJ?
Citat:
Ursprungligen postat av
KukLuxLars
Hon har en image på sin insta som är MILT inspirerad av gangstarap, det säger inte jättemycket förutom vad hon lyssnar på för musik och vad för slags media hon konsumerar i övrigt, plus att hon är tonåring. Kan tänka mig att det skulle slå någon som en ofattbart rebellisk image ca 1987.
Det säger inte heller så jättemycket om någonting alls, sån musik och den kulturen är "inne" just nu. Jag känner flertalet helt reko (svenska, om det spelar roll) gossar som ändå av någon anledning klär sig "orten" och lyssnar på musiken, och så vidare. År 1987 kanske det skulle avslöja något mer, men i vår nutid är det nästintill totalt intetsägande enligt min åsikt.