2022-11-10, 21:26
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soldanella
Trodde det fanns balkong i JJs lägenhet, men fanns det ett fönster som låg på samma sida som förrådsdörren? Måste vara enklast att hiva ut en kropp genom ett fönster som inte sitter så långt upp- inte så mycket ljud när det dunsar i marken då. Sen, som jag fortfarande tror, dra in henne i förrådet, i nästa steg dra kroppen genom innerdörren till garaget där man gjort bilen redo för bortforsling. Om inget fönster fanns åt sidan där förrådsdörren är, så har jag nog fel, men är förrådet viktigt, så kan teorin vara ”rimlig”
Du kanske ska kolla hur huset ser ut innan fler teorier. Jag tog mig friheten att kolla upp att det finns i del 5 i sammanfattningen.
Citera
2022-11-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Var det inte nån granne som nämnde att det hade ryckts i någon källardörr?

Det har jag också för mig att någon skrev… att någon boendes på markplan hade vaknat av att någon drog i deras dörr och att någon utanför hade sagt till någon annan - det är fel dörr.. men det var väl en manlig röst de hörde?
Senast redigerad av missy123 2022-11-10 kl. 21:31.
Citera
2022-11-10, 21:28
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Kanske de slet med sig Tove in i källaren när de anlände och det var därför cykeln stog så slarvigt placerad. Antar att det är mer ljudisolerat där nere? Kanske de bara hade tänkt ge henne en omgång, klå upp henne lite men det gick överstyr och hon dog där nere. JJ stoppade på sig hennes mobil.

Efteråt gick de upp till lägenheten för att diskutera vad de skulle göra. Dunsarna och sparkarna var bråk mellan de två. Skulle inte förvåna mig om JJ beskyllde MH för att det blev som det blev. JJ gick ner för att köra bilen närmare källardörren men överraskades av grannen.

Obs - bara spekulation!

Håller med Sybel : det kan också lika gärna vara ett trovärdigt händelseförlopp. Detta apropå alternativ brottsplats. Har svårt att se varför T skulle följa med hem till JJ, utifrån det som sagts om både relation och kvällens händelser, meddelanden.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-10 kl. 21:35.
Citera
2022-11-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Svårt att tänka mig att killen inte märkt att det var en annan röst?

Ja det här med att det skulle vara någon som härmade TT är någon seglivad jävla idé som det inte finns så mycket logik bakom. Jag tycker att ett troligare scenario är att

1. TT skickat (ett eller flera) röstmeddelanden

2. TT har ringt och talat in (ett eller flera) meddelanden.

Pojkvännen har nog inte ens hört meddelandet kommit förrän han vaknar på morgonen och funderar var TT är. Anledningen till att han inte hört att han fått det tidigare är antagligen att han haft mobilen på laddning och den då automatiskt gått till ljudlös och han har somnat.

Så på morgonen vaknar han, inser att TT inte är där, blir lite orolig. Ser att hon lämnat ett meddelande, lyssnar på meddelandet. I det tror jag att TT uttryckligen säger att det finns ett hot mot henne från JJ och att hon sitter inlåst på toaletten. Hon sitter där ett tag, kanske "belägrad" av JJ och MH i 20-30 min, kanske pågår någon slags förhandling genom dörren. Till sist kommer hon ut eller de in. Cue dunsarna som grannen hör kring 03:00.
Citera
2022-11-10, 21:30
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Your average nigger mao.

Jag får samma intryck även av hennes medskyldiga och vad jag vet så är hon inte särskilt mycket nigger.
Citera
2022-11-10, 21:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja som du säger så hoppas man ju att det finns någon tanke. Men har mycket svårt att se vad det skulle kunna vara?
Omtanke om deras hälsa, att inte bryta ner deras psyke helt. Det är tortyr att vara totalisolerad.
Citera
2022-11-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Av MH:s insta får jag inte intrycket av att hon är särskilt mån om att inte göra några besvikna. Hon verkar vara någon som gör det som hon själv känner för och struntar i omgivningen.

Hon har en image på sin insta som är MILT inspirerad av gangstarap, det säger inte jättemycket förutom vad hon lyssnar på för musik och vad för slags media hon konsumerar i övrigt, plus att hon är tonåring. Kan tänka mig att det skulle slå någon som en ofattbart rebellisk image ca 1987.
Citera
2022-11-10, 21:38
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Det har jag också för mig att någon skrev… att någon boendes på markplan hade vaknat av att någon drog i deras dörr och att någon utanför hade sagt till någon annan - det är fel dörr.. men det var väl en manlig röst de hörde?

Antar att du och Scire menar det här inlägget från 31/10:

Citat:
Ursprungligen postat av Delfinen1
Nu har jag inte läst de sista sidorna ikväll. Så detta kanske någon redan skrivit , ber om ursäkt isf.
Enligt hyresgästerna på bottenvåningen med rum i källaren, så blev dom väckta natten mellan söndag och måndag av att någon ryckte i deras dörr i källan. Och dom hörde då två män som pratade och bland annat sagt " det är fel dörr". För mig känns det som att tjejerna som är häktade gömt något i källan som sen några ska hämta den andra natten.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2022-11-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Kanske de slet med sig Tove in i källaren när de anlände och det var därför cykeln stog så slarvigt placerad. Antar att det är mer ljudisolerat där nere? Kanske de bara hade tänkt ge henne en omgång, klå upp henne lite men det gick överstyr och hon dog där nere. JJ stoppade på sig hennes mobil.

Efteråt gick de upp till lägenheten för att diskutera vad de skulle göra. Dunsarna och sparkarna var bråk mellan de två. Skulle inte förvåna mig om JJ beskyllde MH för att det blev som det blev. JJ gick ner för att köra bilen närmare källardörren men överraskades av grannen.

Obs - bara spekulation!

Tycker det låter hyfsat osannolikt att dom skulle lämna en död kropp i källaren för att gå upp och gruffa lite med varann.
Citera
2022-11-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KukLuxLars
Så på morgonen vaknar han, inser att TT inte är där, blir lite orolig. Ser att hon lämnat ett meddelande, lyssnar på meddelandet. I det tror jag att TT uttryckligen säger att det finns ett hot mot henne från JJ och att hon sitter inlåst på toaletten. Hon sitter där ett tag, kanske "belägrad" av JJ och MH i 20-30 min, kanske pågår någon slags förhandling genom dörren. Till sist kommer hon ut eller de in. Cue dunsarna som grannen hör kring 03:00.

Hade TT bara ett telefonnummer i sin telefonlista tänker du? Hon sitter där, inlåst på en toalett och det bästa hon kan komma på är att lämna ett röstmeddelande till sin sovande pojkvän?
Citera
2022-11-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123

Har för mig att det var när polisen var där och kollade. Alltså att det var polisen som hade tagit i dörren.
Citera
2022-11-10, 21:44
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Fast om JJ och MH bråkade tror ni inte man hade hört några röster då?

Jo. Men jag har lika svårt att förstå att två tjejer mördar en annan tjej under tystnad. JJ och MH borde ju ha ropat något. ”Håll fast henne!” ”Nej, gör inte så!”
”Sluta!” ”Hjälp till, dårå!”

Den här bristen på upprörda röster är märklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in