2022-11-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Känns lite lågoddsare att hon togs ut via källaren så lite förvånande att det är en (ny ?) undersökning där först nu?
Eller så har man bestämt sig för att komma dit med en nytt självförtroende och approach kanske. Att verkligen verkligen hitta bevis…
För övrigt så var det väl detta som misstogs för en vallning med ”två civilpoliser”…

Ja säkert denna aktionen som några i tråden trodde var vallningen.

Intressant iaf att de plockar in saker från källaren. Någonting har förmodligen framkommit som gjort att de valde rikta nytt intresse åt det hållet just nu. (De jobbar mer metodiskt än exploaterande är min uppfattning).

Tänker att de har vid detta laget fått in preliminära svar på obduktionen samt svar på en del analyser som kan indikera något i den riktningen. Fiber, partiklar, potentiella föremål som kan överensstämma med ev frakturer etc. även punktmarkering med likhund kan förekommit.

Transportvägen från lägenheten ut i bilen är en liten nöt.
En anledning att använda källarvägen kan vara att det var folktomt där nere den tiden på dygnet samt att de kunde köra upp nära sidodörren för och smidigt lasta in. Tidningsbud mfl går i vanliga ytterdörren/trappen framåt småtimmarna och det utgör klart en större risk att bli noterad. Särskilt bärande/asande på ett stort bylte.

Hoppas nu bara analyserna ger något!
Citera
2022-11-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vilket scoop av Expressen! Det är nämligen exakt samma information som JJ lämnade till grannen som skjutsade henne till Donken, under den aktuella natten.

Vet
Men koppla det till att hon även sagt att TT cyklade hem efter att de blivit sams samt att MH var med till Mc Donalds

Så vem var det då som förde väsen o somnade hos JJ?
Citera
2022-11-10, 22:45
Medlem
Smilla77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Tove gått hårt åt den med bokstavskombination och en väldigt nära anhörig fick nog. Men vilken av dem menas? Och vilken är den anhörige?

You tell me.. är det nån sanning i det, eller inte?
Citera
2022-11-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Exakt! Det var det inlägget jag for efter. Väldigt intressant.

"Enligt hyresgästerna på bottenvåningen med rum i källaren"

Finns det någon källa på det förutom den användaren? Kan det styrkas på något sätt så är det verkligen högintressant.
Citera
2022-11-10, 22:48
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
kanske burit ner Tove i tex en tvättkorg med nått smutstvätt över, då har de även en "ursäkt" om någon granne tittar ut. Och sen lämnat det i källarförrådet efter att Tove låg i bilen.

Vad är det för tvättkorg man kan ha en 160 lång människa i? Om de hade styckat så visst, men allt tyder ju på att kroppen är hel.
Citera
2022-11-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det ligger nog mycket i det du säger. Men isåfall ändå konstigt att de inte släpper på fler restriktioner såsom att ta emot besök eller brev. För sådant brukar ju ändå vara övervakat.
Sen kan jag inte minnas något annat fall där man släppt på restriktioner ang media när det handlar om ett mord i tidigt skede
Den sista åtalsförlängningen med dessa restriktioner gäller då människorov inte mord. Ny häktningsförhandling är väl i nästa vecka 17 nov och då kan nya kända brottsrubriceringar tillkomma. Då ser man ju över restriktionerna igen och tar nya beslut vilka restriktioner som ska gälla.

Om man ska fördjupa sig i varför man släppt på restriktionen (tillgång till media) så behöver det i så fall jämföras med tidigare kända människorov och vilka restriktioner som funnits där. Om det har jag ingen kännedom om just nu. Tycker ändå att diskussionen är intressant för det handlar ju i grund och botten också om mänskliga rättigheter. Även om man sitter i en häktes cell har man trots allt en människovärdighet. Vad skulle hända om vi hade restriktioner som typ MGM får inte ha tillgång till lampor (ljus) i cellen. En restriktion skulle kunna vara högst +8 gr i cellen. Endast en måltid om dagen osv.

Som sagt jag vet inte varför åklagaren släpper på restriktionen man hade fulla restriktioner vid första häktningsförhandlingen men släppte restriktionen tillgång till media vid åtalsförlängningen. Jag tyckte du fick ett bra svar från en annan användare i tråden som beskrev fulla restriktioner som tortyr. Och då hamnar vi på hälsa. Kanske är lättare att förhöra en MGM som är vid sina sinnes fulla bruk och inte totalt nedbruten.
Citera
2022-11-10, 22:55
Medlem
OK70s avatar
Från hennes universitet: Tove Tönnies som hade studieuppehåll från sina studier på Läkarprogrammet hittades avliden 2 november 2022.
Citera
2022-11-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det var inga två män som ryckte i några handtag, det var polisen ett dygn efter försvinnandet.

Resten av ditt inlägg begriper jag mig inte riktigt på, skulle MGM alltså ha mördat TT i källaren, sedan haft tillräckligt med sinnesnärvaro för att gömma kroppen men efter det gå upp till lägenheten och puckla på varann så till den milda grad att grannarna trycker det låter som en kropp som åker i golvet?

Är det fakta?
jag trodde att det ev kunde vara en trådgissning att männen var polisen
Jag ser inget konstigt med att de anhållna tog sig upp till lägenhen efter ett bråk som spårat ur i källaren
Det hördes inga röster fr JJ lägenhet
Bara ojud av något som inte behöver vara en kropp som faller
Tjejerna kanske inte bråkade
Kanske någon av dem fick spel efter bråket i källaren
Och slöngde grejer runt sig och dunkade i golvet eller så höll de desperat på med annat
Citera
2022-11-10, 22:58
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Vad är det för tvättkorg man kan ha en 160 lång människa i? Om de hade styckat så visst, men allt tyder ju på att kroppen är hel.

så länge kroppen inte har hunnit stelnat borde det ju gå att få ner tänkte jag? Eller i en stor ikea kasse
Citera
2022-11-10, 22:58
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OK70

Tvättkorgar, sopsäckar och IKEA-kassar. Jojo!

Tycker tvättkorgen är jobbig när den är full med ... tvätt.

Ja, just det här med transporten ner till bilen kommer bli intressant att läsa.
Citera
2022-11-10, 23:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja du skrev om den täta planteringen när jag nämnde att de drabbats av Gudrun några månader efter köp av gården. Ogallrat och inget balgolv precis.
Men betyder också att det inte behövs många meter för att gömma någon.

Och jakt betyder hundar och folk i skogen så valet av plats är vald i panik och inte med nån vidare eftertanke. Mer än att den är välbekant för MGM då.

Nu vet jag inte om Wattweke menar bokstavligt 10 meter in, eller om det handlar om mer hur man ska tänka vid ett sök. Typ att man kan utgår från ca tio meter in från vägen.

Det känns väl inte omöjligt att de tänkt sig att flytta kroppen till bättre plats, kanske t om gräva ner den om de hade haft möjlighet.

Även om hon inte hade järnkoll på markgränser, tänkte på jaktlag/torn mm så hade hon ju bott där och borde förstå att vem som helst som var ute med hunden eller jakthunden kunde nosa upp kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag skulle egentligen svara Avel här som du gjort men hittar inte det inlägget.

Jag tänker att det är ett naturligt ställe att fortsätta sökandet på. Om man ifrån T-korset vid Koltorpet går riktning mot JJ pappas bostad och den vägen och gör söket 10 meter in i skogen så kliver man på kroppen. Jag tror bl.a söken där ute har varit baserade på hur /var JJ ridit tidigare samt markägarens vittnesuppgifter.
Citera
2022-11-10, 23:02
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
"Enligt hyresgästerna på bottenvåningen med rum i källaren"

Finns det någon källa på det förutom den användaren? Kan det styrkas på något sätt så är det verkligen högintressant.

Skulle ju kunna betyda att hon var i källaren första dygnet och sen manlig hjälp vid flytten av henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in