2022-09-13, 19:19
Medlem
Jag hade kunnat tänka mig lite Halloween-must för att inte behöva smygstarta med Julmusten

har dom lanserat halloweenmust nån gång? känns ju som ett självklart val egentligen
Citera
2022-09-13, 19:23
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Den efterlängtade julmusten är tillbaka på hyllan!

Lite tidigare än andra år kanske och jag bröt mot min egen tradition att inte dricka innan 1:a advent men det var sablans gott.

Själv anser jag julmusten vara gudarnas dryck, vad tycker ni och vad har ni att förtälja kring julmust?

runt 1000 ggr bättre än vilken valfri "Cola" som helst en höjdar dryck. bland mina top tre.

Enbärsdricka (Hammars)
Krusbär (Hammars)
Must (Apotekarnes)

Av de nyare så är Caktus/Lime en av de bättre

Pommac och Champis har även de en plats i mitt hem då och då.

Fullkommilgt AVSKYR Coka Cola för deras julreklamer där de försöker ta andelar av den Svenmska julmusten. Toppen med 50cl flaskorna som börjar säljas på diverse mackar som alternativ till Coka Cola companys skit dricka.
Citera
2022-11-10, 17:27
Medlem
Apotekarnes är Sveriges mest sålda julmust och står för 70 procent av den totala försäljningen.1 Oct 2021.
https://www.livsmedelifokus.se/nu-borjar-julen-rulla-in-i-butikerna/

Borde bli ändring på det, har aldrig köpt Apotekarnes julmust.
Senast redigerad av febojentan 2022-11-10 kl. 17:33.
Citera
2022-11-10, 17:47
Medlem
NoTruces avatar
Julmust dricker man inte före första december, punkt.
Citera
2022-11-10, 21:50
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det är helt ok att börja smutta på första advent (27:e november i år).

Julmust (eller must i allmänhet då) är förmodligen den godaste alkoholfria kolsyrade dryck jag känner till, men jag skulle ändå inte kunna tänka mig att dricka den innan det börjar lacka mot jul runt början av december. Det är en smak som jag sedan barndomen förknippar mycket starkt med juletider och något som jag vill hålla speciellt och unikt för just den tiden. Just lukt och smak har en unik förmåga att transportera en till andra tider och nostalgi och tradition är lite extra viktigt för mig runt jul.

[GUBBGNÄLL]Man ser julmust på ICA i mitten av oktober och ger ifrån sig ett tyst stön av uppgivenhet inför hur kommersialismens gränslösa utbud urholkar gamla värden och långsamt leder civilisationen mot sin undergång.[/GUBBGNÄLL]
Citera
2022-11-10, 21:53
Medlem
mensverkets avatar
Va det påsk eller julmust som bytte namn ett år för att inkludera muslimer?
Citera
2022-11-10, 22:07
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Va det påsk eller julmust som bytte namn ett år för att inkludera muslimer?
Carlsberg lanserade en must som hette "Apotekarnes vintermust" för några år sedan. Men det var alltså inte att deras julmust bytte namn, utan en annan must som såldes parallellt med deras vanliga julmust (finns kanske fortfarande, jag vet inte). Naturligtvis fick diverse flashbackare hjärnblödning av detta syltryggade™ tilltag.
Citera
2022-11-10, 22:52
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Det är helt ok att börja smutta på första advent (27:e november i år).

Julmust (eller must i allmänhet då) är förmodligen den godaste alkoholfria kolsyrade dryck jag känner till, men jag skulle ändå inte kunna tänka mig att dricka den innan det börjar lacka mot jul runt början av december. Det är en smak som jag sedan barndomen förknippar mycket starkt med juletider och något som jag vill hålla speciellt och unikt för just den tiden. Just lukt och smak har en unik förmåga att transportera en till andra tider och nostalgi och tradition är lite extra viktigt för mig runt jul.

[GUBBGNÄLL]Man ser julmust på ICA i mitten av oktober och ger ifrån sig ett tyst stön av uppgivenhet inför hur kommersialismens gränslösa utbud urholkar gamla värden och långsamt leder civilisationen mot sin undergång.[/GUBBGNÄLL]

Visst, jag kan sträcka mig till att det är okej att köra julmust från första advent.

I övrigt håller jag med dig om att musten är förknippad med julkänslor, och dem vill man inte ha i september (finns butiker som börjar med julmust redan då). Det ska vara under en begränsad tid, annars blir det urvattnat.
Citera
2022-11-10, 23:40
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Jag hade kunnat tänka mig lite Halloween-must för att inte behöva smygstarta med Julmusten

har dom lanserat halloweenmust nån gång? känns ju som ett självklart val egentligen

Sett halloweendricka fast det var apelsin blandat med passion eller citrus. Alltså ingen must.

Druckit två flaskor apotekarnes denna säsong.
Citera
2022-11-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce

Julmust dricker man inte utan julmat på bordet, punkt.
Citera
2022-11-11, 17:33
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

Julmust dricker man inte förrän efter maten.
Punkt!
Citera
2022-11-11, 21:29
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

Räknas lussekatter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in