Citat:
Ursprungligen postat av
NoTruce
Julmust dricker man inte före första december, punkt.
Det är helt ok att börja smutta på första advent (27:e november i år).
Julmust (eller must i allmänhet då) är förmodligen den godaste alkoholfria kolsyrade dryck jag känner till, men jag skulle ändå inte kunna tänka mig att dricka den innan det börjar lacka mot jul runt början av december. Det är en smak som jag sedan barndomen förknippar mycket starkt med juletider och något som jag vill hålla speciellt och unikt för just den tiden. Just lukt och smak har en unik förmåga att transportera en till andra tider och nostalgi och tradition är lite extra viktigt för mig runt jul.
[GUBBGNÄLL]Man ser julmust på ICA i mitten av oktober och ger ifrån sig ett tyst stön av uppgivenhet inför hur kommersialismens gränslösa utbud urholkar gamla värden och långsamt leder civilisationen mot sin undergång.[/GUBBGNÄLL]