2022-11-09, 23:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
Nej. Inte öde. Men jag tror att det finns tre båtar, roddbåtar på västra sidan, en sommarstuga kallad ”torpet” på tror jag norra eller östra sidan. Orkar inte kolla karta nu. Vad jag vet är det enda runt denna sjö.

Men är inte "torpet", just det lilla hus som avslutar den väg (eller vad man nu ska kalla det) som leder från JJ.s pappas gård, raka spåret fram förbi fyndplatsen, över korsningen och sedan in till det öde torpet?
Eller menar du nu ett annat torp?
Citera
2022-11-09, 23:29
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, podden är en stor besvikelse. 95% av minuterna i avsnitten är ointressant utfyllnad.
Han säger att podden är ute efter att söka sidospår och annat som de vanliga medierna inte vill eller ha möjligt att ta tag i. Men podden misslyckas helt klart med detta.

Att podden inte presterar är för att gänget bakom podden inte på förhand bestämt sig för en strategi för vad de ska vara "bäst" på.

De är inte snabbast. De är inte mest korrekta vad gäller info. De har inte andra källor än annan media. De har inte andra kontakter än övrig media.

Helt enig ang podden.

Jag lyssnade inte ens på senaste avsnittet utan litade fullt på en här inne som skrev att det var bajs.

Om vi nu vill slippa sånna här dyngpoddar så tycker jag vi enas i att vi ger fan i att lyssna på nästa avsnitt av skrotpodden. Innehåller den något av värde så får vi veta det direkt här inne och kan isåfall lyssna.
Citera
2022-11-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Har följt tråden länge men upplever inte att detta kommenterats:

Citerar AB
”Det ska också se ut som att det ligger ett föremål som liknar burk i påsen. Denna påse tar den misstänkta kvinnan in då hon kommer tillbaka från McDonalds, enligt uppgifter.”

Vad var det för föremål? Tankar?
Kan det varit en symbolisk signal från JJ till MH att det är klart?

Ber om ursäkt om det redan avhandlats.

Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Tydligen enligt många som hon tydligen ska sälja sen haha hade man använt den som mordvapen hade man väl inte sålt den då hade man kastat den i en sjö eller demolerat den totalt och slängt den någonstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
TT brors Hampus flickvänn har en följare på sitt insta konto
Som är väldigt känd
Sveriges talman i riksdagen

Vart i hela världen är det ens lite relevant ?
Citera
2022-11-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men är inte "torpet", just det lilla hus som avslutar den väg (eller vad man nu ska kalla det) som leder från JJ.s pappas gård, raka spåret fram förbi fyndplatsen, över korsningen och sedan in till det öde torpet?
Eller menar du nu ett annat torp?
Ja förmodligen. Skurebo Koltorpet 1 heter det. Det ligger mittemot vägen som är fyndplats. Det finns tror jag mer som vi kallar det sommarstugor. Men Koltorpet ska va närmst om jag inte vimsat till det. Känner till det ganska väl. Koltorpet ligger på en väg som slutar vid Flagesjön. I det vägskälet går det en liten väg mot skurebo. Liten väg.
Citera
2022-11-09, 23:39
Medlem
Muffin6666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det kan de säkert, men forskaren hade inte stött på det tidigare bland kvinnliga förövare.

Iochmed att det är så ovanligt att 2 unga kvinnor begår ett sådant här mord, så är det helt meningslöst att prata om ”manligt förflyttningssätt” osv.
Det är ett feltänkt att det ska kunna ge ngn användbar information överhuvudtaget.
Citera
2022-11-09, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja så tycker jag att det ser ut. Jag antar att profilen Avel skulle kunna bekräfta sannolikheten för det scenariot.

Det är svårt utifrån den infon som är känd. Alla tidningar och media skriver olika.

Aftonbladet: "Sista pejlingen 03:50".

TV4: "Klockan 03.50 på söndagsmorgonen kopplades Toves mobiltelefon upp mot en mast vid Biltema strax norr om Vetlanda, vilket är det sista spåret polisen har, enligt uppgifter till Vetlandaposten."

Smålands Dagblad: "...pratat i sin mobiltelefon med pojkvännen klockan 01.49.
Den sista pejlingen av mobiltelefonen sker två timmar senare i mobilmasten på höjderna ovanför Biltema, vilket Vetlanda-Posten var först att rapportera om.
Till Efterlyst säger Rickard F*inndahl att det inte helt går att förlita sig på pejlingen, det är istället mer tillförlitligt att tömma hennes mobiltelefon.

Aftonbladet igen: "Polisen har också kunnat spåra Toves mobil fram till 04-tiden, natten till söndag. Sista signalen fångades av en telefonmast i en stadsdel i norra Vetlanda.
– Vi har pejlat den. Exakta tiden går vi inte ut med, men det är kring 04-tiden, säger Rickard F*inndahl.Det ska vara det sista kända spåret av mobilen."

MSN: "Polisens senaste spår i sökandet efter Tove är 21-åringens mobiltelefon, enligt uppgifter till Vetlanda-Posten. Mobilen ska senast ha kopplats upp klockan 03.50 på söndagsmorgonen mot en mobilmast utanför stadskärnan."

Osv
Osv
Osv

Sen en massa konstigheter bakom betalväggar där de profiterar på männikors död och försvinnanden som jag inte kommer åt men det beskrivs på massa luddiga sätt denna sista koppling till en "mobilmast".
Citera
2022-11-09, 23:42
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja då. Jag hojtar till om jag hittar nån intressant info i sammanhanget. Ville bara berätta för tråden att infon är känd. En pusselbit av många.
Håller med om att det är bäst att överlämna uppgifter till polisen. Både innehåll och lösenord, etc. Det skulle kunna påskynda processen för anhöriga till BO, tänker jag. Om polisen nu av ngn anledning inte lyckats knäcka detta.
Citera
2022-11-09, 23:43
Medlem
Citat:
Det kan de säkert, men forskaren hade inte stött på det tidigare bland kvinnliga förövare.

Vi ska nog inte haka upp oss på huruvida de klarade av förflyttningen eller inte. Vi vet fortfarande inte om TT hittades styckad eller ej. Gravfridsbrott i det här fallet behöver inte enbart handla om att de flyttat på kroppen utan de kanske t.om. har styckat den. Därmed har de enkelt och mer obemärkt fått ut henne ur lägenheten.
Ja, styckning är otroligt ovanligt ffa bland kvinnor men i nästan samtliga fall görs det ju av ”transportskäl” - man ser helt enkelt ingen annan väg ut om man inte vill riskera att bli påkommen, för man kan ju inte behålla kroppen hemma hos sig. Och låt oss inte glömma Jonna Henningsson som gjorde det just därför, vilket många ggr redan varit på tal här.
Svaret på obduktionen väntas fortfarande.

Däremot undrar jag om det verkligen har funnits tid för en eventuell styckning (känns vidrigt att upprepa ordet här hela tiden), det tar väl ganska lång tid tänker jag? Det vi nu vet om tiderna från McD + övervakningskamerorna talar kanske inte riktigt för att tid har funnits till detta.
Citera
2022-11-09, 23:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin6666
Iochmed att det är så ovanligt att 2 unga kvinnor begår ett sådant här mord, så är det helt meningslöst att prata om ”manligt förflyttningssätt” osv.
Det är ett feltänkt att det ska kunna ge ngn användbar information överhuvudtaget.
Du får informera forskaren om det.
Citera
2022-11-09, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Eller så är hon helt empatilös med psykopatiska drag, och vill till varje pris neka att hon dödade T, så hon skyller allting på MH nu och visar polisen vart hon blev ”tvingat” att gå och vad hon blev beordrat att göra av MH?

Men även om det är en Hollywood föreställning där Johanna spelar upp en falsk historia kan den användas emot henne. Hon kanske vill berätta någonting för att hon inte vill sitta i häktet i 6 månader.
Det är ju bra att det löser upp sig av sig självt.
Citera
2022-11-09, 23:47
Medlem
Muffin6666s avatar
Citat:
Du får informera forskaren om det.

Forskaren är garanterat väl medveten om detta. Men måste nödvändigtvis uttala sig ändå.
Citera
2022-11-09, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Håller med om att det är bäst att överlämna uppgifter till polisen. Både innehåll och lösenord, etc. Det skulle kunna påskynda processen för anhöriga till BO, tänker jag. Om polisen nu av ngn anledning inte lyckats knäcka detta.

Förtydligar igen då att jag inte gjort mig skyldig till dataintrång i något konto som tillhör MGM. Jag har upptäckt vilket som är hennes Google och mejlkonto bara. Genom öppna toklagliga källor. Och de konton bör polisen känna till sen tidigt i utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in