2022-11-08, 16:31
Medlem
Kanonklass avatar
Nu kommer Danmark stifta nya hedersbrottslagar. Ska bli intressant att följa
Citera
2022-11-08, 16:44
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
[/b]

Ja, låt dem ta dö på varandra - helt ok för mig också.

Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Kvinnan/offret är alltså inte Dansk?? Så man slipper bli förbannad menar jag.

(Hugger Afgjamarna ner sina egna så är det mer okej).
Det bästa vore iofs att de gjorde det i hemlandet.
"Människor" med den typen av värderingar har inget i väst att göra.
Citera
2022-11-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Kvinnan/offret är alltså inte Dansk?? Så man slipper bli förbannad menar jag.

(Hugger Afgjamarna ner sina egna så är det mer okej).

Jag blir fortfarande lite arg när någon knivmördar en kvinna på öppen gata, men det är säkert mig det är fel på.
Citera
2022-11-08, 17:21
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Jag blir fortfarande lite arg när någon knivmördar en kvinna på öppen gata, men det är säkert mig det är fel på.

Nej, det är inget fel på dig.
Men det är bra att det afganska problemet belyses i klartext i dansk media.

Man får hoppas att svensk press kommer ikapp. Tyvärr ligger Sverige 10 år efter i politiken.
Citera
2022-11-08, 17:41
Medlem
Troians avatar
Barnet har nu avlidit.
Citera
2022-11-08, 17:50
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade

Orkar inte bry mig ärligt talat. Bryr mig bara om svenskarna faktiskt. Och danskarna. Vi ska inte behöva ha med skiten att göra öht.
Citera
2022-11-08, 19:16
Medlem
Så här skrev Aftonbladet och Expressen först, de var VÄLDIGT snabba med att trycka ut dessa uppgifterna:

Citat:
”Polisen jagar en dansk man mellan 18–19 år som misstänks för brottet. Han beskrivs av polisen som tanig & mellan 170–175 centimeter lång”.

Som väntat har det visat sig att det inte var en "dansk man" och nu är dessa uppgifter borttagna efter att man lurat hundratusentals läsare att det är en etniskt dansk man som mördat henne.

Äckliga jävla DJUR som ger sig på kvinnor baserat på så kallad "heder"..
Kvinnosynen hos dessa "män" är totalt jävla vidrig!
Senast redigerad av NoDp 2022-11-08 kl. 19:22.
Citera
2022-11-08, 19:22
Medlem
Nu står det på Aftonbladet att barnet dött också.
Citera
2022-11-09, 11:15
Medlem
spoilers avatar
"B.T. erfarer, at den mand, som politiet mistænker for at have ført kniven, kom til Danmark i september.

/.../

Ifølge B.T.s oplysninger er den unge mand analfabet, og under retsmødet havde han derfor lidt svært ved at forstå, hvad der foregik omkring ham."

https://www.bt.dk/krimi/24-aarig-man...-tid-i-danmark
Citera
2022-11-09, 11:28
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"B.T. erfarer, at den mand, som politiet mistænker for at have ført kniven, kom til Danmark i september.

/.../

Ifølge B.T.s oplysninger er den unge mand analfabet, og under retsmødet havde han derfor lidt svært ved at forstå, hvad der foregik omkring ham."

https://www.bt.dk/krimi/24-aarig-man...-tid-i-danmark

Är inte alla afghaner analfabeter och lite långsamma i skallen?
Citera
2022-11-09, 19:03
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Blir det mord på två personer nu, dubbelmord?

"- Juridisk set kan drab på en gravid kvinde ikke bedømmes som dobbeltdrab, for et foster er først beskyttet af paragraffen om manddrab efter at være blevet født, skriver strafferetsekspert Jørn Vestergaard i en mail til TV 2. Han er professor emeritus ved Juridisk Fakultet på Københavns Universitet.

Til gengæld kan det være en skærpende omstændighed i forhold til strafudmålingen, at kvinden var gravid.

- Strafferammen for forsætligt drab er fængsel fra fem år og op til livstid. Hvis gerningsmanden har forstået, at kvinden er gravid, vil dette være en skærpende omstændighed, der vil trække i retning af livstid, vurderer han."

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2022-11...d-kvinde-ihjel
Citera
2022-11-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"- Juridisk set kan drab på en gravid kvinde ikke bedømmes som dobbeltdrab, for et foster er først beskyttet af paragraffen om manddrab efter at være blevet født, skriver strafferetsekspert Jørn Vestergaard i en mail til TV 2. Han er professor emeritus ved Juridisk Fakultet på Københavns Universitet.

Til gengæld kan det være en skærpende omstændighed i forhold til strafudmålingen, at kvinden var gravid.

- Strafferammen for forsætligt drab er fængsel fra fem år og op til livstid. Hvis gerningsmanden har forstået, at kvinden er gravid, vil dette være en skærpende omstændighed, der vil trække i retning af livstid, vurderer han."

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2022-11...d-kvinde-ihjel
"Juridiskt sett kan det inte bedömas som dubbelmord eftersom fostret ännu inte blivit fött." Vilken usel lag.

Hur långt gången var kvinnan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in