2022-11-08, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnificoo
Det är väl stor sannolikhet att det är hennes bror eller kusin? Att det vore hennes son känns inte lika sannolikt.
Ja, nu fick man veta att mannen är 24 år och kvinnan 37. Det kan vara hennes son men sannolikheten är större för att det är någon annan släkting.
Citera
2022-11-08, 08:24
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Kvinnan/offret är alltså inte Dansk?? Så man slipper bli förbannad menar jag.

(Hugger Afgjamarna ner sina egna så är det mer okej).
Citera
2022-11-08, 08:38
Medlem
b00b00s avatar
"Politiets efterforskning har ført til endnu en anholdelse i drabet på den 37-årige kvinde i Holbæk.

Det drejer sig om en 33-årig kvinde, som har en relation til offeret og er sigtet for at have haft en rolle i drabet, skriver Midt- og Vestsjællands Politi i en pressemeddelelse.

Den anholdte kvinde har bopæl i Danmark, men er afghansk statsborger."

https://ekstrabladet.dk/krimi/endnu-...ssagen/9504620
Citera
2022-11-08, 09:17
Medlem
spoilers avatar
"En 33-årig kvinde er tirsdag blevet anholdt i drabssagen fra Holbæk, hvor en 37-årig gravid kvinde torsdag blev dræbt af knivstik foran sit arbejde på et plejehjem.

Det skriver Midt- og Vestsjællands Politi i en pressemeddelelse.

Den 33-årige er afghansk statsborger med bopæl i Danmark og har relation til den dræbte. Politiet mener, at hun har spillet en rolle i drabet.

Rune Rydik, der er senioranklager ved Midt- og Vestsjællands Politi, siger til TV 2, at kvinden er mistænkt for "anstiftelse" til drabet."

https://www.bt.dk/krimi/33-aarig-kvi...7-aarig-kvinde
Citera
2022-11-08, 09:31
Medlem
spoilers avatar
Stängda dörrar;

https://nyheder.tv2.dk/live/2022-11-...ssag-i-holbaek
Citera
2022-11-08, 10:46
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Kvinnan/offret är alltså inte Dansk?? Så man slipper bli förbannad menar jag.

(Hugger Afgjamarna ner sina egna så är det mer okej).

Ja, låt dem ta dö på varandra - helt ok för mig också.
Citera
2022-11-08, 10:47
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Ja, nu fick man veta att mannen är 24 år och kvinnan 37. Det kan vara hennes son men sannolikheten är större för att det är någon annan släkting.

Syskon, tror jag. Hedersrelaterat gissar jag också!
Citera
2022-11-08, 15:39
Medlem
Da en 37-årig gravid kvinde sent torsdag aften blev dræbt af adskillige knivstik i Holbæk, lykkedes det i første omgang at redde det lille barn, hun havde i maven.

Men tirsdag eftermiddag meddeler Midt- og Vestsjællands Politi, at den lille dreng er afgået ved døden på Rigshospitalet.

https://politiken.dk/indland/art9071...gået-ved-døden
Citera
2022-11-08, 16:04
Medlem
b00b00s avatar
" Efter et næsten syv timer langt grundlovsforhør er en 33-årig kvinde og en 24-årig mand blevet varetægtsfængslet i forbindelse med drabet på en 37-årig gravid kvinde.

Hendes barn overlevede i første omgang, men afgik tirsdag eftermiddag ved døden på Rigshospitalet.

Den 24-årige mand blev anholdt mandag morgen ved center Sandholm. Han er sigtet for direkte at have dræbt den gravide kvinde foran hendes arbejdsplads, et plejehjem i Holbæk sent torsdag aften."

https://ekstrabladet.dk/krimi/to-fae...gravid/9505254
Citera
2022-11-08, 16:17
Medlem
Blir det mord på två personer nu, dubbelmord?
Citera
2022-11-08, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Blir det mord på två personer nu, dubbelmord?
vet inte, men Rubriken borde uppdateras. Barnet överlevde inte
Citera
2022-11-08, 16:28
Medlem
Fan vad hemskt. En 33-årig kvinna som anstiftat enligt nyheterna. Ska bli intressant att följa och hoppas båda två får livstid tills de ruttnar.

Kusinspåret är hett så länge det handlar om MENA men här kan det också vara så att mannen varit otrogen och gjort kvinnan gravid och den nya hyndan ställer krav, hon eller jag.

Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Det kunde jag räkna ut på egen hand, att det var en muslimsk gärningsman. Kvinnor har en tendens att råka illa ut flera hundratusentals procent mer när islam är inblandat.

Var ungen helt oskadd eller fick den några sår öht, eller till och med syrebrist i magen?

Död nu.

Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Är enbart ett fåtal afghaner som gör såna här sjuka saker de flesta lever normala liv och vill vara leva helt vanliga liv.

Finns så många svenskar som gör dåliga saker men inte drar vi alla svenskar över en kam när det händer.

Får jag fråga dig en seriös fråga. Vad fick dig att lägga all moral åt sidan och inte ägna ett ord om djuret som nu dödat båda en gravid mamma och hennes barn och istället försöka skydda honom för att han är afghan?

1. Du är kvinna.
2. Du röstar på MP.
3. Du skulle offra din eget barn och tycka synd om förövaren ifall han kom från MENA.

Hur många rätt fick jag? Fråga nummer tre är en retorisk fråga. Svaret är ja oavsett vad du skriver här. Alternativt att du själv är en liknande afghansk hund såklart, och då faller hela frågeställningen.
Senast redigerad av R1D2 2022-11-08 kl. 16:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in