2022-11-04, 06:52
Medlem
santos_devilles avatar
En 37-årig kvinna har dött efter att ha blivit attackerad med en kniv i Holbaek under torsdagskvällen.

Kvinnan, som var gravid, höggs ihjäl efter att hon slutat jobbet. Midt- och Vestsjaellandspolisen gick ut med informationen tidigt på fredagsmorgonen.

Larmet nådde polisen vid 23.10 på torsdagen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rnet-overlevde

Vad i helvete har hänt här? En man som verkligen inte ville bli pappa? En kränkt broder?
Citera
2022-11-04, 07:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
En 37-årig kvinna har dött efter att ha blivit attackerad med en kniv i Holbaek under torsdagskvällen.

Kvinnan, som var gravid, höggs ihjäl efter att hon slutat jobbet. Midt- och Vestsjaellandspolisen gick ut med informationen tidigt på fredagsmorgonen.

Larmet nådde polisen vid 23.10 på torsdagen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rnet-overlevde

Vad i helvete har hänt här? En man som verkligen inte ville bli pappa? En kränkt broder?

Men vafan IGEN!? Detta har ju hänt för några år sedan- att gravid kvinna huggs ihjäl utomhus. Den gången i Herlev, nu i Holbaek. 2016 tror jag att det var, tråd finns här på fb.
Är det en galning som kör runt och hugger gravida i Danmark?
Citera
2022-11-04, 07:18
Medlem
detta lät skrämmande bekannt, precis som någon skriver ovan, fick de tag på den dåren förra ggr?
Citera
2022-11-04, 07:30
Medlem
Troians avatar
Ingen gripen vad jag förstår.

Citat:
»Vi har indledt en omfattende efterforskning. På nuværende tidspunkt har vi ikke mistanke til nogen konkret gerningsmand, og vi kan heller ikke endnu sige noget om, hvad der har været motivet til drabet,« udtaler efterforskningsleder politikommissær Martin Eise Eriksen i pressemeddelelsen.

https://www.bt.dk/krimi/gravid-kvind...-lever-fortsat
Citera
2022-11-04, 07:33
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
detta lät skrämmande bekannt, precis som någon skriver ovan, fick de tag på den dåren förra ggr?

Nej inte som jag kan minnas men jag är inte säker.
Citera
2022-11-04, 07:35
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men vafan IGEN!? Detta har ju hänt för några år sedan- att gravid kvinna huggs ihjäl utomhus. Den gången i Herlev, nu i Holbaek. 2016 tror jag att det var, tråd finns här på fb.
Är det en galning som kör runt och hugger gravida i Danmark?

Har du några länkar till den historien, grep dom GM?
Citera
2022-11-04, 07:40
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX

De plockade in hennes våldsamma ex tidigare i år (så det tog typ 5 år efter mordet) och har för mig att han blev häktad. Det var dock för några månader sedan så osäker på om han fortsatt befinner sig bakom lås och bom.
Citera
2022-11-04, 07:41
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Har du några länkar till den historien, grep dom GM?

Försökte googla nu lite hastigt, ser ut som att någon eventuellt blivit häktad nyligen för det äldre mordet som skedde 2016. Sen om den häktade är rätt person vet man väl inte ännu.
Det hänger väl inte ihop med det här fallet kanske men initialt var det väldigt likt.

https://www.seoghoer.dk/krimi/det-me...ide-louise-doe
Citera
2022-11-04, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
De plockade in hennes våldsamma ex tidigare i år (så det tog typ 5 år efter mordet) och har för mig att han blev häktad. Det var dock för några månader sedan så osäker på om han fortsatt befinner sig bakom lås och bom.

Då låter det som troligast att det är han av någon anledning. Kan väl vara det att hon blivit gravid med någon annan och han inte varit så glad för det. Mörda gravida är extremt.
Citera
2022-11-04, 07:49
Medlem
Otto Flicks avatar
Om en annan kvinna försökte ingripa och avstyra det hela hoppas man ju att det finns goda signalement och att den här dåren grips.

Att den andra kvinnan inte alls blev attackerad (om jag förstått den danska rapportering rätt) så kanske det kan tala för att just den gravida kvinnan var målet och att det var något relationsrelaterat snarare än en slumpmässig attack?
Citera
2022-11-04, 07:58
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Försökte googla nu lite hastigt, ser ut som att någon eventuellt blivit häktad nyligen för det äldre mordet som skedde 2016. Sen om den häktade är rätt person vet man väl inte ännu.
Det hänger väl inte ihop med det här fallet kanske men initialt var det väldigt likt.

https://www.seoghoer.dk/krimi/det-me...ide-louise-doe

Den andre är anhållen medans han sitter för annat, så hade han inte permis och han är rätt GM hänger det ju inte ihop.
Men dom kan ha fel, båda morden på höggravida kvinnor i november, vi får se vad som framkommer. Statistiskt sett är det mannen/pappan.
Citera
2022-11-04, 08:15
Medlem
Vem tog ut barnet och hur?? När mamman väl dött tror jag det är väldigt bråttom att få ut barnet. Men kanske mamman levde till sjukhuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in