2022-11-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om man följt tråden sedan dag ett så har det framgått att JJs pappa håller på att avveckla sin bisyssla travhäststränare. Det har även lagts ut andra stall/ladugårdssaker till försäljning ex 2 sulkys, alltså INNAN allt det tragiska med TT hänt. Så inget konstigt att de säljer en grep egentligen.
Precis min poäng. Men folk vill inget hellre än att den grepen var med vid mordet om man ska förstå alla vilda teorier.
Citera
2022-11-09, 12:51
Medlem
Som det redan sagts har en av kvinnornas bil fångats på bild vid bensinmack https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1098804-nya-sparet-i-mordet-pa-tove-i-vetlanda-bil-har-fangats-pa-film
Bilen har fångats på bild 04. Bilen återvände sedan till stan igen klockan 05.45.
Senast redigerad av Ricardos 2022-11-09 kl. 12:54.
Citera
2022-11-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Som det verkar nu så har dom inte bevis som räcker. Eller så är dom helt enkelt inte skyldiga.

Dom lär ha bevis så det räcker men vill slutföra förundersökningen.
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Tror det varit klent med dna spår. Dessa tjejer tycks rätt förslagna. De kan ha storstädat lägenheten. Annars hade nog polisen konfronterat dem med bevis. Kan naturligtvis vara så att analyserna ännu inte är klara. Men man förundrad av att de orkar fortsätta neka.

Polisen har haft lägenheten, bilen, cykeln, kroppen och dumpningsplatsen att genomsöka. Det torde kunna ge en hel del. Plus det där telefonmeddelandet.

Frågan är om det varit någon tredje gärningsperson inblandad. Men då hade kanske kroppen dumpats på en för de misstänkta mer fördelaktig plats?

Sen är frågan om GM använde händerna eller ett tillhygge. Lär knappast ha varit en Tik Tok-lek där man snärtar till varandra bakifrån som gick snett, i alla fall.

Med tanke på dunsarna ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
På marketplace på Facebook så poserar JJ med grepen vid en gammal vattenpump.
Jag har skärmdump på det.
Har du en skärmdump på att Johanna poserar vid en gammal vattenpump så är det en bra idé att lägga upp bilden i tråden som stödjer ditt påstående.
Nu är vi flera skribenter som ej kan finna en sån bild.

Har du inget belägg för vad du påstår så sluta snacka skit.
Räcker med all desinformation som redan sprids hej vilt i denna tråd.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Precis... Men samtidigt iskallt, vilket gör det hela sannolikt för att följa trådens sannolikhetslära. Speciellt om man antar (som folk här i tråden påstår) att JJ är empatilös, beräknande och iskall. För ingen skulle väl misstänka att hon skulle göra något så dumt om hon använde den grepen användes vid mordet?

Jaja, min poäng är att det är så jäkla många antaganden och lösa teorier om precis allting. Man ser ju fram emot fuppen så man får lite svart på vitt vad som hänt.

Nej enbart korkat en iskall person säljer inte bevismaterial som kan fälla en fjortis mentalitet på idioten.
Citera
2022-11-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Fått höra att samma bil som setts på kamera övervakning vid Gulf också ska ha fastnat på en åtelkamera i närheten av fyndplatsen.

Detta har diskuterats i jaktlaget och inget som reflekterade över först förens polisen hade gått ut och bett alla jaktlag kolla över material.

Inga personer syns på åtelkamera bilden utan enbart en liten bil. (Svartvit bild)

Fast hur vanligt är det med åtelkameror där man har vägar synliga, även om det är små grusvägar? Brukar inte åtlar vara mer lite mer svåråtkomliga, just för att minska risken att skrämma bort viltet? Jag har också varit inne på åtelkamera, men det var en gissning där fyndplats och övervakningskamera kombinerades, och jag kan ju tänka mig att flera sådana liknande gissningar kan bli till något folk "har hört".
Citera
2022-11-09, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Din punkt 1. "Ett röstmeddelande har ett sådant innehåll att polisen gör insatser".

Har det framkommit mer (med bestämdhet) än att TT klargjort 02.30 till pojkvännen att hon var på hemväg? Jag har läst det mesta i tråden och fortfarande inte fått klart för mig om det rörde sig om ett samtal, röstmeddelande eller via SMS.

Att polisen tar försvinnandet på allvar per omg kan ha att göra med att TT var en ordentlig tjej, sagt att hon var på hemväg och vid lunchtid dagen därpå fortfarande inte hörts av. Och att de fick reda på via pojkvännen var på väg till en "kamrat" som TT hade någon otalt med.

Passar på att skriva mina funderingar ang grepen... kanske JJ tog med sig den på sin ridtur på fm för att ha den till hjälp att bättre täcka TT.s kropp med. Som förklaring, till pappan (att den var borta) skulle hon lägga ut den på nätet.
Nä pappan la ut den först på förmiddagen, jj lade ut den på eftermiddagen.
Citera
2022-11-09, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Nej enbart korkat en iskall person säljer inte bevismaterial som kan fälla en fjortis mentalitet på idioten.
Bevismaterial som kan fälla en fjortis mentalitet? Jag hänger inte riktigt med vad du menar här.
Citera
2022-11-09, 12:59
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
I tråden finns det exempelvis klart uttalat vad som skulle driva IL att hjälpa JJ, bl.a. att det skulle bli ett helvete för JJ i samhället efteråt när hon kommer ut. Jag finner dessa användare och dessa användares inlägg mycket trovärdiga i bedömningen av IL och hans motiv att hjälpa JJ.
.
En annan sak är att JJ känner till att IL har de kunskaper och erfarenheter som hon behöver för att kunna forsla bort Tove från lägenheten utan att någon ser det.

Ja, allt beror ju på hur vilken vikt man lägger vid olika inlägg i tråden. Det vi sysslar med här på Flashback är inget annat än spekulationer, gissningar, antaganden, hypoteser osv. Och det gör vi utifrån rykten, från källor som inte kan kontrolleras, från MGM:s sociala medier, och från vad som framkommit i dagstidningar, radio och TV.

Jag vidhåller fortfarande att det ENDA som vi säkert vet är detta:
1. Ett meddelande till pojkvännen, får polisen att dra igång en insats.
2. Två tonårsflickor häktas.
3. T hittas död, mördad.
4. Misstankegraden mot de två tonårsflickorna stärks.

Allt annat i tråden är spekulationer. Och jag säger inte att det är något fel med det. Det är väl just den funktionen Flashback-trådar om brott ska ha. Folk(även jag) tycker att det är spännande att spekulera och vrida och vända på olika hypoteser, i diskussion med andra människor. Så har det "alltid" varit. Flashback är "krogdiskussionernas" motsvarighet på webben.
Citera
2022-11-09, 13:01
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du nämner bartendern. Han om någon måste veta vem T var orolig för (jag gissar på MH, att T kanske ville rädda henne från det tvivelaktiga umgänget med JJ).

Bbartendern borde ha ett hum gällande folks snack och movements från kvällen på Nöjet? Varför vet vi så lite om hans iakttagelser? Bartenders och dörrvakter ser och hör det mesta.

Och dörrvakter….
Där har ni precis vad ni efterfrågat gällande vittnesmål om vem JJ och MH gick iväg med osv. osv.
Ni vet också var dörrvakten som såg till att släppa ut alla från nöjet bor va? Bra.
Citera
2022-11-09, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Fast hur vanligt är det med åtelkameror där man har vägar synliga, även om det är små grusvägar? Brukar inte åtlar vara mer lite mer svåråtkomliga, just för att minska risken att skrämma bort viltet? Jag har också varit inne på åtelkamera, men det var en gissning där fyndplats och övervakningskamera kombinerades, och jag kan ju tänka mig att flera sådana liknande gissningar kan bli till något folk "har hört".
E del har dem vid vägar för att se vad för bilar som rör sig på skogen, tjuvjägare ,dieseltjuvar lr liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in