Citat:
Ursprungligen postat av
slut-kant
I tråden finns det exempelvis klart uttalat vad som skulle driva IL att hjälpa JJ, bl.a. att det skulle bli ett helvete för JJ i samhället efteråt när hon kommer ut. Jag finner dessa användare och dessa användares inlägg mycket trovärdiga i bedömningen av IL och hans motiv att hjälpa JJ.
.
En annan sak är att JJ känner till att IL har de kunskaper och erfarenheter som hon behöver för att kunna forsla bort Tove från lägenheten utan att någon ser det.
Ja, allt beror ju på hur vilken vikt man lägger vid olika inlägg i tråden. Det vi sysslar med här på Flashback är inget annat än spekulationer, gissningar, antaganden, hypoteser osv. Och det gör vi utifrån rykten, från källor som inte kan kontrolleras, från MGM:s sociala medier, och från vad som framkommit i dagstidningar, radio och TV.
Jag vidhåller fortfarande att det ENDA som vi säkert vet är detta:
1. Ett meddelande till pojkvännen, får polisen att dra igång en insats.
2. Två tonårsflickor häktas.
3. T hittas död, mördad.
4. Misstankegraden mot de två tonårsflickorna stärks.
Allt annat i tråden är spekulationer.
Och jag säger inte att det är något fel med det. Det är väl just den funktionen Flashback-trådar om brott ska ha. Folk(även jag) tycker att det är spännande att spekulera och vrida och vända på olika hypoteser, i diskussion med andra människor. Så har det "alltid" varit. Flashback är "krogdiskussionernas" motsvarighet på webben.