2022-11-09, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Har hon setts av markägaren antingen på väg till / från det hållet där fyndplatsen ligger - är det ju mycket möjligt att hon kan ha varit där. Jag skulle i så fall inte ta det som intäkt för motsatsen.
Markägaren har alltså sett JJ dagen efter, på väg till eller ifrån fyndplatsen?
Citera
2022-11-09, 10:24
Bannlyst
Citat:
Tack, noterar bara slutsatser, avvikelser o ställer olika alternativ mot varandra, etc. Har ingen aning, men lovade redovisa hur jag tänker. Vet inte om grepen har med något att göra. Bara att bägge är angelägna om att bli av med den. Tänker att det är ett bra verktyg för att skyffla över grenar och sly. Förstås är den isf enklast att dumpa.

Noterade iofs att i podden Försvunnen, del 3, ligger det, enligt teportern, en grep i närheten vid tömningen av dammen, bland övrigt skrot. Podden betraktar jag iofs som meningslös i sammanhanget.
Lustigt sammanträffande, kanske är deras grep men visar upp att de ska sälja den på gården, då de glömt den vid dammen eller tappat den när de kört iväg.
Lyssnar i på podden, allt kommer upp här ändå.
Citera
2022-11-09, 10:26
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Markägaren har alltså sett JJ dagen efter, på väg till eller ifrån fyndplatsen?
Som jag har fattat det, är ridobservationen en del i polisens kartläggning av mgms rörelsemönster, som i sin tur indikerade vart fyndplatsen låg. Försöker hitta källan.
Citera
2022-11-09, 10:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Har hon setts av markägaren antingen på väg till / från det hållet där fyndplatsen ligger - är det ju mycket möjligt att hon kan ha varit där. Jag skulle i så fall inte ta det som intäkt för motsatsen.

Ja, jag uttryckte mig klumpigt.

Skribenten jag svarade skrev:

"JJ var bevisligen ute på söndagen runt fyndplatsen o red o kanske kollade om Tove syntes eller ännu värre om hon var riktigt död."

Min mening var egentligen att förtydliga att JJ inte hade setts vid eller exakt runtfyndplatsen, utan setts rida i området, åt det hållet.

@Wattweke skriver så här vilket jag alltså citerade för tydlighetens skull:

"Markägaren har sett henne i området men INTE på den vägen där Toves hittades ett stenkast in i skogen. Men hon red åt det hållet/eller kom från det det hållet."
Citera
2022-11-09, 10:29
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag uttryckte mig klumpigt.

Skribenten jag svarade skrev:

"JJ var bevisligen ute på söndagen runt fyndplatsen o red o kanske kollade om Tove syntes eller ännu värre om hon var riktigt död."

Min mening var egentligen att förtydliga att JJ inte hade setts vid eller exakt runtfyndplatsen, utan setts rida i området, åt det hållet.

@Wattweke skriver så här vilket jag alltså citerade för tydlighetens skull:

"Markägaren har sett henne i området men INTE på den vägen där Toves hittades ett stenkast in i skogen. Men hon red åt det hållet/eller kom från det det hållet."
Ah. Jomenvisst. Lurigt detta. Själv la jag störst vikt vid den sista bisatsen. Om observationen nu är bekräftad (?).
Senast redigerad av Xedome 2022-11-09 kl. 10:33.
Citera
2022-11-09, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Men varför skulle man sälja ett mordvapen på facebook och fotografera fyndplatser? Det är lika dumt som att sälja Toves tillhörigheter efter mordet på henne.
Ja varför inte, det har redan visat sig att de har agerat väldigt intellektuellt....
Alltså på alla andra saker de har gjort...
Citera
2022-11-09, 10:32
Medlem
Citat:
Som jag har fattat det, är ridobservationen en del i polisens kartläggning av mgms rörelsemönster, som i sin tur indikerade vart fyndplatsen låg. Försöker hitta källan.
Ah, jag hittade det också, så du behöver inte leta efter källan. Dock så framgick det ju inte att JJ hade varit vid dumpplatsen eller ej, bara att hon varit ute och ridit på hans mark. MEN, teoretiskt skulle hon kunnat varit där, men det är ju rena spekulationer förstås.
Citera
2022-11-09, 10:32
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
På bilden är den väldigt rengjord o ser nästan ny ut.
När jag kollat på alla bilder på dessa så verkar de vara lite Okulta, ev försöka spela häxor eller liknade o ingå i en pakt.
Kanske markägaren åker in till byn efter 10 dagar o träffar på en vän, o han säger : Hörde du att din grannes dotter sitter häktad för den kvinnans försvinnande. Vad säger du sa markägaren.
Då fattar markägaren varför JJ var där så tidigt o ridit. 😳
Så han ut o leta i skogen då han kan följa hästens spår, till slut så tipsa han polisen.
Kan ligga till så oxå.
Tittar man på grusvägens gräs i mitten, så är det inte många bilar som passerar där inte.
Lite särtänkande än andras tänkande.

Var har du fått ifrån att markägaren sett JJ ridit?. Finns väl inga belägg för det.
Lika lite som att grepen skulle vara "inblandad".
Citera
2022-11-09, 10:37
Medlem
Hydrangeas avatar
Har följt tråden länge men upplever inte att detta kommenterats:

Citerar AB
”Det ska också se ut som att det ligger ett föremål som liknar burk i påsen. Denna påse tar den misstänkta kvinnan in då hon kommer tillbaka från McDonalds, enligt uppgifter.”

Vad var det för föremål? Tankar?
Kan det varit en symbolisk signal från JJ till MH att det är klart?

Ber om ursäkt om det redan avhandlats.
Citera
2022-11-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Nej det vet jag inte. Men det vet ju ingen annan heller. Hon kan lika väl varit hos sin mamma, hos en vän eller en kille.
Blir bara sjukt konstigt när folk skriver ”hon var bevisligen där” när det absolut inte är bevisat, utan endast är en teori.

Nu vet vi inte mycket men som jag förstått det är det någon granne som sett henne rida i området på söndagen.

Har man en häst/hästar att sköta om är det så klart på helgerna som man kan ägna sig åt sitt intresse (inte lämna över dessa till pappan).
Citera
2022-11-09, 10:40
Medlem
Fått höra att samma bil som setts på kamera övervakning vid Gulf också ska ha fastnat på en åtelkamera i närheten av fyndplatsen.

Detta har diskuterats i jaktlaget och inget som reflekterade över först förens polisen hade gått ut och bett alla jaktlag kolla över material.

Inga personer syns på åtelkamera bilden utan enbart en liten bil. (Svartvit bild)
Citera
2022-11-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Vilka var vännerna som Tove gick ut på krogen med INNAN hon träffade på JJ och MH? Eller gick hon på krogen själv?

Det har inte framkommit. Har funderat på om hon gick dit själv endast för att möta MGM. Men det känns också lite wierd att gå till ett uteställe själv. Så tyvärr vet vi inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in