2022-11-09, 05:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilssonc
God morgon!
Såg att Aftonbladet hade uppdaterat medans jag sov.(https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zEAo4q/vetlanda-kvinnorna-forhorda-pa-nytt-fortsatter-neka?fbclid=IwAR2xZLbRwKDnudi7ZcfXsmwhK6d9vMKZYql1 29H YUgkGfnyhCcWXBw1Zl3w)

Blir lite fundersam över denna delen i artikeln:

”På tisdagen meddelade åklagare Adam Rullman, som leder utredningen, att båda kvinnorna delgivits de nya brottsmisstankarna, rapporterar Vetlanda-Posten.
– Fyndet av kroppen gjorde att misstankarna om deras inblandning i brottslighet mot Tove stärkts. Det innebar också att det finns anledning att anta att ytterligare brott har begåtts, säger Adam Rullman, till tidningen.”

Vad är det som kan tänkas vara ett ytterligare brott som begåtts utöver människorov, mord och gravfridsbrott?

Stöld, misshandel, bedrägligt förfarande, kanske.
Citera
2022-11-09, 05:18
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
God morgon!
Såg att Aftonbladet hade uppdaterat medans jag sov.(https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zEAo4q/vetlanda-kvinnorna-forhorda-pa-nytt-fortsatter-neka?fbclid=IwAR2xZLbRwKDnudi7ZcfXsmwhK6d9vMKZYql1 29H YUgkGfnyhCcWXBw1Zl3w)

Blir lite fundersam över denna delen i artikeln:

”På tisdagen meddelade åklagare Adam Rullman, som leder utredningen, att båda kvinnorna delgivits de nya brottsmisstankarna, rapporterar Vetlanda-Posten.
– Fyndet av kroppen gjorde att misstankarna om deras inblandning i brottslighet mot Tove stärkts. Det innebar också att det finns anledning att anta att ytterligare brott har begåtts, säger Adam Rullman, till tidningen.”

Vad är det som kan tänkas vara ett ytterligare brott som begåtts utöver människorov, mord och gravfridsbrott?

Jag tror du tolkar texten lite fel. Adam Rullman säger att "Det innebar"...

Alltså han talar således om varför de senaste brottsrubriceringarna lades till.
Citera
2022-11-09, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jag tror du tolkar texten lite fel. Adam Rullman säger att "Det innebar"...

Alltså han talar således om varför de senaste brottsrubriceringarna lades till.

Du kan absolut ha rätt i det.
Senast redigerad av nilssonc 2022-11-09 kl. 05:22.
Citera
2022-11-09, 05:22
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Det innebar också står det, det lämnar utrymme för båda tankarna, men du kan absolut ha rätt i det

Jag tänker att om ytterligare brottsrubriceringar har tillkommit så skulle media nämnt dem.
Citera
2022-11-09, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jag tänker att om ytterligare brottsrubriceringar har tillkommit så skulle media nämnt dem.

Ja, det kan mycket väl vara så.. Starkt av dom att fortsätta neka trots att rättsväsendet verkar ha kopplat greppet.
Citera
2022-11-09, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det finns dock inget staket vid porten på framsidan.

Jo det finns det..
Ett svart järnstaket
Citera
2022-11-09, 05:28
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Inte en chans, finns väl mängder av kriminellt slödder som dömts mot sitt nekande.

Ja annars hade de alla gått fria. Sällan kriminella erkänner brott de är ju antisociala och ljuger om allt.
Citera
2022-11-09, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ja annars hade de alla gått fria. Sällan kriminella erkänner brott de är ju antisociala och ljuger om allt.

Varför skulle nån erkänna ett brott i Sverige? Det ger absolut ingen strafflindring som i bland annat USA så neka hela vägen är det naturliga. Man behöver inte vara iskall psykopat för att neka snarare normalbegåvad människa då bara hjon erkänner ett skit
Citera
2022-11-09, 06:26
Medlem
Genom att Rickard Finndahl och hans grupp har hittat Tove så har de redan visat att de är på god väg att straffa de skyldiga. Allmänheten har ställt upp i tusentals för att visa att ingen dödar en smålänning ostraffat.
I denna långa tråd finns mycket information som verkar ha minimerats. Jag har inte kollat allt men jag ska försöka sammanfatta förloppet från det jag har läst. Mycket i tråden är desinformation, men om man läser på och mellan raderna får jag fram följande:
- Tove bråkar med JJ på Nöjet om något drogrelaterat.(skäligen troligt)
- Tove är hos JJ, ringer och säger att hon är på väg hem.(sannolikt).
- MH är vittne till ett brott.(sannolikt)
- Strax före kl 4:00 kör JJ till IL.(sannolikt)
- IL och JJ kör till stan och tar ut Tove via Lärkgatan.(skäligen troligt)
- IL och JJ kör Tove till ILs gård.(skäligen troligt)
- Vid 5:45 kör IL och JJ mot stan för att städa lägenheten.(sannolikt)
- JJ och IL använder bl.a. klorin för att städa badrummet mycket noggrant, tidigt söndag morgon.(skäligen troligt)
- Soluppgång cirka kl 7:30
- Under söndagen råder radiotystnad. JJ (och kanske IL) möter MH i Illharjen för att bestämma vad som eventuellt ska sägas till polisen.(skäligen troligt)
- JJ rekar dumpningsplatser genom att rida omkring.(sannolikt)
- Tove dumpas av IL och JJ i skogen söndag kväll.(skäligen troligt)
.
Observera att mina slutsatser kommer från de inlägg som är skrivna i denna tråden, men en del inlägg har större tyngd då de verkar ha kommit från person(er) som visste var Tove låg.
Hela dådet skylls på JJs drogrelaterade problem.
Det påstås också att ett helvete möter de ¨dömda¨ när de kommer ut, och detta skulle vara ILs motivation för att hjälpa till att städa bort kroppen. Om IL verkligen trodde på JJs offermentalitet, är oklart.
Att IL hittills lyckats flyga under polisens radar kan bero på att han förmodligen stridit i olika krig för Israel under tre års tid och då borde ha en gedigen militärkunskap som han kunde använda för att undvika upptäckt. Det kan tyckas att IL med sin akademiska, militära och kemitekniska bakgrund borde ha överlistat Rickard Finndahl och hans team, men så är förmodligen inte fallet. De metoder som använts skulle förmodligen fungerat perfekt i Israel men Småland är inte Israel, därför fann man Tove.
.
Vi sörjer att Toves liv blev så kort, och hoppas att Rickard Finndahl & Co skrämmer alla framtida gökar som tror att de kan komma undan.
Citera
2022-11-09, 06:32
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det är ju märkligt att vi har uppgifter på att TT:s mobil är med till McD och tillbaka till JJ:s lägenhet. Sedan kommer då uppgiften att TT:s mobil kopplar upp mot masten (Vid Biltema). Hur ska man tolka det. Är det i lägenheten eller i dess närhet av lägenheten som man förstör telefonen. Det noteras ju inga rörelser gällande TT:s mobil efter att den kopplat upp mot masten. Det gick bra att konstatera rörelsen på TT:s mobil och resan mellen McD och JJ:s lägenhet. Men ingen rörelse vid sista uppkopplingen 03.50 och efteråt.

Telefonen dumpas säkert i samband med att bilen som fångats på kamera lämna stan vid samma tidpunkt ?
Citera
2022-11-09, 06:36
Avslutad
Vilka var vännerna som Tove gick ut på krogen med INNAN hon träffade på JJ och MH? Eller gick hon på krogen själv?
Citera
2022-11-09, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Bara i mitt närområde ligger en 6-8 grepar ute till försäljning så nej det är inte helt ovanligt. Sen tror jag det är svårt att ta ihjäl någon med en grep, absolut. Men att luckra upp mark för att sen gräva kan de vara bra till.

Finns väl inget som tyder på att kroppen var nedgrävd. Och det här med att sälja den, vad skulle idén med det vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in