2022-11-09, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Den är inte ofarlig. Det har hänt i vissa fall att den använts för att döda
När?
Citera
2022-11-09, 10:43
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Annons på Grepen var väl endast för att få en anledning till varför hon var där hon var när/om Polisen skulle fråga henne.

Troligen, har personerna noll historik av blocket/byteshandel sedan tidigare borde det ge motsats effekt och i teorin, men polisen ska ju enbart gå på abstrakta bevis så en annons behöver inte betyda någonting egentligen
Citera
2022-11-09, 10:44
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrizzy
Ah okej, Du skrev "Hjälpa en mördare att dölja brott"

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men vad jag har förstått så kopplar TTs mobil en mast (vid Biltema) upp sista gången kl. 03.50, JJs bil passerar Gulfs kamera UT från Vetlanda kl. 03.56, och passerar Gulf kamera IN till Vetlanda kl. 05.45.

Biltema-masten har en räckvidd uppemot en mils radie Vetlanda med omnejd.
Citera
2022-11-09, 10:49
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Har följt tråden länge men upplever inte att detta kommenterats:

Citerar AB
”Det ska också se ut som att det ligger ett föremål som liknar burk i påsen. Denna påse tar den misstänkta kvinnan in då hon kommer tillbaka från McDonalds, enligt uppgifter.”

Vad var det för föremål? Tankar?
Kan det varit en symbolisk signal från JJ till MH att det är klart?

Ber om ursäkt om det redan avhandlats.

En påse med burk låter som piller/droger i vanlig medicin burk, anledning med plast runt sådan burk är för att locket är relativt löst så trillar piller ut och då har man påse istället, alla narkomaner använder påse men jag vet inte om det är relevant info.

Hoppas att snuten tagit drogprover på mgm men skulle inte förvåna mig ifall de missat även det
Citera
2022-11-09, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Markägaren har alltså sett JJ dagen efter, på väg till eller ifrån fyndplatsen?
Oj vad hon hunnit med? En lååång utekväll, mord, dumpning av kropp, besökt pappan och ridit!!!
Hon måste fan gått på något för att orka 🤦‍♀️
Undra hur "pigg" hon va när hon förhördes första gången?! Råttpickar till ögon
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vet du var JJ var under söndagen när polisen gjorde sin undersökning av hennes lägenhet?

Var hon inte i lägenheten under tiden så kan man väl utgå ifrån att hon var hemma hos sin pappa och skötte om sin häst/hästar? Ute och red är väl ingen dum spekulation...

Var JJ hemma i sin lägenhet under natten innan hon åkte till jobbet (efter att polisen gjort sitt jobb på plats)?
JJ var ute redan ute och red klockan 9 på söndagsmorgonen, de har väl 2 hästar som jag fattat. Så rida, sadla av på bägge så går det säkert minst 3tim. Sen ska de ryktas o kratcha hovarna. Sen in boxarna, av med betslena o hö, pellets, nytt vatten.
Sen in till IL och snacka en del o djungeltrummorna har låtit för länge sedan.
Så hon bara väntar på att polisen ska dra därifrån.
Citera
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Annons på Grepen var väl endast för att få en anledning till varför hon var där hon var när/om Polisen skulle fråga henne.

Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Troligen, har personerna noll historik av blocket/byteshandel sedan tidigare borde det ge motsats effekt och i teorin, men polisen ska ju enbart gå på abstrakta bevis så en annons behöver inte betyda någonting egentligen

ja, det här med grepen tror jag vi kan glömma. Ingen säljer en detalj ev inblandad i ett mord på detta sätt.
Var dessutom inte JJ som satt ut annonsen vad jag kan se. Även om det sägs i tråden.
Citera
2022-11-09, 10:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ah. Jomenvisst. Lurigt detta. Själv la jag störst vikt vid den sista bisatsen. Om observationen nu är bekräftad (?).

Ja, men det är ju självklart suspekt att JJ ens rider i närområdet, med det vi vet.
De flesta drar väl slutsatsen att hon har varit där för att kolla läget.

Men ingen har sett henne (av det vi läst i tråden) vid den vägen eller vid fyndplatsen. Viktigt att vara noga med det.

Och källan förstås.
Citera
2022-11-09, 10:53
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
ja, det här med grepen tror jag vi kan glömma. Ingen säljer en detalj ev inblandad i ett mord på detta sätt.
Var dessutom inte JJ som satt ut annonsen vad jag kan se. Även om det sägs i tråden.
Jo, JJ lade ut annons 2 på Marketplace, Facebook. (sök på potatisgrep).
Citera
2022-11-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Fått höra att samma bil som setts på kamera övervakning vid Gulf också ska ha fastnat på en åtelkamera i närheten av fyndplatsen.

Detta har diskuterats i jaktlaget och inget som reflekterade över först förens polisen hade gått ut och bett alla jaktlag kolla över material.

Inga personer syns på åtelkamera bilden utan enbart en liten bil. (Svartvit bild)

Hur vanligt är det med bilar i området där BO hittades? Nog hade jag som jägare blivit fundersam om en bil jag inte känner igen syns i området under natten.
Citera
2022-11-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Oj vad hon hunnit med? En lååång utekväll, mord, dumpning av kropp, besökt pappan och ridit!!!
Hon måste fan gått på något för att orka 🤦‍♀️
Undra hur "pigg" hon va när hon förhördes första gången?! Råttpickar till ögon
Vill poängtera att min fråga var ifrågasättande, dvs vart skulle den informationen kommit ifrån.
Citera
2022-11-09, 10:56
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, men det är ju självklart suspekt att JJ ens rider i närområdet, med det vi vet.
De flesta drar väl slutsatsen att hon har varit där för att kolla läget.

Men ingen har sett henne (av det vi läst i tråden) vid den vägen eller vid fyndplatsen. Viktigt att vara noga med det.

Och källan förstås.

Visst. Men stämmer det att jaktlaget lagt märke till en bil på åtelkamera nära fyndplatsen, som polisen bekräftat som samma bil som vid ö-kameran vid Gulf, så finns ytterligare en länk (se inlägget av Eyodfresh på föregående sida).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in