2022-11-09, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Har Sara kört ihjäl ett barn? Nej. Kunde hon ha gjort det. Ja.
Och hon har blivit dömd för rattfylla.

Har pedofilerna knullat barn? Ja, en hel del av dem. Har alla gjort det? Nej. Borde de alla dömas för att de vill knulla barn och aktivt söker efter barn?

Ja.

Det är lika förebyggande att stoppa pedofiler som det är att stoppa rattfyllon.

Skillnaden är att rattfyllon kan bli nyktra, medan pedofili är en läggning.

Skillnaden du talar om gör ju inte saken bättre.
En läggning är svårare att hjälpa, en person som kan vara nykter men väljer att köra full gör ett aktivt val att utsätta barn och vuxna för livsfara.
Citera
2022-11-09, 02:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Om du sätter dig full i en bil och kör så bryr du dig inte om konsekvenserna. Och du kan mycket väl köra ihjäl ett barn.

Med din retorik är ju de dumpen tar fast oskyldiga med. De har ju inte gjort något ännu.

Att vara rattfyllo är inte att vara superhjälte. Det är att inte bry sig om vare sig barn eller vuxna vars liv man utsätter för livsfara.
Skillnaden är väl uppenbar.
När du raggar barn på nätet så är det målet att ramma ett barn.
Den som kör onykter har nog inte det som mål.

Med det sagt så anser jag att fyllstyre är förkastligt .. men ni peddar/hebbar är värre för ert mål är att förstöra barn bara för att ni vill spruta
Citera
2022-11-09, 06:58
Medlem
Någon som har namn på kalsonggäddan? Mycket tacksam för ett PM på den 🙏👍
Citera
2022-11-09, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Börjar det bli hett om gälarna? 😂

Stämningen känns ju aningen gnällig härinne så det kan nog vara så.

Som ni ser när jag galopperar efter er, så är jag fullt arbetsför, inte ett dugg pensionerad eller sjukskriven.

Berättelserna skrivs av utsatta och tas in för korrekturläsning av en medarbetare på Dumpen-redaktionen som sedan publicerar.

Vi är en tidning, precis som andra.
Ingen publicerar felstavade insändare.
De behöver vara läsbara.

Jag har ju inte tid att skriva noveller, har så fullt upp med att fiska..

Ps. pass upp gäddisar, vi ses snart 😉

Nä, ingen värme ännu. Borde jag det?

Blev du av med ersättningen? Du skulle kunna bo hos mig, jag har gott om plats. Men vid närmare eftertanke vore det en dålig idé. Är säker på att Gipsy-tears säkert bjuder in dig, så kan ni dela rum i källaren hemma hos hans mamma.

Det är 1800 sidor, jag drog till med 1500 för att jag såg att det var minst det antalet. Orkade inte räkna då.

Enligt Patrik har ni 30 fiskar ute. Oklart hur han räknar hunden. Lite klent med napp?
Citera
2022-11-09, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbybrun
Det kommer dom förmodligen göra ja men inget som tingsrätten tar hänsyn till vid sin bedömning. En individ svarar för sina egna handlingar. Det är endast om en person begått en gärning under t.ex. tvång eller hot som denne kan undgå ansvar (jfr 24:4 i brottsbalken). Det är inte heller en förmildrande omständighet vid bedömning av straffvärdet (hur allvarligt brottet bedöms) enligt 29:3 i brottsbalken.
Tack. Är inte insatt i om det finns någon form av prejudikat eller hur man kommer att värdera dumpens roll och/eller trovärdighet. Det är dock våldtäkt av barn vi snackar om, så bevisföringen behöver nog vara stark för fällande dom.
Citera
2022-11-09, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De kan inte vinkla det till att Dumpen har ansvar för hans handlingar - han är föräldern som skulle skydda barnet, inte begå övergrepp mot det.

Men du har rätt i att det blir intressant att se om försvaret kommer försöka sig på samma ansvarsförskjutning som pedofilerna här i tråden.
Nej, att allt ansvar skulle läggas på dumpen är inte möjligt. Dock att så tvivel är möjligt.
Det är alltid så roligt när du klämmer till med en "det är vi som älskar dumpen, resten av världen är peddosar"-kommentar...
Citera
2022-11-09, 08:56
Medlem
CuckoosNests avatar
Hur slipper jag all reklam på sidan? Är ju översvämmat med reklam numera på dumpen, sjukt irriterande
Citera
2022-11-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Börjar det bli hett om gälarna? 😂

Stämningen känns ju aningen gnällig härinne så det kan nog vara så.

Som ni ser när jag galopperar efter er, så är jag fullt arbetsför, inte ett dugg pensionerad eller sjukskriven.

Berättelserna skrivs av utsatta och tas in för korrekturläsning av en medarbetare på Dumpen-redaktionen som sedan publicerar.

Vi är en tidning, precis som andra.
Ingen publicerar felstavade insändare.
De behöver vara läsbara.

Jag har ju inte tid att skriva noveller, har så fullt upp med att fiska..

Ps. pass upp gäddisar, vi ses snart 😉
Tror att Sara ljuger men på ett manipulativt sätt som vanligt. När hon skriver följande tror jag hon gör det med ironi. Då hon springer som en full A-lagare. ”Som ni ser när jag galopperar efter er, så är jag fullt arbetsför, inte ett dugg pensionerad eller sjukskriven.” Då är den stora frågan hur försörjer hon sig på ett lagligt vis om hon inte är pensionerad eller sjukskriven. Berätta för oss Sara!
Citera
2022-11-09, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skillnaden är väl uppenbar.
När du raggar barn på nätet så är det målet att ramma ett barn.
Den som kör onykter har nog inte det som mål.

Med det sagt så anser jag att fyllstyre är förkastligt .. men ni peddar/hebbar är värre för ert mål är att förstöra barn bara för att ni vill spruta
Din slutsats är alltså:
Att köra bil påverkad (flertalet gånger) och utsätta verkliga barn för livsfara är illa.
Att prata om att knulla tonåring, möta upp, men inte agera på faktiskt knull = värre.

Alltså: Rattonykterhet förlåts utan frågetecken. Gäddorna ska aldrig förlåtas
Citera
2022-11-09, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men det sägs ju att trettonåringar inte är så intresserade sexuellt av vad de ser som gubbar. Så det är alltså då, enligt dig, så att män har i långa tider våldtagit dessa barn på tretton år? Och du tycker det inte är några moraliska problem med att trettonåringar blir våldtagna?

Det är alltid ett allvarligt problem när någon blir våldtagen oavsett ålder fast att kalla det våldtäkt för att någon är över eller under en viss ålder känns inte rätt.
Citera
2022-11-09, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas2022
Tror att Sara ljuger men på ett manipulativt sätt som vanligt. När hon skriver följande tror jag hon gör det med ironi. Då hon springer som en full A-lagare. ”Som ni ser när jag galopperar efter er, så är jag fullt arbetsför, inte ett dugg pensionerad eller sjukskriven.” Då är den stora frågan hur försörjer hon sig på ett lagligt vis om hon inte är pensionerad eller sjukskriven. Berätta för oss Sara!

Ljuga är ju lite av hennes natur precis som en annan sa lita aldrig på en pundare dom förvränger oftast sanningen en gnutta.
Citera
2022-11-09, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanhistory
Ljuga är ju lite av hennes natur precis som en annan sa lita aldrig på en pundare dom förvränger oftast sanningen en gnutta.
Personligen känner jag att här ligger en stor hund begraven. Det var någon i tråden som kontrollerat hennes inkomst på skatteverket och den motsvarade den lägsta garantipensionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in