2022-11-09, 00:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hoppas att han blir fråntagen vårdnaden av barnet. Ingen bra miljö att växa upp i.
Av det jag sett i förhören så hoppas jag att mamman inte heller får vårdnad.
Mycket är ju sekretessbelagt men de delar som går att läsa är hon mer bekymrad över att han är otrogen än att han gillar barn och kan ha utsatt deras barn.

Det är först när hon själv blir misstänkt som tonen ändras .. och det är sekretessbelagt.
Citera
2022-11-09, 00:11
Medlem
Börjar det bli hett om gälarna? 😂

Stämningen känns ju aningen gnällig härinne så det kan nog vara så.

Som ni ser när jag galopperar efter er, så är jag fullt arbetsför, inte ett dugg pensionerad eller sjukskriven.

Berättelserna skrivs av utsatta och tas in för korrekturläsning av en medarbetare på Dumpen-redaktionen som sedan publicerar.

Vi är en tidning, precis som andra.
Ingen publicerar felstavade insändare.
De behöver vara läsbara.

Jag har ju inte tid att skriva noveller, har så fullt upp med att fiska..

Ps. pass upp gäddisar, vi ses snart 😉
Citera
2022-11-09, 00:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA

Som ni ser när jag galopperar efter er, så är jag fullt arbetsför, inte ett dugg pensionerad eller sjukskriven.

Berättelserna skrivs av utsatta och tas in för korrekturläsning av en medarbetare på Dumpen-redaktionen som sedan publicerar.

De behöver vara läsbara.

Lycka till i fortsättningen!
Citera
2022-11-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror det hade varit annat om 2 män hade drivit Dumpen.
Nu är det en kvinna som sätter män på plats.
Det upprör mer.

Tänkte inte ens så långt. En stark kvinna som har levt på ett tragiskt sätt i många år som kommer igen och har fått en mening med livet. Ja det hade hon väl redan innan hoppas jag, men det här är ju något hon brinner för.
Citera
2022-11-09, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA

De behöver vara läsbara.

Ok. Varför får inte Thea vara med mer? Så som hon tog för sig i Kristianstad var mer än coolt. Du är finast så klart men hon skötte det väldigt bra liksom. (Ja jag vet om Lund).
Citera
2022-11-09, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Frågan är ju VARFÖR Sara jobbar med detta efter att ha levt som missbrukare i 30 år?
Tror ni verkligen att det är något genuint intresse för att rädda barn som ligger bakom?
Eller kan det finnas monetära intressen som gör att hon lockas?

Och vi tar det igen: det är redan bevisat att Sara själv hittat på de brev som inkommer dumpen.
Hon är avslöjad sen lång tid tillbaka.

Men var och en får tro som den vill, det finns ju faktiskt dem som tror på tomten också.

Absurt det du lyfter.
Citera
2022-11-09, 01:17
Bannlyst
Citat:
Bevisen för att Sara själv hittat på dessa brev och diktat ihop dem så att det skall se ut som om en ung tjej skrivit dem finns I tråden.
Är det fortfarande " inga problem" ?

Det är sedan länge bevisat att Sara far med osanning och det gör hon ofta.
Är det ok?
Eller skall man inte ställa krav på en ansvarig utgivare som hänger ut folk som mycket klandervärda och dessutom förstör för många familjemedlemmar.

Det är för många en trovärdighetsfråga.

Så agerar en individ som notoriskt manipulerat den egna omgivningen i många år!
Citera
2022-11-09, 01:27
Bannlyst
Citat:
Micro har spammat sönder detta forum med snart 100000 inlägg, ödsla ingen energi på den.

Du har rätt att det är väldigt osannolikt att unga tjejer raggar gamla män på nätet och gör de det handlar det om att luras för att kunna utpressa dem på pengar.
De tonåringar som verkligen vill vara med en äldre letar inte på nätet utan de brukar hitta partners i bekantskapskretsen.

Trots det går gäddorna I fällan och deras egen dumhet att låta sig luras av uppenbart vuxna som försöker larva sig som en tonåring.

Jag ligger inte sömlös för att de Blir lurade.
Däremot är det ett problem när deras anhöriga hamnar i kläm och också blir uthängda.

Det bokstavligt talat skiter hon i ska du se, det är uppmärksamhet och sensation som gäller, bara och kika hur hon återkommande kommer in, lämnar något spår efter sig och åtnjuter allt som skrivs om henne. Vem trodde det för några år sedan? Att hon skulle bli rikskändis?

Lyftes här i tråden om att hon är sjukpensionär, hur kan någon som är sjukpensionär ha mage att kalla sig själv "arbetsför" samtidigt som personen är sjukskriven på samma gång? Eller är dessa källor helt tagna ur luften menar du?
Citera
2022-11-09, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Dumpen blir som en sekt, svagbegåvade människor får en gemensam punkt i livet.

Max Weber kom redan i början av 1900-talet med en tes om att det finns två olika organisationstyper, den ena är "kyrktypen" där tradition och familjeband håller ihop varandra. Den andra är "sekttypen" där medlemmar måste kvalificera sig för att få tillhöra gruppen, t ex genom att leva som gruppens medlemmar och samtycka till gruppens lära, i dumpens fall Saras lära.

När ett antal svagbegåvade människor får just detta med en gemenskap och blir sedda, växer man och dess ledare blir helig, i detta fallet Sara. Sedan vid minsta kritik mot sektens ledare tar man direkt till nävarna, svårare än så är det inte att förstå dumplingarna.

Har du tagit del av hennes senaste inlägg där hon minsann menar att hon är arbetsför och inte alls sjukpensionär? Så källorna tidigare i tråden är plötsligt felaktiga?
Citera
2022-11-09, 01:34
Bannlyst
Citat:
Frågan är ju VARFÖR Sara jobbar med detta efter att ha levt som missbrukare i 30 år?
Tror ni verkligen att det är något genuint intresse för att rädda barn som ligger bakom?
Eller kan det finnas monetära intressen som gör att hon lockas?

Och vi tar det igen: det är redan bevisat att Sara själv hittat på de brev som inkommer dumpen.
Hon är avslöjad sen lång tid tillbaka.

Men var och en får tro som den vill, det finns ju faktiskt dem som tror på tomten också.

Ställ de frågorna till dig själv några gånger, vad tror du själv?
Citera
2022-11-09, 02:27
Medlem
Någon som har namn på denna horungen? Bland dom värsta

https://dumpen.se/2022/10/28/pappagaddan-slass-napp-159-kalmar/
Citera
2022-11-09, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har hon kört ihjäl något barn?????

Superhjälte för att hon försvarar barn och avslöjar monstren som vill förstöra barnen.

Om du sätter dig full i en bil och kör så bryr du dig inte om konsekvenserna. Och du kan mycket väl köra ihjäl ett barn.

Med din retorik är ju de dumpen tar fast oskyldiga med. De har ju inte gjort något ännu.

Att vara rattfyllo är inte att vara superhjälte. Det är att inte bry sig om vare sig barn eller vuxna vars liv man utsätter för livsfara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in