Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Har någon läst Fup för Märstagäddan än?
Jag har påbörjat och läst mammans förhör.
Min uppfattning är att hon är mer oroad för att han skall vara otrogen än vad han utsatt barnet för.
Det borde vara deras barn - men hon pratar bara om två andra barn som hon har.
Jag har inte läst allt än -- men hittills känns det som om Dumpen inte bara räddade barnet från pappan som utsatte det för brott utan också från en mamma som inte ser eller bryr sig om barnet.
När man inte tror att intelligensnivån kan gå lägre... Så dyker du upp!
Jag ögnade FUPen igår kväll.
Jag skrev även att Dumpen känt till identiteten till Märstagäddan utan att ringa till polisen. Istället satt de och kåtade upp killen samtidigt som han umgicks med sitt barn. I syfte att få till en träff. Efter träffen ringde de polisen.
Du skrev att jag hade fel! UTIFRÅN VADÅ? Du hade ju inte läst FUP! Du är ju den absolut dummaste här inne! Vilket inte säger lite...
Morsan till märstagäddans barn är arg på honom för vad han gjort. Sannolikt hon som gett polisen koden till telefonen. Det nämns inte hur de får tag på den. Men det nämns att hon känner till den. Har för mig att koden var 2583. Det är även hon som gömmer undan en massa usb-minnen som utgör bevis. Märsta-gäddan visste inte om det. Hon förstod inte att det var barnporr på stickorna utan trodde att det var bevis på hans otrohet.
Hon var väldigt utelämnad åt hans nyck givet att hon var papperslös. Ändå tycks hon varit den dominanta i förhållandet.
Det finns även en bilaga som är sekretessmarkerad, man ser den i innehållsförteckningen. Det är från socialförvaltningen. En orosanmälan. Det kan vara så att Märsta-gäddan skulle ha blivit avslöjad ändå. Framgår dock inte vad som står i den eller när den är upprättad.
Ännu värre.... Det kan vara så att utan Dumpen så hade övergreppen aldrig ägt rum. Jag tror åklagaren tänkt samma tanke. Finns en tidslinje som är intressant.
Läser man förhören med dagisfröknarna så var det inget fel på flickan förrän sista månaden. När gäddan börjat prata med Dumpen.
Gäddan är helt klart pedofil som sysslat med barnporr under en längre tid. Men våldtäktsman tycks han vara bara under en månad. Jag får känslan av att Dumpen målar upp en bild av en värld full med pedofiler som våldför sig på sina barn. Ur gäddans synvinkel blir han bara en i mängden. Det sänker tröskeln hos en person med en farlig böjelse.