2022-11-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbybrun
Varför är det relevant för åtalet mot den misstänkte menar du?
Blir mycket överraskad om inte försvaret använder sig av det ja.
Citera
2022-11-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har någon läst Fup för Märstagäddan än?

Jag har påbörjat och läst mammans förhör.
Min uppfattning är att hon är mer oroad för att han skall vara otrogen än vad han utsatt barnet för.
Det borde vara deras barn - men hon pratar bara om två andra barn som hon har.

Jag har inte läst allt än -- men hittills känns det som om Dumpen inte bara räddade barnet från pappan som utsatte det för brott utan också från en mamma som inte ser eller bryr sig om barnet.

När man inte tror att intelligensnivån kan gå lägre... Så dyker du upp!

Jag ögnade FUPen igår kväll.

Jag skrev även att Dumpen känt till identiteten till Märstagäddan utan att ringa till polisen. Istället satt de och kåtade upp killen samtidigt som han umgicks med sitt barn. I syfte att få till en träff. Efter träffen ringde de polisen.

Du skrev att jag hade fel! UTIFRÅN VADÅ? Du hade ju inte läst FUP! Du är ju den absolut dummaste här inne! Vilket inte säger lite...

Morsan till märstagäddans barn är arg på honom för vad han gjort. Sannolikt hon som gett polisen koden till telefonen. Det nämns inte hur de får tag på den. Men det nämns att hon känner till den. Har för mig att koden var 2583. Det är även hon som gömmer undan en massa usb-minnen som utgör bevis. Märsta-gäddan visste inte om det. Hon förstod inte att det var barnporr på stickorna utan trodde att det var bevis på hans otrohet.

Hon var väldigt utelämnad åt hans nyck givet att hon var papperslös. Ändå tycks hon varit den dominanta i förhållandet.

Det finns även en bilaga som är sekretessmarkerad, man ser den i innehållsförteckningen. Det är från socialförvaltningen. En orosanmälan. Det kan vara så att Märsta-gäddan skulle ha blivit avslöjad ändå. Framgår dock inte vad som står i den eller när den är upprättad.

Ännu värre.... Det kan vara så att utan Dumpen så hade övergreppen aldrig ägt rum. Jag tror åklagaren tänkt samma tanke. Finns en tidslinje som är intressant.

Läser man förhören med dagisfröknarna så var det inget fel på flickan förrän sista månaden. När gäddan börjat prata med Dumpen.

Gäddan är helt klart pedofil som sysslat med barnporr under en längre tid. Men våldtäktsman tycks han vara bara under en månad. Jag får känslan av att Dumpen målar upp en bild av en värld full med pedofiler som våldför sig på sina barn. Ur gäddans synvinkel blir han bara en i mängden. Det sänker tröskeln hos en person med en farlig böjelse.
Citera
2022-11-08, 22:35
Medlem
Citat:
Fast det är inget som framkommer i Fup såvitt jag kan se.

Han har ju dessutom varit aktiv sedan 2009 och det finns målsägare som polisen hoppades skulle träda fram ... så nej, hans övergrepp kan man inte lägga på Dumpen.
Jag har inte läst FUP själv, så ska inte svära på det. Bara uppfattade ett tidigare inlägg som att det framgick.

Inte läst åtalet heller. Som jag uppfattade det erkänner han barnporr, men nekar våldtäkt?

Hur man än vrider och vänder på det så blir det intressant att dels se hur försvaret vinklar dumpens roll, och hur rätten utvärderar argument och trovärdighet.
Citera
2022-11-08, 22:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Och jag tänker lite så här: Jag tar detta på största allvar. Men jag kan också ha lite kul de få gånger jag får chansen i en så allvarlig tråd.

Och ja, jag tycker t.ex. att rebusarna är roliga. Och jag kan skoja om pokemonkort, springande gäddor, så länge det blir rätt i slutänden.

Däremot tycker jag att det är taskigt att framhålla exempelvis pappagäddans bristande längd - för den kan han ju inte göra något åt. Är nog inte så kul för en man att vara så liten.
Ja, jag tänkte mer att skojet var uttömt och man bör har respekt för vad tråden handlar om.
Jag menade inte att läxa upp dig - jag ber om ursäkt för det.

Citat:
Det var sorgligt att mannen med hunden i bakluckan tog livet av sig. Han verkade faktiskt snäll.

Men - han var ändå där för att knulla ett barn.
De flesta förövare är skenbart snälla - det gör också att omgivningen alltför ofta tar parti för förövaren och inte offret.

Jag säger inte att du gör det - jag säger bara att det skenbart är snälla - men i verkligheten drar de sig inte för att förstöra barn, så de är inte snälla människor.
Citera
2022-11-08, 22:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
När man inte tror att intelligensnivån kan gå lägre... Så dyker du upp!

Jag ögnade FUPen igår kväll.

Jag skrev även att Dumpen känt till identiteten till Märstagäddan utan att ringa till polisen. Istället satt de och kåtade upp killen samtidigt som han umgicks med sitt barn. I syfte att få till en träff. Efter träffen ringde de polisen.

Du skrev att jag hade fel! UTIFRÅN VADÅ? Du hade ju inte läst FUP! Du är ju den absolut dummaste här inne! Vilket inte säger lite...

Morsan till märstagäddans barn är arg på honom för vad han gjort. Sannolikt hon som gett polisen koden till telefonen. Det nämns inte hur de får tag på den. Men det nämns att hon känner till den. Har för mig att koden var 2583. Det är även hon som gömmer undan en massa usb-minnen som utgör bevis. Märsta-gäddan visste inte om det. Hon förstod inte att det var barnporr på stickorna utan trodde att det var bevis på hans otrohet.

Hon var väldigt utelämnad åt hans nyck givet att hon var papperslös. Ändå tycks hon varit den dominanta i förhållandet.

Det finns även en bilaga som är sekretessmarkerad, man ser den i innehållsförteckningen. Det är från socialförvaltningen. En orosanmälan. Det kan vara så att Märsta-gäddan skulle ha blivit avslöjad ändå. Framgår dock inte vad som står i den eller när den är upprättad.

Ännu värre.... Det kan vara så att utan Dumpen så hade övergreppen aldrig ägt rum. Jag tror åklagaren tänkt samma tanke. Finns en tidslinje som är intressant.

Läser man förhören med dagisfröknarna så var det inget fel på flickan förrän sista månaden. När gäddan börjat prata med Dumpen.

Gäddan är helt klart pedofil som sysslat med barnporr under en längre tid. Men våldtäktsman tycks han vara bara under en månad. Jag får känslan av att Dumpen målar upp en bild av en värld full med pedofiler som våldför sig på sina barn. Ur gäddans synvinkel blir han bara en i mängden. Det sänker tröskeln hos en person med en farlig böjelse.
Du försöker skylla på Dumpen och ser inte bristen på mammans engagemang när det gäller barnet och upprördheten över att han skulle vara otrogen.

Hur vet du hur många barn han förstört från 2009 och framåt?
Citera
2022-11-08, 22:50
Medlem
Citat:
Nej, hon är ju inte pedofil eller hebefil, så varför skulle hon vara med?

I och för sig kunde hon ju ha en Superhjälte kraft som blockade de andra korten. Det tål att tänka på.

På vilket sätt är en person dömd för rattfylla en superhjälte?
Superhjälte även om hon hade kört ihjäl ett barn på fyllan?
Citera
2022-11-08, 22:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag har inte läst FUP själv, så ska inte svära på det. Bara uppfattade ett tidigare inlägg som att det framgick.

Inte läst åtalet heller. Som jag uppfattade det erkänner han barnporr, men nekar våldtäkt?

Hur man än vrider och vänder på det så blir det intressant att dels se hur försvaret vinklar dumpens roll, och hur rätten utvärderar argument och trovärdighet.
De kan inte vinkla det till att Dumpen har ansvar för hans handlingar - han är föräldern som skulle skydda barnet, inte begå övergrepp mot det.

Men du har rätt i att det blir intressant att se om försvaret kommer försöka sig på samma ansvarsförskjutning som pedofilerna här i tråden.
Citera
2022-11-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Blir mycket överraskad om inte försvaret använder sig av det ja.

Det kommer dom förmodligen göra ja men inget som tingsrätten tar hänsyn till vid sin bedömning. En individ svarar för sina egna handlingar. Det är endast om en person begått en gärning under t.ex. tvång eller hot som denne kan undgå ansvar (jfr 24:4 i brottsbalken). Det är inte heller en förmildrande omständighet vid bedömning av straffvärdet (hur allvarligt brottet bedöms) enligt 29:3 i brottsbalken.
Citera
2022-11-08, 22:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Har hon kört ihjäl något barn?????

Superhjälte för att hon försvarar barn och avslöjar monstren som vill förstöra barnen.
Citera
2022-11-08, 22:56
Medlem
Citat:
Du försöker skylla på Dumpen och ser inte bristen på mammans engagemang när det gäller barnet och upprördheten över att han skulle vara otrogen.

Hur vet du hur många barn han förstört från 2009 och framåt?

Enligt dagispersonalen mår ungen utmärkt och är glad och pigg ända fram tills gäddan träffar Dumpen. Sen mår barnet dåligt.

Resten finns i din skalle. Finns inga som helst bevis för något annat övergrepp i fysisk form. Du kan inte fantisera i hopp bevis och använda dig av.

Han hade inga fler barn för övrigt. Han sysselsättning verkar varit densamma som din. Bidrag och ligga på soffan. Han hade något extrajobb på slutet. På så sätt slår han ju dig.
Citera
2022-11-08, 22:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla

Har Sara kört ihjäl ett barn? Nej. Kunde hon ha gjort det. Ja.
Och hon har blivit dömd för rattfylla.

Har pedofilerna knullat barn? Ja, en hel del av dem. Har alla gjort det? Nej. Borde de alla dömas för att de vill knulla barn och aktivt söker efter barn?

Ja.

Det är lika förebyggande att stoppa pedofiler som det är att stoppa rattfyllon.

Skillnaden är att rattfyllon kan bli nyktra, medan pedofili är en läggning.
Citera
2022-11-08, 23:01
Medlem
Citat:
Har Sara kört ihjäl ett barn? Nej. Kunde hon ha gjort det. Ja.
Och hon har blivit dömd för rattfylla.

Har pedofilerna knullat barn? Ja, en hel del av dem. Har alla gjort det? Nej. Borde de alla dömas för att de vill knulla barn och aktivt söker efter barn?

Ja.

Det är lika förebyggande att stoppa pedofiler som det är att stoppa rattfyllon.

Skillnaden är att rattfyllon kan bli nyktra, medan pedofili är en läggning.

Och vad gör vi med människor som lockar en pedofil som inte våldtagit ett barn att faktiskt göra det irl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in