2022-11-08, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Börjar tro att det var någorlunda planerat, kanske samma dag/kväll.
Problemet är väl just det att om du planerar att mörda någon så inte fan gör du det hemma i din lägenhet timmen efter att halva byn såg er gå hem tillsammans?

Men polisen har som sagt länge varit inne på människorov och klurar fortfarande på om platsen där hon hittades också är mordplatsen. Det indikerar ju att det kan finnas ett lager till av komplexitet som vi inte känner till. Kanske är det här planerat, men som något annat än mord och gick sedan väldigt fel.
Citera
2022-11-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Båda två är lika vidriga... och bör dingla från ett rep...

Jag är också av den åsikten. De är skyldiga och ska straffas.

Det jag försöker få fram är att jag tycker att tråden får det att låta som att MH följer JJs minsta vink, och att hon tiger i förhören av rädsla för JJ. Det vet vi ingenting om, men det har blivit lite av en trådsanning.
Citera
2022-11-08, 14:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Vill inte att tråden spretar mer och jag kanske borde veta, men, torpet de genomsökte i närheten av där de fann Tove, kan det ha varit där hon blev bragd om livet?
Tycker allt pekar på att hon blev dräpt i lägenheten. i samband med dunsarna stryps/kvävs hon
Citera
2022-11-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilla77
JJ ska ju haft ihop det med TT’s kille
Nej? Det där är bara från en fånig kommentar här i tråden.
Citera
2022-11-08, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tack för klargörandet! Vet du om åklagaren kan återinföra restriktioner eller måste han vänta till nästa förhandling?
Återinföra restriktioner ang följa omvärlden tror jag inte man begär igen.
Det jag tycker är märkligt och skiljer sig åt från andra fall är att man släppte just på den restriktionen, händer väldigt sällan och så tidigt i utredningen.

Åkl måste avgjort på något sätt att de misstänkta inte kan försvåra utredningen av att få följa vad som sägs om fallet i media.

Skulle det finnas minsta lilla chans att MGM kan försvåra utredningen hade man aldrig släppt restriktionen.

Skulle Åkl mot all förmodan begära detta igen så har han klart missbedömet situationen.
Tror att Åkl måste begära restriktioner inför förhandlingarna i rätten. ( har ej läst på helt om de ännu )
Citera
2022-11-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag tänkte också så tills jag fick se bild från platsen. Det är som vilken skogsmark som helst med olika marknivåer och inget som syns från vägen. Nog sagt om detta från min sida.

En sak som reportern sa i senaste poddavsnittet ”Försvunnen” funderar jag över,
att bland de ”små”saker som hittats i dammen när den tömdes var bla
en grep!!!

Kan det varit den grepen som man pratat om var ute till försäljning?
Nån som vet.
Citera
2022-11-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Baserar det på information av vänner och folk som mött dem som beskriver hur de är som människor. Samt hur JJ har rört sig dagen efter mordet. Hon var väldigt aktiv. Tycker det känns som brist på empati och att hon inte ens verkar ångra något.
Jag vet inte hur andra reagerar. Men om jag har en rejäl ångest över någonting, så kan inte jag heller sitta still. Då måste jag sysselsätta mig för att låtsas som om känslorna inte finns. Så i min värld är det inte konstigt alls att JJ farit o flängt dagen efter och säger ingenting om hur hon känner inombords.
Citera
2022-11-08, 14:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Det fortsätta nekandet kan faktiskt bero på ett de är oskyldiga

De häktade fortsätter att neka till brott. Det kan ha många orsaker men en av dessa kan faktiskt vara att de inte är skyldiga. Även om de allra flesta säker tycker att detta skulle vara helt omöjligt utifrån vad vi hittills vet så kan det ändå vara så.

Jag inser att jag kan få massor av påhopp men då får det bli så. Det är nämligen inte på det sättet att jag personligen tror att de är oskyldiga men jag är tillräckligt vidsynt för att inse att det kan vara så. Det kommer inte att vara första gången i världshistorien som ett brott visar sig ha en annan lösning är den till synes uppenbara.
Mycket som talar emot att dom är oskyldiga. dunsarna,bilen från vetlanda till nye och tbx. jj ljuger samt har TT lur... tror dom verkligen att dom kommer kunna komma undan? skrattretande
Citera
2022-11-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Problemet är väl just det att om du planerar att mörda någon så inte fan gör du det hemma i din lägenhet timmen efter att halva byn såg er gå hem tillsammans?

Men polisen har som sagt länge varit inne på människorov och klurar fortfarande på om platsen där hon hittades också är mordplatsen. Det indikerar ju att det kan finnas ett lager till av komplexitet som vi inte känner till. Kanske är det här planerat, men som något annat än mord och gick sedan väldigt fel.

För att lägga till ytterligare komplexitet kan ju "människorov" vara nåt vi inte instinktivt tänker på som människorov också. Inte en klassisk "kidnappning", utan lite vad som helst för sätt att hålla offret borta från något.
Citera
2022-11-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Mycket som talar emot att dom är oskyldiga. dunsarna,bilen från vetlanda till nye och tbx. jj ljuger samt har TT lur... tror dom verkligen att dom kommer kunna komma undan? skrattretande
Jag kan mycket väl missat det, men är det klarlagt att JJ hade TT's mobil? Eller är det en klassisk trådsanning som du tar som fakta?
Citera
2022-11-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag har inte läst alla inlägg i tråden, men många. Jag har inte sett att det är bekräftat att MH är hbtq. Har någon skrivit det, eller är det bara för att många tycker att hon ”ser sån ut”?

Man undrar ju hon skriver ju själv att hon är en tomboy.
Citera
2022-11-08, 15:00
Avstängd
Dom vet att hon blivit mördad men inte av vem,
JJ o MH nekar för att det är som en användare skrev så är det deras sista livliva.
dom har säkerligen kommit överens om att neka så långt det går och inte gola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in