2022-11-08, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Det fortsätta nekandet kan faktiskt bero på ett de är oskyldiga

De häktade fortsätter att neka till brott. Det kan ha många orsaker men en av dessa kan faktiskt vara att de inte är skyldiga. Även om de allra flesta säker tycker att detta skulle vara helt omöjligt utifrån vad vi hittills vet så kan det ändå vara så.

Jag inser att jag kan få massor av påhopp men då får det bli så. Det är nämligen inte på det sättet att jag personligen tror att de är oskyldiga men jag är tillräckligt vidsynt för att inse att det kan vara så. Det kommer inte att vara första gången i världshistorien som ett brott visar sig ha en annan lösning är den till synes uppenbara.

Precis, de kan hävda i förhör att de kört henne och släppt av henne ute i skogen av någon anledning, kanske de hävdar att Tove själv ville det. Men de uppger att hon levde och bara var aspackad. Finns då en chans att det stämmer tills de får bekräftad dödsorsak. Att de lämnat av henne, och att Tove sedan tuppat av i skogen och dött. Det kan ju vara det som polisen menar när nya uppgifter framkommit i förhör, att de berättat tydligare var de släppt av Tove.
Citera
2022-11-08, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Vad är det för podd som ni lyssnat på?

https://poddtoppen.se/podcast/1651864932/forsvunnen
Citera
2022-11-08, 13:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan inte undgå att tänka på den galna domartanten Karin L som letade efler en hitman att ta död på sitt ex advokaten. Trots alla sina egna pengar (och guld) så manipulerade hon en fattig psykisk kvinna i nöd att ta diverse feta lån.

Det jag vill ha sagt är hur manipulativa personer utnyttjar svagare individer att agera för sig. Kanske gäller det också JJ/MH? Vi får vänta och se tills fupen kommer och det kommer ta tid.

På något sätt har hon fått med MH på sitt eget tåg. Jag får för mig att smolket i bägaren inte ligger mellan MH och Tove.
Vi får se.
Citera
2022-11-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
sticker ut hakan lite, kan det vara så att dessa ladies inte har med saken att göra?

För mig låter det långsökt att dessa två skulle kunna hålla käften så här länge och allt i tråden är mer eller mindre fria spekulationer, tillrättalagda för att passa in så det blir en trådsanning.

Så för tillfället antar jag dessa två inte har med saken att göra.

Vad får dig och tro att de inte kan hålla käften? Speciellt i Sverige där deras tid i häktet räknas bort från fängelsestraffet, laget gynnar dem. De har även fått lättade restriktioner. De får stöd av sina advokater och följer deras riktlinjer. Vi underskattar dem pga ålder och kön.
Citera
2022-11-08, 13:26
Medlem
Smilla77s avatar
Tror nog att polisen har bindande material fr övervakningskameror med mera som vi inte känner till som gör att dessa är starkt misstänkta. Dessutom dunsar från JJ’s lägenhet o konstiga beteende mitt i natten. Sen har hon haft TT’s mobil på sig och bilen som övervakningskameror har filmat samt att TT’s kropp hittades så när JJ’s fars bostad.
Citera
2022-11-08, 13:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ma1964
Hon som dödade Fosdmos fru hette Sara Svensson och gick under benämningen barnflickan i pressen. Antar att det är hon Du menar. Av det jag vet har hon numera döpt om dig heter något annat samt flyttat från Knutby. Hon är fri sedan en tid tillbaka och dömdes till rättspsykiatrisk vård i "knutbydramat".

Ah, tack.
Ok, så rättspsykiatrisk vård där. Kan förstå det, med tanke på hur otroligt vilsen (nästan tom på eget jag) hon verkade och hur Fossmo kunde med olika sms om Gud hit och Gud dit, få henne att tro att detta mord var av Gud bestämt.

Mycket har framkommit i tråden om JJ, men väldigt lite om MH. Det blir svårt att förstå hur någon som har uppfattats som otroligt snäll och omtänksam (minns inte ordvalet) sitter nu i den här sitsen och förnekar allt.
Citera
2022-11-08, 13:27
Medlem
Smilla77s avatar
JJ ska ju enligt ryktet ha köpt rengöringsmedel på Dollarstore.. det är ju också märkligt pga sammanhanget.
Citera
2022-11-08, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Mja en kvalificerad gissning är att mobilen ligger kvar mot denna mast i ca40min tills den dumpades/stängdes av, att den varit med JJs mobil ut till donken går ju att spåra och även med tillbaka.
Så en 40-50min från det den kommer utanför huset tills den stängs av stämmer bra med tidslinjen, dom var vid donken 03:10 kom hem ca03:20 mobilen stängs ner 03:50 och dom passerar macken 03:56.
Mobilen bör då ligga någonstans mellan lgh och macken, om uppgifterna är korrekta.
Att Ts mobil var i lgh går att spåra mot Wi-Fi router även, fast hon inte loggat in på den (även grannars)
Så nog vet polisen också exakt när JJs MHs och Ts mobiler samtidigt lämnade huset.

Alltså att det är 30 min och inte 40 min (som uppges i media) mellan 03:20 och 03:50. Vad får du då 30 min från om de menar det är 40 min?

Jag vet inte hur exakt den här tiden 03:10 som figurerar är egentligen.

Ja det finns några Wi-Fi och annat i och runt huset.

Bb2_xxxxxxxx
Oxxxx 2.4
TP-Link_6xxx
Telia-Gateway-4xxxxx
Wxxxx
JBL Bar 5.1_8xxxxxxxx
4G-Gateway-6xxxxx
Vardagsrum.x
Några dolda osv.
Osv osv runt i grannfastigheterna där.

Sen är frågan hur avancerade routrar och brandväggar de egentligen har om de ska ha koll på mobiler i omgivningen som inte gör handskakningen för att koppla upp.
Citera
2022-11-08, 13:31
Medlem
Citat:

De häktade fortsätter att neka till brott. Det kan ha många orsaker men en av dessa kan faktiskt vara att de inte är skyldiga. Även om de allra flesta säker tycker att detta skulle vara helt omöjligt utifrån vad vi hittills vet så kan det ändå vara så.

Jag inser att jag kan få massor av påhopp men då får det bli så. Det är nämligen inte på det sättet att jag personligen tror att de är oskyldiga men jag är tillräckligt vidsynt för att inse att det kan vara så. Det kommer inte att vara första gången i världshistorien som ett brott visar sig ha en annan lösning är den till synes uppenbara.

Det kan ju vara så att de enbart blivit delgivna misstanke, och man har inte gått in på så mycket detaljer. Jag tror man har haft ett kort förhör om att TT hittats död och hur man ställer sig till de nya misstankarna. Dom förnekar instinktivt. Polisen kan sedan i lugn och ro lägga fram bevisning som blir jobbig att förklara, lite i taget.

Är dom oskyldiga och har inget med detta att göra alls så är det ju ett riktigt bedrövligt polisarbete och ett hån mot TT och hennes familj. Jag tror dock att ett eller flera erkännanden kommer när det blir riktigt pressade i förhör längre fram.
Citera
2022-11-08, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
För att det kanske känns omoraliskt för dem att sätta en dålig stämpel på TTs pojkvän (otrohet) nu när han är i stor sorg. Noterade att hans grannar hört högljudda bråk innan från hans lägenhet. Kan varit både han och T som bråkat, eller han och JJ om hon hade en affär med honom eller något i den stilen. Eller så är det helt irrelevant. Vem vet?

Oj när var de högljudda bråken i hans lägenhet?
Är det bekräftat att det var mellan han och TT?

Ja att konflikten är den springande punkten i fallet är jag övertygad om. Det kan vara just så som du skriver att det handlar om otrohet mellan JJ och AW.

Men om det är så vet alla inblandade och livet går vidare? Men det hela har inte lagt sig, någonting skaver.

Jag tänker att ett möjligt scenario kan då vara att någon av de inblandade, JJ eller AW, har ljugit eller undanhållit delar av sanningen för TT om tex omfattningen av otroheten? Den har kanske pågått under lång tid och var inte något ”one night”? Den pågick kanske?

Det skulle innebära att JJ:s ord står mot TTs (AWs) ord och TT hamna mitt emellan när hon tror på AWs ” sanning” men kanske inte har hela bilden klar för sig och dessutom skyller allt på JJ?
Citera
2022-11-08, 13:34
Medlem
ellaaas avatar
Citat:

Uppskattar ditt mod! Påhopp pga någons åsikt är för självgoda osäkra töntar. Jag känner mig personligen 99,9% säker på deras skuld/inblandning men du har rätt om att det inte vore första gången starkt misstänkta visar sig vara oskyldiga. Konfirmationsbias kallas det.
Citera
2022-11-08, 13:37
Medlem
Följt tråden sedan start men tog ett break efter att kroppen hittades. Börjar tro att det var någorlunda planerat, kanske samma dag/kväll. Blev T ditlurad till Nöjet av JJ och MH? Eller kanske av en gemensam vän? De nekar fortfarande men jag tror båda två är lika skyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in