2022-11-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Och helvete vad jävla dum du gör dig!

Två tjejer tar död på Tove och bär sedan helt obekymrat ut henne i hissen eller släpar henne i trappen, utvgenom ytterdörren, över gården och in i en bil?

Med den risken att bli upptäckt?

Du är ju för fan helt vrickad!

Ja du beskriver antagligen precis det som hänt. Tror du att man slänger ner en kropp från fönstret som flyger förbi grannarnas fönster och som låter högt när den faller mot marken. Du verkar ju dummare än dummast.
Citera
2022-11-02, 17:08
Medlem
Vad är det JJ la ut på marketplace morgonen efter? Läst sammanfattningen och de flesta av de 1500 sidorna men missat den delen. Förstår det som att det rör sig om en grep?
Citera
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Försvarsadvokaterna har uttalat sig efter omhäktningen:

Min klient förnekar brott. Hon har inte gjort det som hon anklagas för. Hon är besviken över att bli omhäktad och tycker inte att det är rimligt”, skriver ena kvinnans försvarare, Maria Birkhammar, i ett mejl till Aftonbladet, efter omhäktningen.

Den andra kvinnans försvarare vill inte ge någon kommentar.

– Av principiella skäl vill jag inte kommentera detta, för det här liknar ingenting annan, säger Mikael Svegfors, till Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jlQgBq/kropp-hittad-i-vetlanda

"– Av principiella skäl vill jag inte kommentera detta, för det här liknar ingenting annan, säger Mikael Svegfors, till Aftonbladet." - MH's försvarsadvokat. Medgivande?
Citera
Medlem
lolnollkolls avatar
Fick gåshud när jag läste att de hittat en kropp.. så jävla hemskt men väntat.. ska bli spännande att ta del av hela utredningen sen för att se deras version, polisens bevis etc
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Är det känt att MH har pratat?
Inte bekräftat, men det måste vara så. jag är 100 på det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassanmebyssan
1. Bryr mig faktiskt inte om hur det framstår.

2. Har man tagit ett liv ska man betala med sitt liv. Är inte det rättvist? Vad tror du Toves anhöriga känner?

Jag hade velat att de ruttnade i fängelse. Man kommer undan för lätt om man slipper leva med det
Citera
2022-11-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cantani
Vad är det JJ la ut på marketplace morgonen efter? Läst sammanfattningen och de flesta av de 1500 sidorna men missat den delen. Förstår det som att det rör sig om en grep?

Potatisgrep.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Dom meddelade på P1 för en kvart sen.

Men tomtemor skriver för flera timmar sedan att hon är hittad. Ni i Vetlanda var är polisinsatsen idag är ni både blind o döv
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vila i frid Tove, må helvetets portar vänta dina gm. Tack o lov för dina anhöriga fann dom dig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Alla? Sån väska alla åker med till Rhodos osv när dem festar. Finns tre storlekar av resväskor (vanligtvis). Kabinväska, mellan, största. Jag på 160 cm och ungefär samma vikt som Tove (och längd) får plats i en stor resväska.

Har läst om mord där en kvinna i USA bl.a. fått in en kille i en resväska som hon sedan stängt och vägrar öppna.

Det är möjligt!

Den där tjejen som mördades för ett par år sedan, Lisa Holm, balten tryckte ju in henne dubbelvikt i ett klädskåp, 30 cm brett. Tove var väl inte så mycket större?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag antar att endast en psykopat kan göra så?

Definitivt en psykopat. Man måste lida helt brist på empatisk förståelse (alltså medkänsla för sitt offer). Dvs, vara känslokall. Helt känslokall. Likgiltig. J tycks inte ha hyst några som helst samvetskval vad det verkar.

Men som jag skrev så finns det ju en misstänkt historik av eskalerande brott som J har begått som visar på den negativa spiral hon har befunnit sig i under lång tid. Om nu alla ryktena stämmer (vilket man så här i efterhand nu tror) så har hon hela tiden gått från grövre till grövre brott. Och de flesta har också varit personrelaterade. Vilket till slut alltså tycks ha slutat i ett mord. Det är sorgligt hela alltet. Stackars T och hennes familj. :-(
Citera
Medlem
ellaaas avatar
Alltså vem vet. Kanske är JJ manipulativ nog att börja prata först och ta chansen att skylla allt på MH?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in