Citat:
Ursprungligen postat av
Matamata
Ingen av dem har invandrat.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Inte invandrartjejer.
Det är förmodligen tvärtom, inte deras "invandrarbakgrund" (vad du nu menar att det skulle ha med saken att göra?) som har lett polisen till fyndplatsen mm, utan deras ungdom (bristande erfarenhet) och förmodligen även att mordet i stort varit oplanerat.
På det misstänker väl jag, att den ena av de misstänkta kan ha drag av någon slags personlighetesstörning, vilket gör att hon drivs av lättkränkthet, impulisivitet, är manipulativ, bär på aggressivitet, är våghalsig och inte drar sig för att lösa sina problem på sitt sätt.
Det har antytts i tråden att hon ska ha tuttat eld på sitt ex dörr, även om det aldrig har bevisats att det är hon. Men enligt trådskribenter har hon agerat avvikande både innan relationen tod slut och efter.
Vi får väl se vad utredningen och en ev dom kommer fram till.
Första, andra eller tredje generationen är fortfarande invandrartjejer.
Hur många fall finns det i Sverige där svenska tjejer i den åldern har mördat? Hur vanligt var det fenomenet innan invandringen satte fart för 40 år sedan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vladimir-Suckmeoff
@matamata, jo MH har invandrat från Afrika och JJ har invandrarbakgrund, då hennes inavlade farsa är från Asien
Precis. Det har i allra högsta grad betydelse. Tar du tex bort alla utom vita i NY så försvinner 98% av alla mord/grov misshandel. Afroamerikanska kvinnor tror jag i absoluta tal mördar fler än vita amerikanska män. Jag lägger in en brasklapp att det kan vara per 100.000 också. Invandrar-spåret, dvs icke-svensk/vit är i allra högsta grad relevant. Nu kan de onda inte heller kunna använda Kevin-fallet för att visa att svenska pojkar också mördar. Undrar just hur många Kevin-fall det finns.