2022-11-07, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ingen vet ju, men personligen tror jag att TT blev strypt då, bakifrån och faller (ev faller de alla 3, det är 3 tunga dunsar, och sparkarna är TTs försök att komma loss och/eller kalla på uppmärksamhet/hjälp.

Men min spekulation.

Vi är nog på rätt spår i alla fall tror jag, man får liksom pussla ihop det utan egentligen ha några bevis liksom den ända pusselbiten som sknas för mig är varför inget skrik eller röster? det har jag ingen absolut ingen aning om. Kolla Jonna henningsson hon sprutade ju in rensprit och sömnmedel i kroppen på den hon mördade kanske något liknande här vem vet, därav inget skrik.
Citera
2022-11-07, 19:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Har de släppt vad obduktionen kommit fram till menar du?
Indirekt ja, eftersom de med säkerhet säger att kroppen är flyttad, mordplats och fyndplats är inte desamma och brott mot gravfriden ska utredas.
Citera
2022-11-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Tror inte heller dom är ensamma skyldiga. Om dom ens är skyldiga. Tycker bara att det är konstigt som jag skrev förut att 2 så unga tjejer har hållit masken under så lång tid pressade av polisen.

De vet ju vad de gjort, och vet förmodligen också straffet som kommer med det..sedan har de ju inte blivit förhörda angående mord, utan angående människorov.. så de finns nog förklaringar till hur de lyckats hålla tyst så länge..
Citera
2022-11-07, 19:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Har inte läst tråden på ett par dagar. Men pratade idag med en person som var ”vän” med J. Hon säger att J är väldigt manipulativ och spelar ut personer mot varandra. Sprider falska rykten, är avundsjuk, vill alltid ha allt på sitt sätt mm. Hon är tydligen en sån som gärna är på sina vänners killar och även verkar gilla upptagna killar också. M och hon har tydligen inte varit vänner så jättelänge och hon har blivit som en liten svans åt J. J har knappt några vänner kvar. Bara någon enstaka och då är det tydligen inte äkta, utan de vännerna ska var rädd för henne. Hon håller på en del med droger och efter hon började med det blev hon tydligen ännu mer empatilös. Hörde även att hennes pappa verkar vara psykopat och inte varit snäll mot familjen. Detta är enbart vad jag hört och jag kan inte lova att det stämmer.

Det låter som en trovärdig beskrivning av en mördare.

Om pappan är psykopat, kan det gå i arv eller har han fostrat fram en annan psykopat?
Citera
2022-11-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nrawzz
Jag har ingen aning om grannen varit inblandad på något sätt i just fallet men jag håller med, det är väldigt konstigt att bara skjutsa sin granne så där till donken klockan 03-04 på natten. Speciellt när man sagt att skjuts är påväg. Jag fattar verkligen inte vilken normal person som endå hade erbjudit sig att skjutsa då när klockan är så sent? Tycker inte direkt att grannen verkar som en helt normal person dock.
Bryr man sig om en påverkad granne så kan man kanske ställa upp. Alla jobbar inte 7-16 eller 8-17. Är ofta ute på natten och ser att det både är en del upplysta hem och trafik ute.
Citera
2022-11-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Har de släppt vad obduktionen kommit fram till menar du?

Förmodligen har dom fått ett preliminärt besked idag, senare i veckan får dom veta mer därav åklagarens fundering nu om att begära dom häktade för mord och griftefrids brott senare i veckan.

Är hon strypt så ser dom detta snabbt, även om kroppen är flyttad efter döden ser dom.
Senast redigerad av 2an 2022-11-07 kl. 19:11.
Citera
2022-11-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Steget mellan tjafs och binda vid en stol, hur förklarar du det, vad syftar fastbindningen till, vad skall uppnås?

Kan du ge en trovärdig förklaring till scenariot?

Hur ska jag kunna ge en trovärdig teori? det är min teori. Det är så mycket som kan ha hänt men varför skulle inte min teori va i närheten av sanningen för är det så lång ifrån tycker du? ingen kan säga något innan fup kommer.

Vad är din teori om man får fråga då?
Citera
2022-11-07, 19:10
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Om det är sant så har han nog åkt på semester lite ledsen hans dotter är misstänkt mördare.

För han är nog inte inblandad.....
Eller är han också inlåst? Smart att sprida ut att man åkt utomlands isåfall.
Citera
2022-11-07, 19:10
Medlem
Jag tror starkt på att M kommer börja prata snart. Hon kommer inte hålla det länge till.
Citera
2022-11-07, 19:11
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Ingen av dem har invandrat.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte invandrartjejer.

Det är förmodligen tvärtom, inte deras "invandrarbakgrund" (vad du nu menar att det skulle ha med saken att göra?) som har lett polisen till fyndplatsen mm, utan deras ungdom (bristande erfarenhet) och förmodligen även att mordet i stort varit oplanerat.

På det misstänker väl jag, att den ena av de misstänkta kan ha drag av någon slags personlighetesstörning, vilket gör att hon drivs av lättkränkthet, impulisivitet, är manipulativ, bär på aggressivitet, är våghalsig och inte drar sig för att lösa sina problem på sitt sätt.

Det har antytts i tråden att hon ska ha tuttat eld på sitt ex dörr, även om det aldrig har bevisats att det är hon. Men enligt trådskribenter har hon agerat avvikande både innan relationen tod slut och efter.

Vi får väl se vad utredningen och en ev dom kommer fram till.

Första, andra eller tredje generationen är fortfarande invandrartjejer.

Hur många fall finns det i Sverige där svenska tjejer i den åldern har mördat? Hur vanligt var det fenomenet innan invandringen satte fart för 40 år sedan?

Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
@matamata, jo MH har invandrat från Afrika och JJ har invandrarbakgrund, då hennes inavlade farsa är från Asien

Precis. Det har i allra högsta grad betydelse. Tar du tex bort alla utom vita i NY så försvinner 98% av alla mord/grov misshandel. Afroamerikanska kvinnor tror jag i absoluta tal mördar fler än vita amerikanska män. Jag lägger in en brasklapp att det kan vara per 100.000 också. Invandrar-spåret, dvs icke-svensk/vit är i allra högsta grad relevant. Nu kan de onda inte heller kunna använda Kevin-fallet för att visa att svenska pojkar också mördar. Undrar just hur många Kevin-fall det finns.
Citera
2022-11-07, 19:11
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Nu vet jag inte vilket skick MH var i efter krogen men hon skulle väl rent av kunnat somnat i soffan innan ...
MH är inte oskyldig, hon har iskallt tigit sig genom förhören, tror även jag att JJ varit drivande, men det ursäktar absolut inte MH:s beteende.
Citera
2022-11-07, 19:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag har varit tvungen att hoppa över mängder av sidor för att hinna med det dagliga livet, vilket du väl också har gjort!? Det är mycket möjligt att det är som du skriver, om än jag ej har läst just det inlägget.

Ingen fara!
Du behöver inte känna dig ensam i det. Själv har jag läst en bråkdel. Hinner inte liksom du, så det var verkligen ingen kritik!

Om någon brukar ha bra minne och hålla ordning på fakta, inlägg osv så är det du.

Ville bara lägga till något som jag tyckte mig minnas.

Så det var ingen kritik till dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in