2022-11-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Men i lägenheten var ju far, mor och två bröder kan ju också vara tredje brodern där när dunkarna etc hördes uppifrån. Ska han då medverka till att skjutsa en kropp som han inte medverkat kring att döda? Tror inte på den teorin.

Jo visserligen, men den aktuella brodern aka grannen vet kanske om hela hans familj sover, då eliminerar ju det potentiella människor som kan upptäcka denna transport av kroppen tänker jag, framst då i trapphuset.
Citera
2022-11-07, 18:32
Medlem
Kan någon bekräfta om skändning hänt? läste det tyckte jag någonstans? om det stämmer så kan ju dom ljuden som lät som hammarslag va början till en styckning men sen avslutat det när dom insåg att tex grannarna ringde på, eller det blev för komplicerat en fundering bara?
Citera
2022-11-07, 18:33
Medlem
Någon som kan printa JJ’s fb??
Citera
2022-11-07, 18:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Kan någon bekräfta om skändning hänt? läste det tyckte jag någonstans? om det stämmer så kan ju dom ljuden som lät som hammarslag va början till en styckning men sen avslutat det när dom insåg att tex grannarna ringde på, eller det blev för komplicerat en fundering bara?

Nej, det var bara någon som undrade om det. Det finns ingenting bekräftat på riktigt!
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Kan inte svära på att det är sant....men hörde idag att Pappan till JJ lämnat landet.....ngn som kan bekräfta isf....

Om det är sant så har han nog åkt på semester lite ledsen hans dotter är misstänkt mördare.

För han är nog inte inblandad.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals1
Jag tänker att han kanske kör henne till donken, hon köper i princip minsta möjliga och sedan kanske de gör något vi inte vet om. Skulle TT kropp kunnat finnas i bilen redan under donken-visiten?
Vet inte exakt hur tiderna ser ut, om det finns hugget i sten att hon endast var på donken en kort stund och sedan är hon bekräftat hemma igen? Tänker om det finns tid nog att genomföra dumpningen under denna lucka, det vet jag inte.

Det är ju sagt att TTs telefon var med på resan till McDonalds och sen tillbaka. Om man vet så mycket borde man också veta om telefonen gjorde en längre resa.
Citera
2022-11-07, 18:38
Medlem
För Er som undrar om MGM får följa nyhetsmedia. Nedan ses en jämförelse när MGM blev häktade och då fick dom restriktionen att inte kunna följa nyhetsmedia. Det får man däremot nu vid senaste förhandlingen förlängd åtalstid.

https://www.bildtagg.se/bild/siub2c1bgkp10uy93l1raqw3
Citera
2022-11-07, 18:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Om det är sant så har han nog åkt på semester lite ledsen hans dotter är misstänkt mördare.

För han är nog inte inblandad.....

Jag håller med dig. Han behöver nog bara komma bort. Hoppas att JJs bror är med på resan också.
Citera
2022-11-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, det var bara någon som undrade om det. Det finns ingenting bekräftat på riktigt!

Ok tack för svar. Tänkte också på dunsarna också som jag funderat på kan det vart han tt suttit fastspänd på en stol och försökt göra allt för att komma loss och då har stolen ramlat med henne på om du förstår vad jag menar?
Citera
2022-11-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals1
Vet att det spekulerats tidigare om att det möjligen finns fler/flera potentiella GM.

Satt och tänkte själv, det är möjligen så att det tagits upp tidigare, men att grannen som kör JJ kan ha något finger med i spelet (?).

Vad är era åsikter ang. detta, det är ju liiite märkligt att erbjuda skjuts till någon mitt i natten när vederbörande redan säger att skjuts är på g? (även om så inte var fallet) Jag har inte uppfattat att JJ och grannen var som "supernära" och då erbjuda skjuts är aningen konstigt ändå.

Jag tänker att han kanske kör henne till donken, hon köper i princip minsta möjliga och sedan kanske de gör något vi inte vet om. Skulle TT kropp kunnat finnas i bilen redan under donken-visiten?
Vet inte exakt hur tiderna ser ut, om det finns hugget i sten att hon endast var på donken en kort stund och sedan är hon bekräftat hemma igen? Tänker om det finns tid nog att genomföra dumpningen under denna lucka, det vet jag inte.

Som sagt, endast spekulation, men vill gärna höra vad ni andra tror. Vet att det är många som säger att det bör vara fler GM och en hel drös som tror att det endast är de två häktade som är skyldiga.

Det blir ju genast mer logiskt om att grannen då skulle varit medhjälpare då många har sagt att bara bära ut en kropp rakt ut i trapphuset mitt i natten efter det andra tumultet är aningen riskabelt. Är då en granne en av de som hjälper till, då minskar ju chansen att bli upptäckt.

Vet inte kanske bara babblat massa strunt, men ville skriva av mig lite.
Jag har ingen aning om grannen varit inblandad på något sätt i just fallet men jag håller med, det är väldigt konstigt att bara skjutsa sin granne så där till donken klockan 03-04 på natten. Speciellt när man sagt att skjuts är påväg. Jag fattar verkligen inte vilken normal person som endå hade erbjudit sig att skjutsa då när klockan är så sent? Tycker inte direkt att grannen verkar som en helt normal person dock.
Citera
2022-11-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag vet inte varför men känner mig så övertygad om att det är JJs verk. Hon måste ha sån jävla övertro på sig själv. Hon ansåg nog absolut de skulle komma undan. Tror hon har planerat och organiserat allt (efter hon dödade T), sagt åt MH exakt vad som ska göras och vad de ska berätta för polisen. Har dock förhoppningar om att MH redan har berättat sanningen för polisen. Kanske det står att hon nekar pga hon menar på det var JJ som mördade T, och inte hon. JJ måste haft någon sjuk fantasi om att döda T, vilket triggades tillräckligt mycket denna kväll efter all tjafs. Tror JJ visste redan på väg hem till hennes lägenhet att hon skulle misshandla eller göra något med T. För bristen på högljudda röster eller så talar emot det var helt spontant.

Hade man bråkat och ”råkat” slå för hårt så kompisen dog då ringer man någon. Man kör inte iskallt iväg kroppen till en skog och slänger cykeln. Åh just det, åker till McDonalds för grannen fångar en i trapphuset plus hinner snicksnacka med kompisar på McDonalds. Dessutom lägger hon ut Facebook annons och rider häst och går till jobbet på måndagen. Sedan har hon mage nog att blåneka när polisen tar in dem. Psykopat vibbar. MH har man åtminstone inte hört något om från mordnatten tills hon häktas så tror hon har stängt in sig hemma pga all ångest osv.

Är också inne på det spåret. J verkar helt klart den drivande, medans M ev står i beroendeställning till J. Kanske hennes idol t.o.m. Ska iaf bli intressant att få reda på mer om dynamiken mellan dessa två.

Att få ett raseriutbrott och ha ihjäl någon genom olycka eller att inte kunna kontrollera sig under någon minuter är inget jättekonstigt. Men att hantera och flytta en död kropp är något helt annat. Att skrida till verket genom att placera villospår och sprida ut tillhörigheter bara någon timma efter mordet, och hålla tyst om det i flera veckor tyder på en skrämmande känslokyla.
Citera
2022-11-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Det fetade. Jag misstror dig inte men jag skulle vilja se belägg för det du skriver. Har följt tråden från början men då den är lång och full av skit så har jag bitvis bara skummat igenom den och jag minns inte att jag har läst det du skriver.

Jag har belägg för det eftersom jag har sett det med egna ögon. Möjligt att hon blivit nykterist efter det isåfall, var ett tag sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in