2022-11-07, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babidibo
Nu har jag inte hunnit läsa ikapp nattens/morgonens inlägg, men om de får sitta bland andra intagna.. kan de inte prata med varandra då och planera inför förhör mm? De borde väl hållas isär från varandra under denna tid?

Det är ju det dem gör? Allt som är i kryssat på protokollet är sådant de INTE får göra, det vill säga restriktioner.
Citera
2022-11-07, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Och förstöra eventuella bevis? Det får de inte.

Menade att göra de icke offentliga för allmänheten.
Citera
2022-11-07, 11:08
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Inte följt fallet särskilt noga, men att två invandrartjejer skulle kunna mörda en bekant och tänkt ut alla detaljer och sopat igen alla spår håller jag för osannolikt. Hålls de dessutom separerade så lär de omöjligt kunna ha en samkörd historia om vad de gjort med klockslag, vilken ordning, detaljer osv.
Ingen av dem har invandrat.
Citera
2022-11-07, 11:12
Medlem
Hade jag var varit JJ och MH efter mordet hade jag lämnat deras mobiler aktiva i lägenheten t.ex. genom chromecast och sedan kört nära pojkvännens adress och stängt av JJs mobil där. Sen hade jag kört tillbaka till lägenheten, låtit MH ta bådas mobiler och köra långt som fan till vänster medan jag själv tar kroppen och sedan kör långt som fan till höger.

Fast nä jag ångrar mig. Tar mobilerna istället.
Citera
2022-11-07, 11:12
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Ingen av dem har invandrat.
Nej men anknytnings problem, självklart gissningsvis.
JJs mamma är frånvarande ?
MH är adopterad i församling? och osv, sannerligen älskad till så nära man kan komma någon som är
adopterad samt som hon besvarar den kärlek församlingen? giver.
Citera
2022-11-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Hade jag var varit JJ och MH efter mordet hade jag lämnat deras mobiler aktiva i lägenheten t.ex. genom chromecast och sedan kört nära pojkvännens adress och stängt av JJs mobil där. Sen hade jag kört tillbaka till lägenheten, låtit MH ta bådas mobiler och köra långt som fan till vänster medan jag själv tar kroppen och sedan kör långt som fan till höger.

Fast nä jag ångrar mig. Tar mobilerna istället.

Ja precis, men det är inga yrkeskriminella och totalt ostraffade sedan tidigare. Däremot har jag nog aldrig varit med om ett fall där polisen har läckt så otroligt lite som i det här fallet, vilket gör att vi vet rätt lite ännu. Men hoppas det kommer lite mer info i veckan när obduktionen är klar osv osv.
Citera
2022-11-07, 11:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
På min telefon behöver jag inte skriva in kod så fort jag ska ringa/skicka SMS.

Jag tror också att TT blev tagen av daga i JJ.s lägenhet vid tiden (dunsar mm). Däremot är jag inte helt övertygad om att det bara var JJ/MH i lgh vid tillfället.

Kanske blev pojkvännen orolig och åkte dit efter sitt samtal (vid 01.45) med TT.
JJ/TT ingen bra kombo och alla blev osams på nattkröken och det barkade åt hte.
TT blev utburen från lgh under tiden JJ var med grannen och handlade mat.
Pojkvännen/JJ körde iväg med TT till JJ.s kända platser i skogen.

MH som kanske var mer en åskådare i dramat tog hand om cykeln.

Den som lever få se vad som händer...

Det äringet jag tror på. Jag tror att det skulle finas spår av hans resa dit.
Förutom det, har jag väldigt svårt att tro på två personer som JJ och Toves pojkvän ska ha gaddat ihop sig i en komplott.

Jg tror på att JJ minst har varit inblandad, och hur hon fått med MH på sin egen agenda, det får vi se. Kanske har hon under lång tid manglat MH hur hon hatar Tove och till sist tycker MH detsamma?

Detska verkligen bli intressant att se vad som utredningen kommer fram till och försöka förstå hur något så hemskt kunde hända.
Citera
2022-11-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Nej men anknytnings problem, självklart gissningsvis.
JJs mamma är frånvarande ?
MH är adopterad i församling? och osv, sannerligen älskad till så nära man kan komma någon som är
adopterad samt som hon besvarar den kärlek församlingen? giver.

Kan du förtydliga det där...?
Citera
2022-11-07, 11:20
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flagpot
Kan du förtydliga det där...?
Var förlorade jag dig ? MH är svart.
Hennes föräldrar är Lost.
Utöver hennes adoptivföräldrar.
Citera
2022-11-07, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Men för häcklefjäll också den enda bil som varit inblandad är hennes egen!
JJ köpte den redan i somras en röd Suzuki Alto för att ta sig till o från jobbet.
Efter att hon flyttat till lgh, en månad innan detta, skrevs den över på pappan.
P.g.a svindyr bilförsäkring för någon under 24år, utan skadefria år o boende i lgh.

DET ÄR HENNES EGEN RÖDA LILLA BIL HON ÄGT I ETT HALVÅR.
Det sägs att JJ inte hade tillgång till bil, vid denna tidpunkt. Varför är då grannen orolig för att hon då skulle köra själv?? Han erbjöd skjuts av den anledningen. Om det är sant att hon ringt sin mamma är det ju än mer märkligt att han erbjuder skjuts. Men det vi vet är det enda han säger att han var orolig för att hon skulle köra på fyllan 🤷🏻‍♀️
Citera
2022-11-07, 11:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Inte följt fallet särskilt noga, men att två invandrartjejer skulle kunna mörda en bekant och tänkt ut alla detaljer och sopat igen alla spår håller jag för osannolikt. Hålls de dessutom separerade så lär de omöjligt kunna ha en samkörd historia om vad de gjort med klockslag, vilken ordning, detaljer osv.

Inte invandrartjejer.

Det är förmodligen tvärtom, inte deras "invandrarbakgrund" (vad du nu menar att det skulle ha med saken att göra?) som har lett polisen till fyndplatsen mm, utan deras ungdom (bristande erfarenhet) och förmodligen även att mordet i stort varit oplanerat.

På det misstänker väl jag, att den ena av de misstänkta kan ha drag av någon slags personlighetesstörning, vilket gör att hon drivs av lättkränkthet, impulisivitet, är manipulativ, bär på aggressivitet, är våghalsig och inte drar sig för att lösa sina problem på sitt sätt.

Det har antytts i tråden att hon ska ha tuttat eld på sitt ex dörr, även om det aldrig har bevisats att det är hon. Men enligt trådskribenter har hon agerat avvikande både innan relationen tod slut och efter.

Vi får väl se vad utredningen och en ev dom kommer fram till.
Citera
2022-11-07, 11:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladybitch
Det sägs att JJ inte hade tillgång till bil, vid denna tidpunkt. Varför är då grannen orolig för att hon då skulle köra själv?? Han erbjöd skjuts av den anledningen. Om det är sant att hon ringt sin mamma är det ju än mer märkligt att han erbjuder skjuts. Men det vi vet är det enda han säger att han var orolig för att hon skulle köra på fyllan 🤷🏻‍♀️

Varifrån kommer den uppgiften??
Att hon inte hade tillgång till bi?

Menar du att utredningen är helt ute och cyklar. Kroppen har hittats nära pappans gård, och tjejerna sitter på sannolika.

Polisen har hittat kroppen genom att följa tjejernas rörelsemönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in