Citat:
Ursprungligen postat av
Vladimir-Suckmeoff
Alla är kapabla till mord, när det väl kniper. Självförsvar genom att bruka dödligt våld finns i vårt dna. Det är ju också egentligen rent praktiskt mord, dvs man har berövar någon livet, fast rent juridiskt i en civilisation, klassas det som just nödvärn, och inte mord.
Hur som helst kan tovefallet ha varit en olyckshändelse och tjejerna beslutade att inte ringa efter hjälp. De kanske tänkte, att de kommer undan med det, genom att gömma kroppen och sedan säga att hon försvann och att de inte har sett henne sedan Tove lämnade dem. Bara för att det inte hördes några skrik och de inte ringde efter hjälp betyder det inte att olyckshändelse kan uteslutas. Vi vet ju inte hur det hela har gått till, tills fupen kommer.
Håller med om att man inte kan utesluta olyckshändelse. Men som jag skrev så finns det en del omständigheter som talar emot det.
Att grannen inte hör skrik är en sådan. Och då menar jag inte offrets skrik. Dom två andra tjejerna borde ha skrikit av rädsla eller panik. Hade en av dom utan samförstånd med den andra mgm attackerat offret tror jag åskådaren också hade skrikit, typ neeej, släpp eller vad gör du.
Andra försvårande omständigheter är att dom flyttat kroppen och troligen placerat villospår genom att flytta cykeln och gjort sig av med hennes tillhörigheter. Dom har dessutom ljugit både för anhöriga och i förhör om vad som hänt. Dom har även undanhållit information om vart kroppen kunde hittas.