2022-11-05, 21:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Den som beslagstogs på skolan av polisen finns det bilder på det eller har någon tidning skrivit vilken märke det var på den bilen. Vad jag är ute efter är det exakta bilmärket för att kunna se om det är Johannas mamma eller pappans bil

Det finns säkerligen bilder eller åtninstone bilmärket i Grevens fina sammanfattningar. Det har varit uppe i tråden mycket.

JJs bil som är skriven på hennes pappa.
Citera
2022-11-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvenkorven123
Vad gjorde grannen som skjutsade till McDonalds efter? Gick han och somnade direkt? Det måste ju hörts om man bar ner Tove innan 03:45.

Ja kanske det. Är man trött så dags på dygnet somnar man nog tvärt.

Nu vet vi inte läget här men stämmer rykten så tar det ju bara nån minut att komma ur huset med TT och sen iväg.

Jag har dålig koll på alla tider som nämnts och har inte lyssnat på poddarna. Nog svårt få ihop tidslinjen ändå för de som lyssnat.
Men stämmer detta med kameran så bidrar det ju bra till tidslinjen.
Citera
2022-11-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
I podden, eller någon tidningsartikel så intervjuas fler grannar, ex några som har en dörr mellan sovrummet och källaren vilket polisen dragit i på söndagnatten. Jag tror det är dom grannarna där någon säger att "nu kommer det att vara så obehagligt att gå till tvättstugan"......

Ah är det bekräftat nu? Att det var polisen som drog i dörren? Kommer du ihåg vem som kom med den infon?
Citera
2022-11-05, 21:09
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön

Kan inte se det på JJ facebook?

https://www.bildtagg.se/bild/khn9yriww5czjcfiah8h3lsl

Under hennes förhållandestatus 2018. Dessa bilderna tog jag häromdagen, tror det tillkommit något ytterligare inlägg.
Citera
2022-11-05, 21:10
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det finns säkerligen bilder eller åtninstone bilmärket i Grevens fina sammanfattningar. Det har varit uppe i tråden mycket.

JJs bil som är skriven på hennes pappa.

Du fattar inte.
Den ”lilla röda bilen” är det säkert att det är pappans bil? Därför att Johannas mamma har också en röd bil som är liten. Jag vill veta säkert vilken av dessa bilar det är. Märken årsmodell alla uppgifter har jag men vill veta säkert märket på dem bilen som togs i beslag samt den bilen som nu finns på en bevakningskamera från en mack
Citera
2022-11-05, 21:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Kanske öppen ett tag till:

"Mikael Reinikainen berättar att tiden efter Toves försvinnande har varit tung.

– Det är med i bakhuvudet hela tiden. Det är fruktansvärt.

Tove var inte en person som skulle hålla sig undan ensam av fri vilja, säger Patrik Svensson.

– Det var obeskrivligt jobbigt faktiskt. Samtidigt som man ville hitta henne, så ville man ju inte göra det.

– Nu är det bara en konstig, sorgsen tomhet."

"Lördagen den 1 oktober, precis två veckor innan Tove försvann, mötte de Landsbro IF i säsongens sista match.

Den tidigare tränaren Patrik Svensson minns hur de småpratade som vanligt, mest om fotboll.

Tove gjorde segermålet, 3-2.

Han kan fortfarande höra Toves skratt.

– Det är svårt att beskriva, man bara hörde på håll att det var hon."

https://www.expressen.se/nyheter/tranaren-om-tove-en-konstig-sorgsen-tomhet/?utm_medium=Social&utm_campaign=EchoboxExpressen&u tm_source=Facebook&fbclid=IwAR2Jmy0XSMuWSuIBGeNeRW z8K9Nle83GgVN7rKXkqhimMKk5DfMSopYd9pA#Echobox=1667 664343
Citera
2022-11-05, 21:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kvävd innan eller efter att grannen ringde på?

Citat:
Ursprungligen postat av honn
Kan det vara så hemskt att Tove kvävdes till döds för att hindra henne att skrika när det ringde på dörren? Avsikten var kanske inte att döda. Dunsarna kom från ett slagsmål, och när det ringde på dörren fick MH och JJ panik?

Det skulle inte förvåna mig om det ev. kan ha varit på detta hemska sätt.

Jag tror inte heller att det var meningen från början att döda BO. Jag tror också att de båda misstänkta kom att drabbas av panik när plötsligt dörrklockan ringde. Fast å andra sidan hördes dessa "dunsar" som gjorde att grannen ringde på. Ingen öppnade heller då dörren och BO kan redan då ha varit kvävd till döds då grannen kom.
Citera
2022-11-05, 21:13
Medlem
Jag har försökt läsa igenom hela tråden men inte sett någon skrivit detta.
Jag tycker att det här med dunkarna och nåt tungt som faller mest verkar vara den stackars flickans "rop på hjälp" men....
Kan dessa "hammar" slag vara när tjejerna försökte bygga något för att lättare transportera kroppen? Kanske J. J behövde nåt verktyg som hon fick av personen utanför MD?
Dunsarna kan ju varit att de tappade kroppen.
Citera
2022-11-05, 21:16
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testatallanamn
Jag har försökt läsa igenom hela tråden men inte sett någon skrivit detta.
Jag tycker att det här med dunkarna och nåt tungt som faller mest verkar vara den stackars flickans "rop på hjälp" men....
Kan dessa "hammar" slag vara när tjejerna försökte bygga något för att lättare transportera kroppen? Kanske J. J behövde nåt verktyg som hon fick av personen utanför MD?
Dunsarna kan ju varit att de tappade kroppen.

Det låter inte troligt. Vad är det som sparkar i väggen efter dunsarna isåfall?
Citera
2022-11-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Det låter inte troligt. Vad är det som sparkar i väggen efter dunsarna isåfall?
Kanske nån av mgm som frustrerat slog i väggen när de fattat vad de gjort?
Citera
2022-11-05, 21:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Ah är det bekräftat nu? Att det var polisen som drog i dörren? Kommer du ihåg vem som kom med den infon?

Nej, tyvärr. Ett helt nytt konto med bara några få inlägg, man tror först att de är troll.......

Men det stämde sedan med direktdörr till källaren enligt planritningen och grannarnas/de boendes uttalande i media, att någon hade dragit i dörren mitt i natten (till deras sovrum) och en mansröst hade sagt "Nej, det är fel dörr".

Då kom det helt nya kontot in och meddelade att det var polisen som tagit i fel dörr.....
Citera
2022-11-05, 21:22
Medlem
Trollsvanss avatar
Granne nr 1 i podden är otydlig.

Dunsar i golvet och att det låter som när man hamrar i en spik känns som väldigt olika ljud.

Jag uppfattar inte att han hör både dunsar och ljud som låter som när någon hamrar.
Hur tolkar ni det?

Jag undrar därför hur det faktiskt lät.
Granne nr 2 är mycket mer tydlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in