2022-11-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoplutt
Ja kanske, men tror inte tjejerna är ensamma skyldiga till detta. Måste va fler inblandade.
Tror inte heller dom är ensamma skyldiga. Om dom ens är skyldiga. Tycker bara att det är konstigt som jag skrev förut att 2 så unga tjejer har hållit masken under så lång tid pressade av polisen.
Citera
2022-11-07, 17:53
Medlem
Som vi trodde har Tove förmodligen mördats i lägenheten och sedan transporterats till Nye där dom dumpade kroppen. Det har varit min teori hela tiden också. Nu är dom ännu inte fällda för något men när nu kroppen är hittad och undersökt så är det lättare för anhöriga också. Föräldrar vill veta sanningen förstår vi. Jag har plockat svamp där i skogen tidigare för några år sedan mycket kantareller. Mycket skog lite hus.
Senast redigerad av Ricardos 2022-11-07 kl. 17:55.
Citera
2022-11-07, 17:53
Medlem
Chrizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Detta blir bara otäckare och otäckare. Frågan är påvilket sätt de skändat kroppen. Kan eventuellt vara styckning då gravfridsbrott misstänkts. Och mordplatsen tycks definitivt vara lgh.

Dessa tjejer är mer kallhamrade än vad man någonsin kunde tro...

Vad jag vet så är gravfridsbrott då du förflyttar en kropp från mordplatsen
Citera
2022-11-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Du kan inte ta allt så bokstavligt. Det GW menar är ju att det är så ovanligt att det inte går att föra statistik över dem.
Endast 9% av alla uppklarade mord begås av kvinnor. Om du sedan ska räkna ner till unga kvinnor i 18-20års åldern är dom ännu färre. Om det dessutom ska vara två kvinnor som tillsammans mördar en kvinna, så har det mig veterligen inte hänt de senaste 10 åren.

Han säger ordagrant "Aldrig haft liknande fall - med sådana misstänkta". Och vad är det som säger att det är 2 mördare i detta fall? Hur det är med det får väl polisutredningen komma fram till.
Citera
2022-11-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrizzy
Vad jag vet så är gravfridsbrott då du förflyttar en kropp från mordplatsen
Gravfrisdsbrott är när man gör sig av med en död människa
Ser man en död människa så ska man kontakta polis
Men det gör ju inte mördare
Citera
2022-11-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Alla är kapabla till mord, när det väl kniper. Självförsvar genom att bruka dödligt våld finns i vårt dna. Det är ju också egentligen rent praktiskt mord, dvs man har berövar någon livet, fast rent juridiskt i en civilisation, klassas det som just nödvärn, och inte mord.

Hur som helst kan tovefallet ha varit en olyckshändelse och tjejerna beslutade att inte ringa efter hjälp. De kanske tänkte, att de kommer undan med det, genom att gömma kroppen och sedan säga att hon försvann och att de inte har sett henne sedan Tove lämnade dem. Bara för att det inte hördes några skrik och de inte ringde efter hjälp betyder det inte att olyckshändelse kan uteslutas. Vi vet ju inte hur det hela har gått till, tills fupen kommer.

Håller med om att man inte kan utesluta olyckshändelse. Men som jag skrev så finns det en del omständigheter som talar emot det.

Att grannen inte hör skrik är en sådan. Och då menar jag inte offrets skrik. Dom två andra tjejerna borde ha skrikit av rädsla eller panik. Hade en av dom utan samförstånd med den andra mgm attackerat offret tror jag åskådaren också hade skrikit, typ neeej, släpp eller vad gör du.

Andra försvårande omständigheter är att dom flyttat kroppen och troligen placerat villospår genom att flytta cykeln och gjort sig av med hennes tillhörigheter. Dom har dessutom ljugit både för anhöriga och i förhör om vad som hänt. Dom har även undanhållit information om vart kroppen kunde hittas.
Citera
2022-11-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om det var en olycka så vore det konstigt. Men inte om det var planerat. Dom hoppades väl på att komma undan. Att dom hade förmåga att flytta på kroppen säger en del om deras psyken.
Jag vet inte varför men känner mig så övertygad om att det är JJs verk. Hon måste ha sån jävla övertro på sig själv. Hon ansåg nog absolut de skulle komma undan. Tror hon har planerat och organiserat allt (efter hon dödade T), sagt åt MH exakt vad som ska göras och vad de ska berätta för polisen. Har dock förhoppningar om att MH redan har berättat sanningen för polisen. Kanske det står att hon nekar pga hon menar på det var JJ som mördade T, och inte hon. JJ måste haft någon sjuk fantasi om att döda T, vilket triggades tillräckligt mycket denna kväll efter all tjafs. Tror JJ visste redan på väg hem till hennes lägenhet att hon skulle misshandla eller göra något med T. För bristen på högljudda röster eller så talar emot det var helt spontant.

Hade man bråkat och ”råkat” slå för hårt så kompisen dog då ringer man någon. Man kör inte iskallt iväg kroppen till en skog och slänger cykeln. Åh just det, åker till McDonalds för grannen fångar en i trapphuset plus hinner snicksnacka med kompisar på McDonalds. Dessutom lägger hon ut Facebook annons och rider häst och går till jobbet på måndagen. Sedan har hon mage nog att blåneka när polisen tar in dem. Psykopat vibbar. MH har man åtminstone inte hört något om från mordnatten tills hon häktas så tror hon har stängt in sig hemma pga all ångest osv.
Citera
2022-11-07, 17:58
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag funderar på när cykeln blev flyttad till Gänsgatan 16.

Markägaren har sett JJ rida i närheten. Var det på söndagen?
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

På söndagen såg någon JJ, MH och JJs farsa i en immig bil. Tror det var run 7 tiden.

Övervakningsfilmer från natten finns vid en mack där JJ’s bil passerar strax innan 04.00, samma bil syns åka tillbaka 05:45.

Det verkar vara ganska jobbigt för MGM att hinna med allt.

Rätta mig om jag har fel. Lite svårt att hinna med ibland...
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-11-07 kl. 18:01. Anledning: Fixade lite stavfel
Citera
2022-11-07, 18:00
Medlem
Trullsaas avatar
Kan någon svara på var Tove hittades? Står bara ” i skogen” och i ”skogsdunge ” i tidningarna. Är platsen på något vis kopplade till gärningsmännen?
Citera
2022-11-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trullsaa
Kan någon svara på var Tove hittades? Står bara ” i skogen” och i ”skogsdunge ” i tidningarna. Är platsen på något vis kopplade till gärningsmännen?

Kollat sammanfattningen?
Citera
2022-11-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Att MH är nykterist är inte troligt. Minns ej vem, men skrivits i tråden att hon drack mycket när det festades och fick snefylla, samt att andra då fick ta hand om henne.

Enligt @BlueGypsy hängde MH och JJ med folk som gillade att knarka på helgerna och att de kunde bli bjudna på någon lina.

MH hade ju nyligen tagit körkortet, hon borde ha varit rädd att köra berusad, med tanke på nyss fått körkortet, men hur det var den helgen med berusningsgrad är svårt att veta.

Det fetade. Jag misstror dig inte men jag skulle vilja se belägg för det du skriver. Har följt tråden från början men då den är lång och full av skit så har jag bitvis bara skummat igenom den och jag minns inte att jag har läst det du skriver.
Citera
2022-11-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
JJ kommer nog skylla på MH att TT var vid liv när hon lämnade för donken. och död när hon återvände, dirty shit
Nu har flera personer skrivit mördare på JJ fb sida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in