2022-11-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Alla är kapabla till mord, när det väl kniper. Självförsvar genom att bruka dödligt våld finns i vårt dna. Det är ju också egentligen rent praktiskt mord, dvs man har berövar någon livet, fast rent juridiskt i en civilisation, klassas det som just nödvärn, och inte mord.

Hur som helst kan tovefallet ha varit en olyckshändelse och tjejerna beslutade att inte ringa efter hjälp. De kanske tänkte, att de kommer undan med det, genom att gömma kroppen och sedan säga att hon försvann och att de inte har sett henne sedan Tove lämnade dem. Bara för att det inte hördes några skrik och de inte ringde efter hjälp betyder det inte att olyckshändelse kan uteslutas. Vi vet ju inte hur det hela har gått till, tills fupen kommer.

Isåfall måste de ha snickrat ihop en jävla berättelse!! I te lätt att ljuga genom många förhör....De som förhör är experter
Citera
2022-11-07, 18:04
Medlem
Kom precis hem skummat genom det nya är det klart att är ett mord eller hur är det? någon skrev skändning det kan ju va styckning eller början till styckning? va fan har hänt egentligen är dom tjejerna verkligen så tokiga? Jonna henningsson va ju inte kry i skallen heller hon slog ju ihjäl en och styckade en hur lätt som helst typ så varför inte? men tycker inte tiderna kan stämma då liksom allt verkar så skumt tycker jag.
Citera
2022-11-07, 18:04
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Det fetade. Jag misstror dig inte men jag skulle vilja se belägg för det du skriver. Har följt tråden från början men då den är lång och full av skit så har jag bitvis bara skummat igenom den och jag minns inte att jag har läst det du skriver.
Jag sökte på snefylla, hittade detta inlägg:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2022-11-07, 18:05
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Restriktionerna ”inneha tidskrifter och tidningar” + ”följa vad som händer i omvärlden” är borttagna.
Finns det länkar till dem handlingarna? Hittar inga
Citera
2022-11-07, 18:07
Medlem
Vet att det spekulerats tidigare om att det möjligen finns fler/flera potentiella GM.

Satt och tänkte själv, det är möjligen så att det tagits upp tidigare, men att grannen som kör JJ kan ha något finger med i spelet (?).

Vad är era åsikter ang. detta, det är ju liiite märkligt att erbjuda skjuts till någon mitt i natten när vederbörande redan säger att skjuts är på g? (även om så inte var fallet) Jag har inte uppfattat att JJ och grannen var som "supernära" och då erbjuda skjuts är aningen konstigt ändå.

Jag tänker att han kanske kör henne till donken, hon köper i princip minsta möjliga och sedan kanske de gör något vi inte vet om. Skulle TT kropp kunnat finnas i bilen redan under donken-visiten?
Vet inte exakt hur tiderna ser ut, om det finns hugget i sten att hon endast var på donken en kort stund och sedan är hon bekräftat hemma igen? Tänker om det finns tid nog att genomföra dumpningen under denna lucka, det vet jag inte.

Som sagt, endast spekulation, men vill gärna höra vad ni andra tror. Vet att det är många som säger att det bör vara fler GM och en hel drös som tror att det endast är de två häktade som är skyldiga.

Det blir ju genast mer logiskt om att grannen då skulle varit medhjälpare då många har sagt att bara bära ut en kropp rakt ut i trapphuset mitt i natten efter det andra tumultet är aningen riskabelt. Är då en granne en av de som hjälper till, då minskar ju chansen att bli upptäckt.

Vet inte kanske bara babblat massa strunt, men ville skriva av mig lite.
Citera
2022-11-07, 18:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag funderar på när cykeln blev flyttad till Gänsgatan 16.

Markägaren har sett JJ rida i närheten. Var det på söndagen?
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

På söndagen såg någon JJ, MH och JJs farsa i en immig bil. Tror det var run 7 tiden.

Övervakningsfilmer från natten finns vid en mack där JJ’s bil passerar strax innan 04.00, samma bil syns åka tillbaka 05:45.

Det verkar vara ganska jobbigt för MGM att hinna med allt.

Rätta mig om jag har fel. Lite svårt att hinna med ibland...

Nej, det var JJ och MH i liten röd bil (obekräftat), och eventuellt en annan iakktagelse (obekräftad) av JJs pappa, gåendes i området Ilraren runt ev samma tid. Men han jobbar ju där också....
Citera
2022-11-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Finns det länkar till dem handlingarna? Hittar inga

Finns i andra häktningsframställan, vet inte om greven lagt dom i sammanfattningen men tror det.
Citera
2022-11-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolutkompis1
Försökt markera påståenden och mina frågor.

Folk har efterfrågat mer info om personerna det gäller.

Jag och mina vänner var under 2019-2020 bekanta med TT, JJ och MH då vi ofta festade i samma umgänge och träffades ute.

TT var en väldigt snäll person som folk tyckte om. Lite blygare och försiktig men ingen hade något ont att säga om henne. Hon verkade dock inte alltid må så bra och jag minns att hon grät på en fest nån gång för hon var ledsen över något och vi försökte trösta henne.

- Tonårsflickor som blir fulla och gråter på en fest betyder inte att de inte mår bra. Det betyder att de är fulla.

JJ är utåt en person som är trevlig men när man väl kommer in i gruppen och lär känna henne är hon väldigt hård, manipulativ och vill få sin vilja igenom. Hon utesluter väldigt lätt folk som ifrågasätter henne och skyller gärna ifrån sig sitt beteende på andra.

-Det känner vi igen från flera vittnesmål

MH var en person vi väldigt ofta ifrågasatte varför hon var med och umgicks med alla då hon var så mycket yngre.
[b]Hon var bara 16-17[/B ] MH var 15-16 år
och vi tyckte det var konstigt att hon var med så mycket äldre. Hon drack väldigt mycket och blev väldigt känslosam, fick snefylla Känslosam, se ovan. Hur visade sig snefyllan?och då fick alltid andra än hennes närmsta vänner
- Vilka var hennes närmsta vänner? ta hand om henne och finnas där. Verkar bära på mycket!

2019-2020 var T 18-19 år. MH var 15-16 år.
Citera
2022-11-07, 18:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Så mindes jag det också. Därför tänkte jag att åklagaren nog visste.

Ja, förmodligen, eftersom iaf den ena häktningsförhandlingen var vid 13-tiden (om jag minns rätt)., och insatsen mot området där hon hittades var en riktad punktinsats, vilket kanske var resultatet av något som indikerade att det kunde vara här hon låg.

Kanske är det så att man inte kan komma i sista sekund och ändra begäran om restriktionerna, precis innan förhandling?
Samtidigt låter det orimligt att man inte skulle kunna ändra restiktionerna om något nytt framkommer i utredningen? Man ska ju inte behöva vänta till nästa häktningsförhandling om två veckor (från det tidigare datumet)?

Någon som är insatt i det här?
Citera
2022-11-07, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Han säger ordagrant "Aldrig haft liknande fall - med sådana misstänkta". Och vad är det som säger att det är 2 mördare i detta fall? Hur det är med det får väl polisutredningen komma fram till.

Han säger ju tydligt att sannolikt är det dessa TVÅ som sitter häktade som utfört brottet. Han säger att det aldrig funnits ett liknande fall med såna här misstänkta. Plural. Han säger inte att unga kvinnor aldrig mördar. Du kan inte ta ett citat ur sitt sammanhang på det där sättet.
Citera
2022-11-07, 18:27
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals1
Vet att det spekulerats tidigare om att det möjligen finns fler/flera potentiella GM.

Satt och tänkte själv, det är möjligen så att det tagits upp tidigare, men att grannen som kör JJ kan ha något finger med i spelet (?).

Vad är era åsikter ang. detta, det är ju liiite märkligt att erbjuda skjuts till någon mitt i natten när vederbörande redan säger att skjuts är på g? (även om så inte var fallet) Jag har inte uppfattat att JJ och grannen var som "supernära" och då erbjuda skjuts är aningen konstigt ändå.

Jag tänker att han kanske kör henne till donken, hon köper i princip minsta möjliga och sedan kanske de gör något vi inte vet om. Skulle TT kropp kunnat finnas i bilen redan under donken-visiten?
Vet inte exakt hur tiderna ser ut, om det finns hugget i sten att hon endast var på donken en kort stund och sedan är hon bekräftat hemma igen? Tänker om det finns tid nog att genomföra dumpningen under denna lucka, det vet jag inte.

Som sagt, endast spekulation, men vill gärna höra vad ni andra tror. Vet att det är många som säger att det bör vara fler GM och en hel drös som tror att det endast är de två häktade som är skyldiga.

Det blir ju genast mer logiskt om att grannen då skulle varit medhjälpare då många har sagt att bara bära ut en kropp rakt ut i trapphuset mitt i natten efter det andra tumultet är aningen riskabelt. Är då en granne en av de som hjälper till, då minskar ju chansen att bli upptäckt.

Vet inte kanske bara babblat massa strunt, men ville skriva av mig lite.

Men i lägenheten var ju far, mor och två bröder kan ju också vara tredje brodern där när dunkarna etc hördes uppifrån. Ska han då medverka till att skjutsa en kropp som han inte medverkat kring att döda? Tror inte på den teorin.
Citera
2022-11-07, 18:30
Medlem
Kan inte svära på att det är sant....men hörde idag att Pappan till JJ lämnat landet.....ngn som kan bekräfta isf....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in