Tråkigt med Hasenhüttl, som jag diggat sedan han anlände. Tyvärr kommer han nog mest bli ihågkommen för förlusterna med 9-0 mot Leicester och Man United. Deras ligaplaceringar har väl knappast varit smickrande sedan han tog över och det var nog rätt tid att kicka honom nu innan VM.
Man inser ofta hur otroligt hård konkurrens det är i ligan när man kollar vilka lag som slåss vid nedflyttningsstrecket och vilka trupper dessa lag ändå ofta har. De flesta lag har ett par riktigt bra spelare och en bra manager som en bra dag kan slå ett av topplagen men det ska ju såklart stämma på planen och ge resultat över tid också.
Tycker det börjar bli oerhört svårt att tippa vilka som ska åka ut inför säsongen, eftersom det är många lag som storsatsar. Sedan finns det alltid uppstickare, som Brighton varit hittills i år, och som Sheffield Utd, Leicester och West Ham varit på senare år.
Mitt Tottenham som vanligt lika chanslösa mot ett topplag. Jag sa på förhand att är det någon gång Liverpools ska ta sin första seger på bortaplan i år så var det mot Spurs igår

Hade så låga förhoppningar att jag inte ens blev besviken. Okej, det fanns gott om chanser och andra halvlek var bättre men Tottenham är så fruktansvärt tröga i starten i år och släpper in mål tidigt i nästan varje match. Det går kanske att vända en sådan matchbild mot Bournemouth och Leicester men aldrig mot bättre motstånd. Härligt att se Kulan tillbaka och han visade sin klass direkt med en assist till Kane.
Om inte Conte får backning från styrelsen i januari kan vi hälsa både honom och topp 4 adjö.
Arsenal ångar på och radar upp fina vinster. Som ärkerival svider det givetvis men man kan inte säga annat än att det är bra för ligan.
Newcastle imponerar också otroligt mycket och Almiron är säsongens stora överraskning för mig. 8 mål hittills och har jag räknat rätt så behöver han två till för att tangera Jack Grealish’s totala skörd i Premier League
På tal om Grealish tycker jag det är oroväckande tyst om honom och hans prislapp. Den dyraste engelsmannen någonsin och gjort fyra ligamål sedan han kom till ett dominerande Man City. För mig är han på god väg att bli en enorm flopp, en av de största om jag ska vara ärlig. Han har gått från extremt uppsnackad och sedd som någon slags favorit i landslaget till en väldigt anonym tillvaro.
Det finns såklart tid för förbättring men han är 27 nu och det känns som att hans karriär gått neråt sedan han lämnade Aston Villa. Vad tycker ni? Hade framför allt velat läsa Vatos.Locos åsikt om Grealish.
Sancho får väl också ses som en flopp men han tillhör ändå ett lag som haft det turbulent och är betydligt yngre.