2022-11-06, 23:22
Medlem
Ja, Newcastle verkar vara riktigt bra, och de har väl en del skador... När Isak är tillbaka efter skada så får de mer anfallskraft och de verkar ha stabilt försvar... De har även pengar och en bra tränare, om de satsar i januarifönstret så kan de säkert värva en eller ett par bra spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Bör vara given i truppen nästa säsong. Nketiah borde skeppas, han är inte bra nog.

Det var fan att KDB filmade till sig en straff igår, enda smolken i en annars perfekt helg. Vinst mot Wolves nästa helg och vi är top över VM. Då kan man fan börja tro på detta!

Hotet kanske är Newcastle? De ångar på och ingen snackar om dem.
Citera
2022-11-06, 23:44
Medlem
Halloween2s avatar
Southampton decide to sack manager Ralph Hasenhuttl.
Citera
2022-11-07, 07:16
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Southampton decide to sack manager Ralph Hasenhuttl.

Förvånar mig inte, men jag kan inte se några källor? Har du inside info?
Citera
2022-11-07, 08:07
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:

https://www.fotbollskanalen.se/england/the-athletic-southampton-sparkar-ralph-hasenhuttl/

FKs källa är The Athletic.

Ponera att Liverpool skärper sig nu och går mer eller mindre rent med nån enstaka plump. Jag tror inte att det kommer att hända men låt oss låtsas att det gör det. Vad är en realistisk slutplacering om man räknar in trolig form på andra topplag osv? 4a, 5a?

Tror man får hoppas på CL även om det inte sett bra ut där heller. Och lägger man allt krut där så får ju ligan lida ännu mer.
Citera
2022-11-07, 08:16
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
https://www.fotbollskanalen.se/england/the-athletic-southampton-sparkar-ralph-hasenhuttl/

FKs källa är The Athletic.

Ponera att Liverpool skärper sig nu och går mer eller mindre rent med nån enstaka plump. Jag tror inte att det kommer att hända men låt oss låtsas att det gör det. Vad är en realistisk slutplacering om man räknar in trolig form på andra topplag osv? 4a, 5a?

Tror man får hoppas på CL även om det inte sett bra ut där heller. Och lägger man allt krut där så får ju ligan lida ännu mer.

Det är inte så att Tottenham, Chelsea och United rosar marknaden heller. Liverpool har 7p till 4:e plats med en match till godo. De kan mycket väl knipa en CL-plats. Det är väl bara upp till City och Arsenal som gapet blivit för stort, med tanke på att de lagen inte ser ut att tappa särskilt många poäng (som det ser ut nu).
Citera
2022-11-07, 08:19
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Det är inte så att Tottenham, Chelsea och United rosar marknaden heller. Liverpool har 7p till 4:e plats med en match till godo. De kan mycket väl knipa en CL-plats. Det är väl bara upp till City och Arsenal som gapet blivit för stort, med tanke på att de lagen inte ser ut att tappa särskilt många poäng (som det ser ut nu).

Det är sant, men känns som att skadorna kommer fortsätta att hagla för Liverpool och då blir det svårt.
Citera
2022-11-07, 09:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Liverpool gå rent? Jamen det känns väl lika troligt som att City inte kommer vinna på resten av säsongen.

Hoppet för LFC är att omstarten efter VM blir en nystart för laget och att man kan kriga sig in i topp 4.

Igår har man lite tur. Hur TAA undgår straff efter sin knuff på Sessegnon förstår jag inte. Förstamålet var fint, andramålet en bjudning. Spurs skador gjorde att man tar första bortasegern.

Två matcher kvar till uppehåll för LFCs del: Ligacup mot Derby i veckan, och sen ett Soton som sparkat Hasenhuttl till helgen.

CL-lottning om någon timme. Snälla, Benfica eller Porto, tack.
Citera
2022-11-07, 10:43
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Liverpool gå rent? Jamen det känns väl lika troligt som att City inte kommer vinna på resten av säsongen.

Hoppet för LFC är att omstarten efter VM blir en nystart för laget och att man kan kriga sig in i topp 4.

Igår har man lite tur. Hur TAA undgår straff efter sin knuff på Sessegnon förstår jag inte. Förstamålet var fint, andramålet en bjudning. Spurs skador gjorde att man tar första bortasegern.

Två matcher kvar till uppehåll för LFCs del: Ligacup mot Derby i veckan, och sen ett Soton som sparkat Hasenhuttl till helgen.

Vm-uppehållet kommer synnerligen lägligt för oss och det kan bli en nödvändig omstart för laget. Bara hoppas våra VM-spelare inte drar på sig några ytterligare skador.

CL-lottningen ja, Benfica eller Porto vore en bra lottning. Mardrömmen är så klart Bayern eller Real, så jag ser fram emot revanschmatch mot Real ...
Citera
2022-11-07, 11:07
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Officiellt nu, från deras hemsida.

Southampton Football Club can confirm it has parted company with Men’s First Team Manager Ralph Hasenhüttl.

First Team Assistant Coach Richard Kitzbichler has also today left the club.
Senast redigerad av Drickback 2022-11-07 kl. 11:10.
Citera
2022-11-07, 11:14
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Officiellt nu, från deras hemsida.

Southampton Football Club can confirm it has parted company with Men’s First Team Manager Ralph Hasenhüttl.

Såg det, och som sagt inte förvånande. Han har varit där några år och laget har inte visat några tecken på att bli bättre. Bra tillfälle att sparka också och få in en ny. Southampton har ju inte dröser med spelare som ska iväg till VM så en ny tränare får ju i princip en hel försäsong att sätta sin prägel innan det drar igång igen.

När det gäller nedflyttning så är jag rätt säker på att Nottingham och Wolves kommer att åka ur. Sen är det öppet om den sista degraderingen. Southampton ligger risigt till om de inte skräper sig, men även Bournemouth kommer vara med där. West Ham, Everton, Leicester, Leeds, Aston Villa och Brentford känns alla som lag som är så pass kompetenta att de inte ska behöva åka ur. Det är väl i så fall Leeds och Everton jag är lite frågande kring. Sen vet man ju inte om Fulham klappar igenom totalt andra halvan. De har spelat rätt inspirerande nu den första tredjedelen av säsongen, men de är nykomlingar och borde egentligen vara i botten.
Citera
2022-11-07, 11:20
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Såg det, och som sagt inte förvånande. Han har varit där några år och laget har inte visat några tecken på att bli bättre. Bra tillfälle att sparka också och få in en ny. Southampton har ju inte dröser med spelare som ska iväg till VM så en ny tränare får ju i princip en hel försäsong att sätta sin prägel innan det drar igång igen.

När det gäller nedflyttning så är jag rätt säker på att Nottingham och Wolves kommer att åka ur. Sen är det öppet om den sista degraderingen. Southampton ligger risigt till om de inte skräper sig, men även Bournemouth kommer vara med där. West Ham, Everton, Leicester, Leeds, Aston Villa och Brentford känns alla som lag som är så pass kompetenta att de inte ska behöva åka ur. Det är väl i så fall Leeds och Everton jag är lite frågande kring. Sen vet man ju inte om Fulham klappar igenom totalt andra halvan. De har spelat rätt inspirerande nu den första tredjedelen av säsongen, men de är nykomlingar och borde egentligen vara i botten.
Gott 👍🏻

Ja inget förvånade sett till resultaten men bara 1-2 segrar bort för att ligga som mittenlag.

Bottenstriden är ännu oviss, januarifönstret kan påverka jättemycket eller väldigt lite :/
För mig väldigt ovist ännu men troligen är Nottingham ett av lagen, kan de verkligen ha mer pengar att handla för och klarar truppen fler nyförvärv?
Citera
2022-11-07, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Blev repris på finalen istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in