Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Ja, man ska ha alla dörrar öppna i ett läge med så många frågetecken. Själv landar jag i att T var i lägenheten. Dom tre sågs lämna nöjet tillsammans i riktning mot J s lägenhet. Hennes mobil var där, J säger själv att dom varit där, dunsarna och att J inte öppnar dörren.
Att vara öppen är bra. Kategorisk inte lika framgångsrikt. Att TTs mobil kan spåras till lägenheten är i sig inget konstigt, då den är del av det bevismaterial som måste undanröjas om man är skyldig. Att JJ säger att TT varit där tar jag för egen del inte som intäkt för någonting. Det kan vara lika sant som att de blev sams och TT cyklade hemåt sedan (..).
Tänker tvärtom : För det första saknar jag vittnesuppgifter om TTs närvaro utanför huset, på väg till lägenheten, och framförallt finns inga vittnesuppgifter vi känner till som vare sig bekräftar att folk flyttar ut något från vån. 2 och ut på gården, eller transport. Inga bilar har hörts av grannarna på vån. 1 (försvunnen - podden).
En transport från lägenheten inne i Vetlanda betraktar jag som betydligt mer riskfylld och otymplig, än om mordet inträffar utomhus eller på en plats utan grannar tätt inpå. Jag säger inte att jag har rätt. Jag skriver vad jag tror är sannolikt eller inte, och kan såklart ha fel.
Kan inte för mitt liv se hur de skulle lyckas med konststycket att transportera BO med 4 personer enbart i lägenheten under, som redan är på helspänn. Någon måste se eller höra antingen dem, offret eller upphämtning. Att man inte öppnar om man väsnas, och en eller flera i lägenheten flippat, är inget konstigt i sig.
- Vilka har sett alla tre lämna Nöjet - och vid vilken plats och tid på sträckan, tidslinjen? *
* - I vilken källa hittar du dessa vittnesmål?